2026-09-29, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombooj
Såg också SVT-rapporteringen och detta är skamligt.

Hon var på brottsplatsen och är i juridisk mening en misstänkt part i brottet som hennes man begick när hon nu försöker förvränga fakta. Att NWT låter henne ljuga oemotsagt visar bara hur etablissemanget desperat skyddar Eriksson och Holm för att rädda deras ryktesstatus. Istället för att slå ifrån sig borde de boka en DSM-utredning till gubben direkt.

Han har väl en advokat som kan säga åt henne att hon borde ha vett hålla käften offentligt?? I alla fall kommer ju hennes vittnesmål inte vara något någon bryr sig om. Fattar inte varför varken NWT eller SVT tycker de är en bra idé att intervjua henne?? Hon måste ha någon slags personlighetsstörning och älskar att synas om hon tror detta är bra för henne.

Om det nu inte va någon misshandel som hände och han (enligt Jessica) inte har några aggressions problem utan detta kom helt från ingenstans, vad fan är det han söker hjälp för då? Och varför fan ber han om ursäkt? 😅
Citera
2026-09-29, 12:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mokomo
Han har väl en advokat som kan säga åt henne att hon borde ha vett hålla käften offentligt?? I alla fall kommer ju hennes vittnesmål inte vara något någon bryr sig om. Fattar inte varför varken NWT eller SVT tycker de är en bra idé att intervjua henne?? Hon måste ha någon slags personlighetsstörning och älskar att synas om hon tror detta är bra för henne.

Om det nu inte va någon misshandel som hände och han (enligt Jessica) inte har några aggressions problem utan detta kom helt från ingenstans, vad fan är det han söker hjälp för då? Och varför fan ber han om ursäkt? 😅

Glöm att advokaten kan rädda det här.

Hypotetiskt sett sitter försvararen i ren panik och undrar hur fan man ska bygga ett försvar när mediala bortförklaringar redan har sabbat allt.
Hela skiten är ett spel för galleriet och handlar om "damage control" från början till slut. Ingen tror på ett mirakel över en natt. Det är ren teater innan allt havererar helt.
Advokatens enda fokus nu är att försöka sy ihop en linje som håller juridiskt trots att ursäkterna redan har målat in honom i ett hörn. Det handlar inte om att rentvå honom längre, utan bara om att rädda det som räddas kan.
Citera
2026-09-29, 12:09
Medlem
Fattar inte är det tröjan som har ryckts eller stryptag. Många som skriver olika grejer
Citera
2026-09-29, 12:11
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilsphinx
Det är bra att du försöker så gott du kan mellan ditt frekventa FB- postande dagarna igenom.
Stefan däremot går mer eller mindre inte att ha i möblerade rum längre. Allta minst kring barn som inte passar i hans aspie- mall.
Bra att snöflingan nu får professionell hjälp och förhoppningsvis medecinering.

Gör 4 inlägg per dag. Vet inte om det är särskilt frekvent.

Tror det går utmärkt med Holm, med lite träning. Gäller bara att lägga energin på rätt saker.

Folk blir förskräckta när människor handgripligen protesterar numera. De tror att de kan säga vad som helst ostraffat. Tiderna förändras?
Citera
2026-09-29, 12:11
Avstängd
Citat:

Det enda försvararen hypotetiskt kan göra är att begära en P7:a (liten sinnesundersökning) för att se om det finns grund för en riktig rättspsykiatrisk undersökning.
Citera
2026-09-29, 12:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dr.beat
Fattar inte är det tröjan som har ryckts eller stryptag. Många som skriver olika grejer

Det är ingen tvekan om vad som hände egentligen.

SVT Nyheter har pratat med flera oberoende vittnen på platsen och de bekräftar att Holm tog ett hårt tvåhandsgrepp runt halsen på honom och ströp honom i nästan en halv minut. Att folk skriver om en "tröjryckning" handlar bara om paret Eriksson och Holms egna patetiska försök till damage control i media för att lindra skadeverkningarna. Tröjan slets sönder just för att han flög på honom bakifrån i ett ursinnigt stryptag, och gubben är polisanmäld för misshandel.
Citera
2026-09-29, 12:13
Medlem
Citat:

Stefan Holm säger i SVT att han ”slitit honom i tröjan och lite annat”.

Vittnen säger till SVT att det var ett stryptag.

Polisen säger att de utreder misshandel.

Jessica Eriksson Holm säger att det absolut inte var fråga om någon misshandel.
Citera
2026-09-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombooj
Det är ingen tvekan om vad som hände egentligen.

SVT Nyheter har pratat med flera oberoende vittnen på platsen och de bekräftar att Holm tog ett hårt tvåhandsgrepp runt halsen på honom och ströp honom i nästan en halv minut. Att folk skriver om en "tröjryckning" handlar bara om paret Eriksson och Holms egna patetiska försök till damage control i media för att lindra skadeverkningarna. Tröjan slets sönder just för att han flög på honom bakifrån i ett ursinnigt stryptag, och gubben är polisanmäld för misshandel.

Åfan
Citera
2026-09-29, 12:17
Medlem
slemhinders avatar
Men vänta nu!

SVT har uppdaterat sin artikel om händelsen med en fotnot:
FOTNOT: FELAKTIGHET I TIDIGARE VERSION AV ARTIKEL
I en tidigare version av denna artikel refererades påståendet i programmet 2018 delvis felaktigt som ”...mörk gränd i Buenos Aires, då skulle du vilja mörda honom.” Detta är nu korrigerat och exakt formulering finns återgiven i texten ovan.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/idrottsprofilen-stefan-holm-attackerade-journalisten-emil-persson-vid-bokmassan

Texten som nu står i artikeln:

Holm refererar till ett tillfälle när Emil Persson producerade Filip Hammars och Fredrik Wikingssons program ”Breaking News” 2018. I programmet provade Emil Persson fördomen ”Om du träffade Stefan Holm i en mörk och vittnesfri gränd skulle du släcka hans liv” till den förre höjdhoppsstjärnan Patrik Sjöberg.

Så den version Holm återgivit i sitt långa ursäktsinlägg där han skriver att han var illa berörd för att det fanns en koppling till Buenos Aires, den stämmer inte?

Från Stefans inlägg:
"Sen sänds då ett program av Breaking News där Patrik Sjöberg är gäst och jag får en handfull meddelanden på Twitter och Instagram om att något har sagts som var olämpligt. Jag tog för givet att det kom från Sjöberg. Den näst sista kvällen på Malta ser jag då ett klipp på Instagram där en för mig okänd person frågar Patrik Sjöberg något i stil med:

”Om du hade mött Stefan Holm i en vittnesfri gränd i Buenos Aires. Hade du mördat honom då?”

Jag finner det rätt olämpligt, det ska sägas, men när fortsättningen kommer och man också drar in Melwin, då nybliven fjortonåring, så går topplocket.

Snacka gärna skit om mig, det har gjorts i alla tänkbara sammanhang och i många, många år. Jag tar det. Men lämna min, minderårige, son utanför.

Jag skriver ett meddelande till Breaking News på Instagram, ber människor jag känner att anmäla inlägget snarast, och jag kokar verkligen. Det korta klippet är också allt jag har sett. Jag förstår inte upplägget, jag förstår inte situationen som helhet, jag har inte sett programmet – det jag ser och hör är en idiot som pratar om att min son ska mördas.

Till saken hör att jag precis innan Maltaresan varit i just Buenos Aires och jag tvivlar på att valet av stad i frågan är slumpmässigt. Jag sover inte många timmar den natten och är fortfarande förbannad och oerhört låg nästa morgon."
Senast redigerad av slemhinder 2026-09-29 kl. 12:22.
Citera
2026-09-29, 12:17
Medlem
Citat:

"och lite annat" haha skön ändå
Citera
2026-09-29, 12:19
Avstängd
Citat:

Citat:

Det är precis det här som visar vilket totalt "damage control"-haveri det här är.

De kan inte ens hålla ihop sina egna historier.
Sanningen är att vittnen på plats såg ett stryptag i uppemot en halv minut som lämnade röda märken på halsen. Att han själv fegpudlar i SVT och hävdar att han bara ”slitit i tröjan och lite annat” är ett patetiskt försök att tona ner vad som faktiskt hände.
Polisen utreder misshandel och det är vittnesuppgifterna om stryptaget som kommer att gälla i rätten och inte deras mediala teater.
Citera
2026-09-29, 12:19
Medlem
Såg något klipp på facebook när Emil visar Per Andersson hur han blev tagen i kragen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in