2026-10-03, 23:47
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Exakt min tanke också! Han bytte ev kläder med någon som han träffade i flykten, en nära släkting kanske? Nån som är hyfsat lik i sånt fall. Denne någon tar på sig skulden av nån anledning.

De var väl fyra personer totalt i bilen.
Citera
2026-10-04, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thernlund
Jag kan inte verifiera detta, men får en känsla av att bilen vars förare i 20-årsåldern är misstänkt för grov vårdslöshet i trafik och grovt vållande till kroppsskada har färdats norrut på Sibyllegatan. Kanske svängt upp från Nybroplan/Strandvägen om vi ska vara fördomsfulla, och gasat på förbi Östermalmstorg, Linnégatan osv på väg upp mot Valhallavägen och fler raksträckor?

I korsningen Sibyllegatan-Karlavägen, där alltså korsande trafik på Karlavägen har väjningsplikt*, har han smällt in i bilen med den avlidna kvinnan i 55-årsåldern och den 25-åriga mannen (sonen?), som i sin tur färdats västerut på Karlavägen, från Karlaplan alltså. Hennes fordon har slungats in i Boutique Mimic, och den vållande bilen har efter kollisionen fortsatt ca 100 m uppåt Sibyllegatan där den smällde in i de parkerade bilarna på motsatt sida gatan från hans körfil sett och till slut stannade. Alltså strax utanför Birgittas Second Hand.

Får inte riktigt ihop det här annars... om inte bilarna färdats precis tvärtom och då är det såklart den yngre mannen som i hög fart ignorerat väjningsplikten. Säger nu absolut inte att den avlidna kvinnan gjort något fel — hur än skyltning och regler ser ut på plats så ska man inte köra i 200 km/h på dessa gator.

* Många som inte "kan" den här gatukorsningen.

Edit: Ser nu i ett nytt inlägg som postades när jag skrev detta att idioten dessutom legat i motsatt körriktnings fil, om det är som ett ögonvittne säger. Jisses.

Känns som en förare utan körkort och samvete! Påverkad av antingen droger eller psykos. Tror inte de har fått tag på rätt förare.
Citera
2026-10-04, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragola
Nu kom ju alla citat i artikeln från polisen, och reportern har bara skrivit ner vad polisen sagt.

Ja, var är ifrågasättandet?

Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Är ju åklagaren som säger det. Vet du något annat?

Inte mer än det jag ser - ett försök till oförblommerad vittvätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Du menar att tv4 hittar på citat från åklagaren? Det är ju inte reportern som kallar GM en skötsam ung man.

Nej, det är det som är det pissiga journalistiska arbetet. Åklagaren vidarebefordrar lakoniskt att föraren blev "fartblind".

Vad är det för jävla ursäkt? Fartblindhet uppstår efter lång tid i höga hastigheter, där man sedan inte förmår anpassa sin körning till nya förhållanden på andra typer av vägar.

Varför ställs inga följdfrågor? Varför vidarebefordrar man bara något redan färdigtuggat och halvsmält?

INGEN stampar plattan i mattan på en innerstadsgata och blir "fartblind" på ett kvarter.

Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Menar du:
- att alla som bor i Södertälje är onda skräpmänniskor eller åtminstone inte svenskar 'på rätt sätt'?

- att uttalandet om olyckan från åklagaren verkar tillkommit för att påverka valresultatet?

- att krocken verkar varit anti-SD på något sätt?

- att det inte är en slump att krocken skedde dagen före SDs ras i vallokalerna?
Du får gärna utveckla hur du tänker.

Ja, jag tänker i vart fall.
Du får nöja dig med det - och prova gärna på det själv någon gång i framtiden, isf att tramsa.
Citera
2026-10-04, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
De var väl fyra personer totalt i bilen.
I vilken bil var det 4st. menar du?
Den kriminella muslimen var ensam i audin.
I den påkörda bilen var det den avlidna vänsterkärringen och sonen, två st alltså.
Citera
2026-10-04, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Ja, var är ifrågasättandet?

Inte mer än det jag ser - ett försök till oförblommerad vittvätt.

Nej, det är det som är det pissiga journalistiska arbetet. Åklagaren vidarebefordrar lakoniskt att föraren blev "fartblind".

Vad är det för jävla ursäkt? Fartblindhet uppstår efter lång tid i höga hastigheter, där man sedan inte förmår anpassa sin körning till nya förhållanden på andra typer av vägar.

Varför ställs inga följdfrågor? Varför vidarebefordrar man bara något redan färdigtuggat och halvsmält?

INGEN stampar plattan i mattan på en innerstadsgata och blir "fartblind" på ett kvarter.

Ja, jag tänker i vart fall.
Du får nöja dig med det - och prova gärna på det själv någon gång i framtiden, isf att tramsa.
Du citerar i ditt förra inlägg ett annat namn än åklagaren.
Författare till detta hyllningsporträtt av en "skötsam ung man" är:

Citat:
Jamshid Jamshidi" Min fråga var om du vet att han inte varit skötsam förut. Vittvätt?
Citera
2026-10-04, 10:52
Medlem
Citat:
Du citerar i ditt förra inlägg ett annat namn än åklagaren.
Författare till detta hyllningsporträtt av en "skötsam ung man" är:

Citat:
Jamshid Jamshidi" Min fråga var om du vet att han inte varit skötsam förut. Vittvätt?

Ja ...?

Jamshid Jamshidi är "journalisten" som okritiskt stencilerar ut åklagarens uppfattning att:

Citat:
Den här killen är ju tidigare ostraffad i princip och en skötsam ung man, så det går inte att förstå.

Vad innebär "ostraffad i princip"?

Förtjänar inte förklaringen "fartblindhet" ytterligare frågor?

Hur kommer det sig att gm inte har "Avvikande från olycksplats" som åtalspunkt?

Nu har jag nog svårt att hjälpa dig mer.
Om du inte förstår att vittvätt är en rak översättning av amerikansk engelska "White washing " så är det mer ditt problem än mitt.

Fotnot Jamshid Jamshidi:

Citat:
Jag brinner för att berätta om vad som faktiskt har hänt. Det handlar mycket om att försöka få läsare och tittare att följa med bakom det som är offentligt, i egna nyheter.

Hur jobbar du för att göra det?
– Genom att gräva där ingen annan gräver, vara envis och aldrig nöja mig med myndighetssvar. I kombination med ett källarbete.

https://www.journalisten.se/nyheter/han-har-bevakat-krim-sedan-han-var-11/

Moaha ha ha! Snyggt grävt, verkligen.
Citera
2026-10-04, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Ja ...?

Jamshid Jamshidi är "journalisten" som okritiskt stencilerar ut åklagarens uppfattning att:

Vad innebär "ostraffad i princip"?

Förtjänar inte förklaringen "fartblindhet" ytterligare frågor?

Hur kommer det sig att gm inte har "Avvikande från olycksplats" som åtalspunkt?

Nu har jag nog svårt att hjälpa dig mer.
Om du inte förstår att vittvätt är en rak översättning av amerikansk engelska "White washing " så är det mer ditt problem än mitt.

Fotnot Jamshid Jamshidi:

https://www.journalisten.se/nyheter/han-har-bevakat-krim-sedan-han-var-11/

Moaha ha ha! Snyggt grävt, verkligen.
Jaha, du menar att man ska låta bli att citera åklagaren, om man inte har tillfälle att träffa henne och ställa frågor. Jag frågar inte vad vittvätt heter på engelska, utan vad det innebär i just det här fallet. Du vet alltså att han är straffad för något som döljs här. Författa hyllningsporträtt inte samma sak som att citera åklagaren ens utan kritiska frågor.
Senast redigerad av IngridBe 2026-10-04 kl. 13:26.
Citera
2026-10-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Du menar att tidigare trafikbrott är ointressanta i ett trafikbrott ?

Ingen som vet vad brorsan och pappan gjort för att hamna på Krimfup?
Något i princip lagligt relaterat till detta i princip ostraffade?
Hur vet du vem som är brorsan och pappan? Den brorsan han bor med hittar jag inte på Krimfup.
Citera
2026-10-04, 17:28
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Det är naturligtvis av högsta allmänintresse att få veta om det är en utlänning eller ej!
Förmodligen är det just en invandrare, eftersom inte media vågar skriva om det.
Och om han nu var nykter och fri från droger ökar väl sannolikheten är det är ett rent terrordåd!
Muslim? Radikaliserad?
Han körde alltså i maxfart. Det betyder att han kallt räknade med att själv köra ihjäl sej och hamna i paradiset. Detta är ju som bekant en vanlig idé bland radikaliserade.

Så vem är han? Vad är han?

Har media skrivit att det är en infödd pursvensk?
Citera
2026-10-04, 18:18
Medlem
Black.waters avatar
Media tiger som muren.
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Har media skrivit att det är en infödd pursvensk?
Citera
2026-10-04, 18:40
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.water
Media tiger som muren.

Inte alls, de har skrivit spaltmil om denna händelse.
Citera
2026-10-04, 19:03
Medlem
Citat:
Hur vet du vem som är brorsan och pappan? Den brorsan han bor med hittar jag inte på Krimfup.

Brorsan (yngre) bor på samma adress som Mgm.
Farsan går att hitta via efternamn och mrkoll. Ja, även via Krimfup. På mrkoll står var farsan bott tidigare. Farsan har hyfsat nyligen flyttat till egen lägenhet för nåt år sedan.
Senast redigerad av DEF1 2026-10-04 kl. 19:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in