2026-09-30, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.D.-182
Relevans?
Det är väl relevant om man vill ha dvärgen som statsminister
För mig är det obegripligt att man kan stödja en sådan person
Sen är det ju helt uppenbart att han underlättat för sin prästkärring att tjäna lite extra
Citera
2026-09-30, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
han är den enda som kan leda landet: Punkt. MA är bevisat inkapabel nu.

Tyvärr ja. Jag gillar inte alls Uffe men att Tidö gjort ett bra jobb senaste perioden går inte att ta ifrån dem.
Citera
2026-09-30, 13:55
Medlem
Hur f-n kan ett litet 7-procent parti med mycket oklar ekonomisk politik få ta hela Riksdagen som gisslan?
C har sedan Lööfs härjande alltid haft utomordentlig hjälp av Systemmedia som 90% av väljarna ser, hör och läser

Och då är det svårt att få bort det proportionslösa i det Grandiosa som präglar ledningen och partiledare i det lilla partiet C med sin enorma självbild.
Tand-Ringkvist och C har endast en talepunkt, en politik, när allt kommer omkring. Enligt henne saknar SD, liksom V, Centerpartiets uppfattning av human värdegrund
Fast C nyligen i regionval åter fattat tycke för en i tidigare C- ledning betydande person, med en hel del på sitt samvete.

Den magnifike förre Statsministern Löfven brukade också frasen om Värdegrund som huvudpunkt när han var ute i media för sossarna och försökte tala till folket.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2026-09-30 kl. 14:11.
Citera
2026-09-30, 13:55
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milla2025
Sen är det ju helt uppenbart att han underlättat för sin prästkärring att tjäna lite extra

Du tror alltså att det är bättre i andra partier? Det finns fifflande politiker överallt.
Citera
2026-09-30, 13:59
Medlem
Citat:

Du har en bra poäng och tack för sammanfattningen men jag har ändå större förtroende för Ulf än för Magda hon är inte kvalificerad så även om hon vore moder teresa själv moraliskt så funkar det inte. Sen börjar man titta på ministrarna och de är riktigt bra just nu.

Senaste 4 åren väger tyngre än pamparnas privatfiffel i min bok. De tycks sko sig allihop men när de representerar staten och ska bedriva ekonomi så har senaste perioden hanterats bättre än de tidigare.
Citera
2026-09-30, 14:00
Medlem
Mindbusinesss avatar
C röda linje handlar ju om att SD inte får sitta i regeringen. Men den frågan är ju inte på tapeten nu. Så vad hindrar C från att inleda diskussion med m, kd och L?
Citera
2026-09-30, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Du tror alltså att det är bättre i andra partier? Det finns fifflande politiker överallt.

Nä jag förstår inte heller de dubbla måttstockarna.
Hellre någon som då iaf kan fiffla snyggt än Åsa Romson och Maggans polare El Hamas.

Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Du har en bra poäng och tack för sammanfattningen men jag har ändå större förtroende för Ulf än för Magda hon är inte kvalificerad så även om hon vore moder teresa själv moraliskt så funkar det inte. Sen börjar man titta på ministrarna och de är riktigt bra just nu.

Senaste 4 åren väger tyngre än pamparnas privatfiffel i min bok. De tycks sko sig allihop men när de representerar staten och ska bedriva ekonomi så har senaste perioden hanterats bättre än de tidigare.
Citera
2026-09-30, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Just så, demokrati innebär ju att man kan förlora men ändå behöver bidra till samhället. Inte så att de arbetar med livet som insats i högriskmiljöer.

Dock stämmer det inte riktigt sista paragrafen, Sossarna dealade ju lite med Hitler och utan att försvara honom så var det så politiken bedrevs då. Utan facit i hand gissar jag att Maggan ljuger lika mycket. Minst en gång per framträdande/intervju under hela valrörelsen. Hon är kvar i den gamla pre-trump retoriken där man kunde svamla floskler och enbart tala till känslorna in i absurdum och få fullt stöd.

Den relativt nya tonen i media och kommentarsfälten ligger som en varm fluffig filt och värmer ändå något idag jämfört med hur det lät 2010. Då alla som inte var naiva var främlingsfientliga onda människor.

Vem angriper jag menar du? Magda och MP är största barnen i storhuset just nu. Noshi var såsig under valet men hon är generellt betydligt rakare och ljuger inte lika hejvilt som de andra.

Centerns kuttersmycke verkar vara fullblodspsykopat, intressant resume minst sagt. Hela sossetoppen behöver bytas ut om det ens räcker för att få ett bra sosseri igen. MP behöver försvinna, Centern är bara ivägen.

Kuttersmycke är väl att ta i, skräcködla snarare. Till och med morriga mohammed var bättre.
Citera
2026-09-30, 14:02
Medlem
v.D.-182s avatar
Citat:

För mig är det obegripligt att man kan stödja brottssyndikatet socialdemokraterna, min illvilja mot socialdemokraterna är dock helt irrelevant för regeringsbildningen som den här tråden handlar om.
Citera
2026-09-30, 14:03
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Fast även i fallet när ett regeringsalternativ (typ Tidö förra valet) vinner ett val och skall bilda regering så tar förhandlingarna om exakta formerna tid. Det tog över en månad 2022 och då fanns en gemensam valplatform att starta ifrån.

Tycker att nuvarande ordning är rätt ok. Vi har ju redan en regering. Det är visserligen en övergångsregering men budgetarbete fortgår. Även genomförandet av sådant som beslutades förra mandatperioden.

Det värsta som kan hända är att det inte tas några större nya beslut under mandatperioden men rent generellt brukar det vara att föredra framför alternativet att politikerna samlar sig till att besluta om nya dumheter. De flesta saker som beslutas politiskt brukar ju vara rena dumheter.
Belgien styrdes av en övergångsregering i 541 dagar 2011-2012 utan att landet gick under.
Politiker är mest kleptokrater som bara klarar av att skyffla omkring hederliga människors pengar till sina olika vansinniga projekt, men sällan skapar något mervärde själva.

Edit. Lite finputsning.
Senast redigerad av Rimbert 2026-09-30 kl. 14:16.
Citera
2026-09-30, 14:03
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugensbrorson
osäker. Centern ogillar SD mer än V.
Om det varit så hade inte Thand varit så ivrig att blixtsnabbt, redan första timmen efter valet, få bort V helt från diskussionen. Nu har hon ju bränt broarna till V och de kommer inte att ta i henne med tång. Vilket ju är korrekt uppfattat, Centerns styrelse hatar V och allt de står för. C är ju ett högerparti.
Citera
2026-09-30, 14:05
Medlem
Citat:

Fifflas bra inom S , du kan ta Baudin som exempel. Nu handlar det om att regera landet och det har ju Magdalena visat att hon inte klarar med tanke på att hon inte har något regeringsalternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in