2026-09-28, 21:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Som jag skrivit tidigare.
Rask är en förlorare, han är ett orginal från trosa och besitter ingen makt alls. Han är också extremt fattig vilket stärker mina övriga punkter.

Alla du nämner faller under samma kategorier.
Du har just angett att han har en plats på maktbarometern.

Vad har de övriga för plats.
För det är ju relevant när man pratar om makt i form att kunna påverka andra och sprida påståenden

Så vilken plats har de andra på maktbarometern.
Citera
2026-09-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du har just angett att han har en plats på maktbarometern.

Vad har de övriga för plats.
För det är ju relevant när man pratar om makt i form att kunna påverka andra och sprida påståenden

Så vilken plats har de andra på maktbarometern.

På vilket sett är det relevant diskussion jag hade med Pippi64?

I min värld hoppar man inte in i andras diskussioner och ändrar narrativet.
Citera
2026-09-28, 22:10
Medlem
Citat:

Jag ger mitt fullständiga godkännande till att Micro förtäljer runkbaronens diskussioner och äckliga narrativ. Det står henne fritt att hoppa in här!
Citera
2026-09-28, 22:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Vad är det du försöker diskutera? Att du är upprörd över att baronens offer inte håller käft? Att världen är orättvis? eller vaddå?

Citat:
Jag diskuterar kring att hans offer tyvärr har liknande beteende som baronen själv.

Jag är inte det minsta upprörd, detta påverkar inte mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Baronen förtalar, det gör inte hans brottsoffer. Om du ska fortsätta svamla om det där får du komma med bevis, annars får du hålla käften

Citat:
Nej dom kränker istället.
Höj nivån din lilla unge.

Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Du har inget som helst imperativ att kräva att andra användare ska "höja nivån".

Dina tafatta försök att runka av Carl Fredrik Alexander Rask flyger kanske i dina DM med honom på exempelvis Instagram eller YouTube.

Men det fungerar ej.

Satir av en makthavare är EJ "kränkning" och kommer aldrig någonsin vara det. (Rask placerades på plats nummer 36 på maktbarometerns mätning 2025).

Citat:

Ovan har du relevansen.
Du kanske ska uppdatera dig själv om vad det är ni diskturerar.

Så återigen var på maktbarometern hittar jag de fyra personer som jag räknade upp.
Om du vill hävda att de är jämställda när det gäller att nå ut och påverka människor så ska ju de finnas där.

Jag väntar.
Senast redigerad av micro113 2026-09-28 kl. 23:50.
Citera
2026-09-29, 07:17
Medlem
Skinnbanjomajorens avatar
När väntas Medviktarnas sista avsnitt släppas av dokumentären? Eller har deras autism fått andra hyperfixations just nu? Trist isåfall. Hade varit kul att få se allt vad dom samlat ihop.

OnT: Ser att Tess har ett kors intatuerat på bröstet. Är hon kristen? Hänger det ihop med Rasks uppvaknande för något år sedan? Vet vi om han ber fortfarande som han satt och sa i någon video? Misstänker att han bara snackar skit.
Citera
2026-09-29, 10:03
Medlem
Citat:
Ovan har du relevansen.
Du kanske ska uppdatera dig själv om vad det är ni diskturerar.

Så återigen var på maktbarometern hittar jag de fyra personer som jag räknade upp.
Om du vill hävda att de är jämställda när det gäller att nå ut och påverka människor så ska ju de finnas där.

Jag väntar.

Diskussion har inte handlat om plattformen utan enbart att Pippi ljög om positionen.

Att 3 andra användare hoppar in och försöker ändra narrativet är inte upp till mig.
Citera
2026-09-29, 10:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Diskussion har inte handlat om plattformen utan enbart att Pippi ljög om positionen.

Att 3 andra användare hoppar in och försöker ändra narrativet är inte upp till mig.
Nej, det är faktiskt inte vad den handlade så försökt inte flytta målstolparna.

Den handlade om att som makthavare får man finna sig i kritik - att hans offer däremot inte är makthavare och därför inte på samma sätt kan kritiseras och hängas ut offentligt.

Du hävdade då att han inte var någon makthavare utan på samma nivå som sina offer - och Pippi motbevisade dig ..

Edit
Det spelar för övrigt ingen roll vilken plats han har. Så länge de inte finns upptagna på samma lista går det inte ens att jämföra.
Citera
2026-09-29, 10:45
Medlem
Citat:

Då är anmälan om OT nära till hands eftersom diskussionen handlar om att "Pippi ljög om positionen".
Citera
Medlem
Citat:
Du sa att Rask placerade sig på plats nummer 36 i maktbarometern.
Jag visar att han placerar sig på plats 145.
Ergo du ljuger.
Rask placerade sig på plats 36 i Maktbarometern i hans kategori, youtube.

Vad tror du att hen syftar på, när hen skriver om Rasks (en youtubers) planering i Maktbarometern och explicit skriver ”i deras Maktbarometer”?

Jag vill så gärna höra ditt resonemang (eller försök till). Att vara för kåt på att ha rätt när man har fel lönar sig ytterst sällan.
Citera
Medlem
Citat:
Nej, det är faktiskt inte vad den handlade så försökt inte flytta målstolparna.

Den handlade om att som makthavare får man finna sig i kritik - att hans offer däremot inte är makthavare och därför inte på samma sätt kan kritiseras och hängas ut offentligt.

Du hävdade då att han inte var någon makthavare utan på samma nivå som sina offer - och Pippi motbevisade dig ..

Edit
Det spelar för övrigt ingen roll vilken plats han har. Så länge de inte finns upptagna på samma lista går det inte ens att jämföra.

Makt det är något miljardärer, presidenter, diktatorer och landsföreträdare har.

Carl Fredrik Alexander Rask i trosa har inte ens makt nog att kunna betala sina räkningar.
Att han hamnar på 145 i någon influenserlista bekommer inte mig.
Citera
2026-09-29, 11:42
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Makt det är något miljardärer, presidenter, diktatorer och landsföreträdare har.

Carl Fredrik Alexander Rask i trosa har inte ens makt nog att kunna betala sina räkningar.

Han har makt att via sin kanal kunna påverka folk som är helt efterblivna och som tror på allt han säger.
Citera
2026-09-29, 12:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Nej, det är inte definitionen av makt makt.
Den är mycket vidare än så - och en miljardär behöver inte nödvändigtvis ha makt.

Din hemsnickrade definition av makt är just det. Lite du kan babbla för dig själv men som inte äger någon riktighet utan för ditt lilla krypin.

Ingen bryr sig om vad som bekommer dit. Frågan som ställts är var hittar du de andra på skalan .. Du gör inte det eftersom det är människor som inte besitter sådan makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in