2026-10-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Vänsterpartiet har ju varit Socialdemokraternas dörrmatta sedan sossarnar inte var ett majoritetsparti. Alla vet det, S vill inte ha V i en regering, bara deras stöd, alla vet det.

Frågan är om V vet det, utåt vill de sätta press och får inflytande, men i verkligheten blir det aldrig så.

Är inte V och S ungefär samma skit nu för tiden? Stommen består av Islamister?
Citera
2026-10-02, 21:13
Medlem
sk33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Därför funderar jag om V inte kommer släppa fram Ulf genom att avstå från att rösta men kräva något i gengäld, till exempel slopandet av karensavdraget? De släpper fram Ulf och på sådant sätt ger rött kort till både S och C. V kan vinna rätt mycket på det.

Karensdag är en petitess i sammanhanget, går lätt att ta bort eller införa, stora striden blir marknadshyror och stopp av utförsäljning av hyresrätter tror jag. Införs sådant på bred front i en tid av stor bostadsbrist och segregation blir det ju kaos och svårt att rulla tillbaks.

V släpper hellre fram SD än M.

Lite ironiskt att V kämpat många år för att bli regeringsfähiga, och nu när de gör ett bra val har de samtidigt i andra partiers ögon backat minst 40 år i demokratisk trovärdighet och pålitlighet.
Senast redigerad av sk33 2026-10-02 kl. 21:18.
Citera
2026-10-02, 21:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milla2025
Om man har hög arbetslöshet så är det inte rätt medicin att sänka aktivitetsstöd och a-kassa med ungefär med en summa av 6000 i månaden
Man sänker alltså skatten med ungefär 6000
Samma belopp som man menar att arbetslösa ska klara sig på
Alla kan inte skriva sig på sin sommarstuga och dra in 10000 extra i månaden som hårt arbetande Svantesson

Ok, då förstår jag dig bättre. Om dina siffror stämmer så ser det ju inte bra ut, alldeles för brutalt.

Det skulle också kunna vara en väsentlig delförklaring till att så många av SD,s väljare valde sofflocket.
Citera
2026-10-02, 21:29
Medlem
AnonymStammiss avatar
C kastar Sverige under bussen. Centerpartiet är nu en del av Vänsterpartiet. Båda är kommunistiska partier som älskar invandring. Noterat.
Citera
2026-10-02, 21:35
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Kåtbocken Erlandsson passa ju bra i partiet som älskar sexuella utsvävningar. Även om dom drabbar barn tyvärr.
Samtidigt har man go kontakt med vissa delar av näringslivet.

C hade fått Epsteins röst!

Nu tror jag kanske inte att varken hunden eller Erlandssons skulle tagit någon skada. Men hur är man funtad om man kan stå i Sveriges riksdag och argumentera för ett sådant beteende?

Jaa, då är man förmodligen Centerpartist.
Citera
2026-10-02, 21:39
Medlem
Typiskt dramaqueens företrädare i S,C och V!
AI:
Vad som kännetecknar en drama queen
• Överdrift: Gör små problem till stora kriser.
• Uppmärksamhet: Tycker om att vara i centrum och skapar gärna konflikter för att få reaktioner.
Citera
2026-10-02, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymStammis
C kastar Sverige under bussen. Centerpartiet är nu en del av Vänsterpartiet. Båda är kommunistiska partier som älskar invandring. Noterat.
MP älskar också invandring …gud bevare Sverige .annika hirvonen migrationsminister o vem fan skall axla Pål Jonsson som försvarsminister . Här snackar vi rödgrön röra .
Senast redigerad av Conny63 2026-10-02 kl. 21:47.
Citera
2026-10-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu tror jag kanske inte att varken hunden eller Erlandssons skulle tagit någon skada. Men hur är man funtad om man kan stå i Sveriges riksdag och argumentera för ett sådant beteende?

Jaa, då är man förmodligen Centerpartist.

Man ha iaf tyglat sig lite tillfälligt, inte som den danske skallen Demirok ledde partiet. Islamism och mer vänster, trans, droger o pedofili
C är den gränslösas parti och har kanske alltid varit? Tänker nazze-tiden bla!
Citera
2026-10-02, 21:55
Medlem
Jag vill ha Omval, Nyval, Extraval. Kalla det vad ni vill.

Det här valet behöver göras om utan personröster och att man bara röstar på partier.

Sen får varje enskilt parti välja att antingen ställa sig bakom alla sina politiker eller inte, och därigenom också isf ta ansvar för att deras politiker inte ens kan göra det jobbet som förväntas av dem.

Det här valet behöver göras om utan personröster och att man bara röstar på partier.
Citera
2026-10-02, 22:00
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggeraldrigupp
Jag vill ha Omval, Nyval, Extraval. Kalla det vad ni vill.

Sen får varje enskilt parti välja att antingen ställa sig bakom alla sina politiker eller inte, och därigenom också isf ta ansvar för att deras politiker inte ens kan göra det jobbet som förväntas av dem.

För att ha riksdagsval utan personröster måste man först ändra grundlagen (närmare bestämt regeringsformen, 3 kap. 1 §). Det kan inte ske innan nästa val.
Citera
2026-10-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Haha det såg man aldrig komma C blir dörrmatta åt V … o my gud det trodde man aldrig C är körda .
Thand Ringqvist får lägga folkdräkten på hyllan och dra på sig en palestinasjal istället med andra ord.
Citera
2026-10-02, 22:24
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Man ha iaf tyglat sig lite tillfälligt, inte som den danske skallen Demirok ledde partiet. Islamism och mer vänster, trans, droger o pedofili
C är den gränslösas parti och har kanske alltid varit? Tänker nazze-tiden bla!

Jaa, det har funnits en generell gränslöshet hos C som vida överstiger vad i vart fall jag kan känna mig "bekväm" med. Om man vill kunna se sig själv i spegeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in