2026-09-29, 10:16
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Det kan väl vem som helst ha gjort som satt med Lance telefon.
Isåfall skulle den tredje personen behövt vara den som satt i Tylers bil med Tylers telefon och skrev meddelandena till Lance eftersom Lance Twigg's har ett alibi och har blivit clearad av polisen och FBI.

Men då kommer nästa fråga och det är var befann sig Tyler vid den tiden och varför lät han nån annan använda hans telefon?

Om Tyler lät Lance använda telefonen skulle det isåfall bevisa att han var inblandad, och om han var inblandad varför skulle det isåfall inte vara han som istället sköt när allt pekar på det, DNA, Geväret, övervakningsbilderna osv?

Men om han inte var inblandad och Lance tagit hans telefon utan att Tyler visste det eller om han tagit den mot Tylers vilja då skulle inte Tyler ta ett dödsstraff för Lance, han skulle angett honom.

Dina teorier håller inte hur man än vrider och vänder på dom.
Citera
2026-09-29, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Isåfall skulle den tredje personen behövt vara den som satt i Tylers bil med Tylers telefon och skrev meddelandena till Lance eftersom Lance Twigg's har ett alibi och har blivit clearad av polisen och FBI.

Men då kommer nästa fråga och det är var befann sig Tyler vid den tiden och varför lät han nån annan använda hans telefon?

Om Tyler lät Lance använda telefonen skulle det isåfall bevisa att han var inblandad, och om han var inblandad varför skulle det isåfall inte vara han som istället sköt när allt pekar på det, DNA, Geväret, övervakningsbilderna osv?

Men om han inte var inblandad och Lance tagit hans telefon utan att Tyler visste det eller om han tagit den mot Tylers vilja då skulle inte Tyler ta ett dödsstraff för Lance, han skulle angett honom.

Dina teorier håller inte hur man än vrider och vänder på dom.
Du är fri att tycka som du vill. Lance har inget alibi, men vill du tro det så är det inga problem för min del.
Citera
2026-09-29, 10:34
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Du är fri att tycka som du vill. Lance har inget alibi, men vill du tro det så är det inga problem för min del.
Jag tror ingenting, jag vet att Lance Twiggs blivit clerad.
Citera
2026-09-29, 10:40
Medlem
Citat:
Jag tror ingenting, jag vet att Lance Twiggs blivit clerad.
Ja han säger att han låg och sov och det räckte tydligen för FBI...
Citera
2026-09-29, 11:33
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ja han säger att han låg och sov och det räckte tydligen för FBI...
Du vet lika väl som jag att det krävs betydligt mer än "jag låg och sov" för att bli avskriven från misstankar, speciellt i ett sånt här case.

Utredarna lär ha gjort en rejäl utredning om Lances förehavanden innan de avskrev honom från misstankar och gjorde honom till vittne.
Citera
2026-09-29, 11:37
Medlem
Citat:
Du vet lika väl som jag att det krävs betydligt mer än "jag låg och sov" för att bli avskriven från misstankar, speciellt i ett sånt här case.

Utredarna lär ha gjort en rejäl utredning om Lances förehavanden innan de avskrev honom från misstankar och gjorde honom till vittne.
Ja jag vet att du litar på Kash Patel. Det gör inte jag och Joe Kent. Och var kom alla pengarna som Lance föräldrar plötsligt hade ifrån?
Senast redigerad av Jumpingonthemoon 2026-09-29 kl. 11:40.
Citera
2026-09-29, 11:46
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ja jag vet att du litar på Kash Patel. Det gör inte jag och Joe Kent. Och var kom alla pengarna som Lance föräldrar plötsligt hade ifrån?
Jag lyssnar inte på Kash Patel, jag vet inte ens vad han sagt i det här fallet, jag utgår helt och hållet från mina kunskaper om hur sådana här brott utreds.
Citera
2026-09-29, 12:39
Medlem
Citat:
Det finns bra utredningar också. Därför litar jag på FBI.
Hade dom låtit Joe Kent undersöka saken så hade jag kanske också litat på dom. Men att vägra låta the director of the National Counterterrorism Center undersöka något som han verkligen anser bör undersökas gör att jag blir mycket misstänksam...
Citera
2026-09-29, 12:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det handlar om korrupta utredningar.
Att de missköttes och ledde till felaktiga slutsatser/domar behöver förstås inte betyda att de var korrupta..

Citat:
Vilket jag menar att fallet med Tyler är. Det förklarar varför jag inte lite på t ex FBI i detta fallet.

Du håller fram 2 svenska utredningar de senaste 30 åren som om de skulle utgöra skäl att misstro utredningen om Tyler? Det görs ca 450 mordutredningar om året i Sverige. Två utredningar av 13 500 (450x30) betyder att det skulle vara 0,15 promilles risk...
Citera
2026-09-29, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Att de missköttes och ledde till felaktiga slutsatser/domar behöver förstås inte betyda att de var korrupta..

Du håller fram 2 svenska utredningar de senaste 30 åren som om de skulle utgöra skäl att misstro utredningen om Tyler? Det görs ca 450 mordutredningar om året i Sverige. Två utredningar av 13 500 (450x30) betyder att det skulle vara 0,15 promilles risk...
När man vägrar att låta the director of the National Counterterrorism Center undersöka saken trots att han är väldigt angelägen om att få göra det...då blir jag misstänksam.
Citera
2026-09-29, 12:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
När man vägrar att låta the director of the National Counterterrorism Center undersöka saken trots att han är väldigt angelägen om att få göra det...då blir jag misstänksam.

Han var ju får tusan misstänkt och under utredning för att ha läckt information – såklart man inte vill ha en sån person rotandes i sekretessbelagt material... Och både FBI och NCTCs överordnande (ODNI) uttalade att FBI och NCTC samarbetade fint i utredningen i övrigt: https://www.foxnews.com/us/fbi-source-pushes-back-report-internal-rift-over-charlie-kirk-case-files
Citera
2026-09-29, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Han var ju får tusan misstänkt och under utredning för att ha läckt information – såklart man inte vill ha en sån person rotandes i sekretessbelagt material... Och både FBI och NCTCs överordnande (ODNI) uttalade att FBI och NCTC samarbetade fint i utredningen i övrigt: https://www.foxnews.com/us/fbi-source-pushes-back-report-internal-rift-over-charlie-kirk-case-files
Ja vill du tro på det tramset så är du fri att göra det. Men jag gör det inte. Jag menar att det låg stora pengar och politiska intressen bakom mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in