Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Fast det bestämmer inte du. Du har inte tolkningsföreträde framför den som själv omnämns.
Ok som jag skrev tidigare, då tycker du det är OK att Holm slänger ut en fråga i sina kanaler om någon vill mörda Emils närstående eller Filip och Fredriks barn? Eller är det bara vissa som får hålla på så?
Men nu får du skärpa sig, som sagt, inget elakt eller nedvärderande har sagts om Holm eller hans son. Hur mobbar man någon utan att personen ens är där eller att man säger något elakt eller ett rykte rörande personen? Förklara det för mig. Nej, att någon påstår sig bli mobbad gör inte heller något automatiskt till mobbning. Förstår du hur idiotiskt det är att kalla det mobbning.
Jag ser inte av vilken anledning skulle att fråga ”vill du döda den här personen?” inte skulle vara vara okej exakt. Du fortsätter att upprepa det här som att andra tycker att det är hemskt men ingen som du frågar tycker att det är det. Du har en känsla att du tycker det här är hemsk, men kan inte förklara varför du tycker det när du får frågan, du blir bara upprörd över att andra inte har samma känsla som du. Hopps att någon frågar Stefan Holm om han skulle döda Emil Persson om han såg honom ensam i en gränd. Vad som gör det roligt och mindre roligt samtidigt är ju skillnaden i kontext att Holm kanske genuint vill det 🙃