2026-10-04, 21:32
Medlem
Danieloss avatar
Ida Gabrielsson har jag fått stor respekt för. Väldigt vältalig och logisk.
Citera
2026-10-04, 21:39
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
S kommer släppa in V.
Makten framför allt, glöm inte januari-avtalet.
Då blir S historiska. Ett skitparti som släpte on komunister i maktens centra.
Nej så galna tror jag inte S är.
Citera
2026-10-04, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Ida Gabrielsson har jag fått stor respekt för. Väldigt vältalig och logisk.

Hahaha😃

https://www.instagram.com/reel/DdBuN39AjmX/?stkn=MWRnMG9ycmJwcDJ6bQ==

https://www.instagram.com/reel/DdYNFosAHVN/?stkn=ZGg0cmN2cWVsYnQ0

”Jaja, oj” 😂
Citera
2026-10-04, 21:41
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Vadå tidö finns inte längre? Tidö kommer vara opposition nu i fyra år. Sen kommer partierna nog utveckla egen politik och betona sina olikheter, men det är ju fullt naturligt att göra när man är i opposition.
Tidö var ett projekt enligt Kristersson.
Finns inte längre.
Hänger du inte med. Sök mental hjälp. Demens?
Citera
2026-10-04, 21:41
Medlem
Libertarismuss avatar
Ja, S släpper säkert in V i regeringen. Problemet är som sagt C. Man kommer ge sig, men i utbyte mot sakpolitik som gör att regeringen får driva högerpolitik. Kanske kan de till och med behöva regera på en tidö-budget.
Citera
2026-10-04, 21:44
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det handlar om vad S vill.
Ska de sälja ut sig och släppa in kommunistpartiet i sveriges regering. Har aldrig hänt tidigare och vore dödsstöten för Margareta.
Valet är att släppa in V eller Tidö med SD.
Citera
2026-10-04, 21:45
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, S släpper säkert in V i regeringen. Problemet är som sagt C. Man kommer ge sig, men i utbyte mot sakpolitik som gör att regeringen får driva högerpolitik. Kanske kan de till och med behöva regera på en tidö-budget.
Säljer S ut sig till V bara för att bilda regering med V är S körda för framtiden.
Nej så dumma är de inte.
Jag har förtroende för S men knappast för V som skulle vara skit för Sverige.
Citera
2026-10-04, 21:45
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Ja, så tror jag också det kommer att bli. C är i praktiken ett enfrågeparti som går ut på att hata SD.
V har kongressbeslut på att inte vika ner sig, så det kommer de inte att göra.
Nu står de i Agenda och bråkar för fullt. Thand Ringkvist vill inte sitta vid samma borde så de övriga och upprepar dessutom att c kommer rösta nej till en regering där v ingår och Ida Gabrielsson är jättesur och kritiserar socialdemokraterna för att de inte trycker på så att centerpartiet viker sig (som om socialdemokraterna skulle vilja ha in v i regeringen).
Citera
2026-10-04, 21:47
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
S kommer släppa in V.
Makten framför allt, glöm inte januari-avtalet.
Sannolikt.

Samtidigt vet jag inte om Magdalena Andersson vill bli hågkommen som den socialdemokratiska partiledare som släppte in kommunisterna i en regering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Tidö var ett projekt enligt Kristersson.
Finns inte längre.
Hänger du inte med. Sök mental hjälp. Demens?

Ojdå, det var hårda ord Jag hänger med rätt mycket svensk inrikespolitik såsom den politiska nörd jag är. Men jag kanske drar andra slutsatser än vad du gör.

Min tolkning är att Kristersson sa det för att frigöra moderaterna från de utlovade ministerposterna till SD och eventuellt kunna locka över centern. Det kommer dock inte lyckas.

Tidö-partierna kommer säkert att utveckla sina egen politik i opposition de kommade fyra åren men det betyder ju inte att tidö som lag eller projekt inte kan vara aktuellt inför 2030. Men det är såklart för tidigt att avgöra nu.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Valet är att släppa in V eller Tidö med SD.
Tidö finns inte längre. Har du sovit?
Oppositionen har flest mandat så nu får de fixa det här eller gömma sig i garderoben.
Citera
2026-10-04, 21:48
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nu står de i Agenda och bråkar för fullt. Thand Ringkvist vill inte sitta vid samma borde så de övriga och upprepar dessutom att c kommer rösta nej till en regering där v ingår och Ida Gabrielsson är jättesur och kritiserar socialdemokraterna för att de inte trycker på så att centerpartiet viker sig (som om socialdemokraterna skulle vilja ha in v i regeringen).
S måste ju köra en dans mellan V och C. Om börjar tjafsa med C finns alltid risken att de överger vänstersidan helt. S är helt införstådda med att Sveriges riksdag består av en högermajoritet (i ekonomiska frågor). Om de skrämmer bort C förlorar de makten helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in