Igår, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Sen finns det andra aspekter i det, länder som tillåter sexköp har högre andel allvarliga könssjukdomar som HIV, syfilis, gonnoré - något vi heller inte vill ha till Sverige.

Nja. Sverige och Norge har mest klamydia i världen, och sexköp är ju lagligt i bokstavligen alla andra länder i Europa såvitt jag vet. HIV sprids inte ens genom oskyddat vaginalt samlag, och horor brukar ju vara betydligt mer noga med kondom än vanliga krogluder.
Citera
Igår, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Jag har rest en del och dejtat ganska många kvinnor, både svenska och utländska, och en fråga som de svenska kvinnorna alltid ställer förr eller senare är "Har du köpt sex?".

Jag har köpt en hora en gång, på en klassresa i Tyskland när jag var 14 eller 15, och det sa jag till den första svenska bruden när hon frågade, och hon störde sig på det. Hon gjorde inte slut, men efter det så har jag bara svarat "nej" när de andra har frågat.

Ingen utländsk kvinna har ställt frågan. En gång tog jag upp det som en kul grej för en dansk brud när vi snackade om klassresor och hon skrattade bara åt det.

Förra helgen var jag ute på krogen och snackade med en kvinna som först verkade ragga på mig, och från ingenstans utbrister hon bara:

- "HAR DU KÖPT SEX??"
Jag: "Ööh nej?"
Hon: "TYCKER DU ATT DET ÄR OKEJ ATT VÅLDTA NÅGON FÖR PENGAR??"

Vid det laget insåg jag att hon var väldigt packad och sa att det är lite sjukt att jämföra sexköp med våldtäkt, varpå hon blev helt hysterisk och hennes kompis drog bort henne.

Frågeställningen är varför bryr sig svenska kvinnor om att det finns kvinnor som väljer att sälja sex mot betalning, och att det finns män som väljer att köpa det?

Först tänkte jag att det är för att deras sexuella makt hotas av att män bara kan gå och köpa en timme fitta istället för att simpa för dem, men utomlands där det är fullt lagligt och antagligen vanligare så verkar ju kvinnorna inte bry sig alls lika mycket?

Problemet ligger inte i det du skriver utan i fantasin i det du skriver. Ofta "väljer" de inte att sälja sig själva. Väldigt få tycker om den idén egentligen. Jag har inget emot prostitution i princip men i praktiken är den tyvärr inte så oskyldig.

Dina ordval avslöjar lite hur du tänker men sen postar du också i forum som "manosfärer" så man är ju föga förvånad.
Citera
Igår, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
I ett samhälle där man kan köpa sex helt lagligt sjunker efterfrågan på sex. Kvinnorna ser sin position som hotad. Jag tror egentligen det inte handlar om empati alls hos kvinnor.
Hahaha, tror du att kvinnor i allmänhet tycker att det finns för få män som vill ligga med dem?
Citera
Igår, 19:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Är de bara när det sker en transaktion av pengar kvinnor vänder sig emot?

Tror de ser ett problem även om det är en säck med pantburkar som de får
Citera
Igår, 19:28
Medlem
Kvinnor dejtar nästan uteslutande uppåt så de är i princip nästan alltid intresserade av mannens plånbok och vad han har att erbjuda henne finansiellt, undantag finns förstås.
Citera
Igår, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-09-19
Tror de ser ett problem även om det är en säck med pantburkar som de får

Ja men jag syftade mer på att det inte sker en direkt transaktion.

Tänk Ann Nicole Smith.
När hon gifte sig med nån 98-årig gubbe.
Är inte det en form av prostution då?
Bara att den är indirekt.

Han får knulla en ung vacker kvinna och hon erhåller god finansiell trygghet.
Men i grund och botten är det kvinnor som säljer sin fitta för pengar.
Citera
Igår, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Kvinnor dejtar nästan uteslutande uppåt så de är i princip nästan alltid intresserade av mannens plånbok och vad han har att erbjuda henne finansiellt, undantag finns förstås.
Män och kvinnor gängar sig nästa uteslutande i sin egen samhällsklass och på sin egen utbildningsnivå. VD'n gifter sig sällan med städaren.
Citera
Igår, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Precis så är det. Så går det när man har så många kvinnor i riksdagen.
I rättvisans namn får du väl kolla på könsfördelningen i riksdagen när sexköp kriminaliserades.
Citera
Igår, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
I ett samhälle där man kan köpa sex helt lagligt sjunker efterfrågan på sex. Kvinnorna ser sin position som hotad. Jag tror egentligen det inte handlar om empati alls hos kvinnor.

Har också tänkt i de banorna.
Citera
Igår, 19:39
Medlem
För egen del tänker jag att en man som köper sex kopplar inte ihop kärlek med sex. Så att bli tillsammans med och investera sina egna känslor och sexliv med en sådan person är som att kasta pärlor för svin. Det kommer aldrig bli något ömsesidigt av det. Vi kvinnor är ju generellt biologiskt skapta så att kärlek, attraktion och sex hänger ihop för oss och då vill man ju gärna ha någon likasinnad. Sen är det lite karaktärssvagt också, att välja den lätta vägen och köpa sig till det. Känner faktiskt liknande känslor för singelmän som köper städhjälp för att de inte orkar städa sin egen toa. Det är så slappt på nåt vis.
Citera
Igår, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-09-19
Jo det är det. Det kallas myten om den olyckliga horan. Oerhört överdrivet.

Bara något som upprepas om och om igen utan några som helst belägg. De flesta som säljer sex gör det för att ha det gött ekonomiskt, inte för att överleva.

Och det baserar du på?
Citera
Igår, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Män och kvinnor gängar sig nästa uteslutande i sin egen samhällsklass och på sin egen utbildningsnivå. VD'n gifter sig sällan med städaren.

Många högutbildade kvinnor har svårt att hitta
någon man idag eftersom de vägrar att dejta neråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in