2026-10-01, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Senaste podden, fick stänga av . Går inte att lyssna då Elsa är så vidrigt kvasi & bara jag jag jag. Obegripligt att vara medelålders & vara så extremt osäker o ängslig, genomkorkad. Sofia får inte en syl i vädret då hon ofta försöker ta upp ngt som Elsa inte fattar samt avundas. Tror inte Sofia gillar Elsa, men podden cashar in!!!

Jag tror dock inte att man behöver sakna Sofias inspel, för några veckor sedan drog hon en lång harang om astro och horoskop. Vad är det med 40 plus kvinnor och sånt humbug? Eller så slänger hon sig med sjukhus termer för att verka cool ”blandade lite pip tazo bla bla” Elsa helt ointresserad av båda dessa ämnen givetsvis vilket man verkligen hör på henne. Som att de för varsin parallell monolog i en timme
Citera
2026-10-01, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Gud vilket tjat om mellanbarn. Är Elsa ens ett mellanbarn? Andrea var 9 år när Elsa föddes och har en annan pappa. Elsa är väl snarare storasyster (till Sigge).
Bildtexten under den bilden skulle istället för " Jag som är mellanbarn myser" - ha varit:" jag som är fåfäng poserar".

https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55556576889/in/photostream/
Citera
2026-10-01, 17:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Bildtexten under den bilden skulle istället för " Jag som är mellanbarn myser" - ha varit:" jag som är fåfäng poserar".

https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55556576889/in/photostream/

Elsa hijackar vad som skulle varit en helt vanlig familjebild, som vanligt. Mellanbarn = måste alltid vara i centrum.
Citera
2026-10-01, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Elsa hijackar vad som skulle varit en helt vanlig familjebild, som vanligt. Mellanbarn = måste alltid vara i centrum.

Haha ja. Dock är ett klassiskt sk mellanbarn inte alls så besatt av uppmärksamhet som Elsa är. Mellanbarnen glider oftast med. Är inte äldst/först eller minst och gullig och kommer undan med allt. Mellanbarn är otroliga diplomater som låter andra ta plats.
Citera
2026-10-01, 18:29
Medlem
Citat:
Haha ja. Dock är ett klassiskt sk mellanbarn inte alls så besatt av uppmärksamhet som Elsa är. Mellanbarnen glider oftast med. Är inte äldst/först eller minst och gullig och kommer undan med allt. Mellanbarn är otroliga diplomater som låter andra ta plats.
Vänner som är mellanbarn säger just det,att de var de konflikträdda och snälla barnen,som ville medla,och var diplomatiska.. undrar om Elsa känner igen sig?
Citera
2026-10-01, 19:13
Avstängd
Citat:

Rättar mig själv. Elsas definition av mellanbarn = att stå i centrum, helst mittpunkt för allt. Håller helt med i övrigt .
Citera
2026-10-01, 19:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Vänner som är mellanbarn säger just det,att de var de konflikträdda och snälla barnen,som ville medla,och var diplomatiska.. undrar om Elsa känner igen sig?

Där har ju Elsa också försökt placera sig ibland. "Ville alltid medla och paniskt få ihop familjen igen". Men i hennes fall handlade det ju ändå bara om henne, vad hon ville och tjänade på
Citera
2026-10-01, 19:29
Medlem
Minns när hon tjatade sönder på samtliga familjemedlemmar för att få den där realityserien på SVT. Varken Helene eller Ernst ville egentligen medverka. Ernst säger det rakt ut i serien till och med.
Citera
2026-10-01, 21:22
Medlem
Senaste podden, Elsa vill bli som Lotta Lundgren. Kan inte tänka mig två mer olika karaktärer. Lotta gör saker grundligt, lär sig om jordmåner, utbildar sig till trädgårdsmästare. LÄR SIG SAKER. Elsa köper ett par snickarbyxor, en snygg sekatör tar selfies men orkar inte ens rensa en hel dag i en trädgård hon säger är hennes nya stora intresse. Hon vill ha en vacker trädgård att ta fina bilder i men kommer aldrig orka göra jobbet. En kuliss ska skapas, igen.
Citera
2026-10-01, 22:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Senaste podden, Elsa vill bli som Lotta Lundgren. Kan inte tänka mig två mer olika karaktärer. Lotta gör saker grundligt, lär sig om jordmåner, utbildar sig till trädgårdsmästare. LÄR SIG SAKER. Elsa köper ett par snickarbyxor, en snygg sekatör tar selfies men orkar inte ens rensa en hel dag i en trädgård hon säger är hennes nya stora intresse. Hon vill ha en vacker trädgård att ta fina bilder i men kommer aldrig orka göra jobbet. En kuliss ska skapas, igen.

Allt ska vara för att belysa Elsa, som inte har någonting. Med Lotta så belyser ju hon saker omkring sig. Elsa är ju accessoaren. Hennes soffor har ju mer att ge.
Citera
2026-10-01, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum

Tar flera år att skapa en trädgård, Elsa har inte det tålamodet.
Citera
2026-10-01, 22:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Tar flera år att skapa en trädgård, Elsa har inte det tålamodet.

Elsa som inte orkar med en soffa genom fler än två årstider
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in