Väldigt roligt att se hur förutsägbara vissa är med sina omedelbara och oreflekterade reaktioner så fort man är det minsta kritisk mot Trådens Huvudperson. Det gör inte att er trovärdighet ökar, om vi säger så.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Enligt vad MZ sa hos Skavlan har han betalt i förskott 150 000 kr för ett år till hos Baravara.
Är det bra reklam för Baravara? Svindyr terapi?
Varför skulle han tala sanning om att han betalar?
Om hans närvaro är bra reklam för "Baravara" kan egentligen bara verksamheten själv bedöma. Min gissning är att antalet kunder ökar marginellt på grund av den ökade synligheten, men inte i första hand på grund av Trådens Huvudpersons koppling dit.
Om det är "svindyrt" undandrar sig min bedömning. Man får ju trots allt rätt många timmar samt kost och logi. Att gå till en vanlig terapeut och betala själv (inte genom vårdcentral och högkostnadsskydd) är knappast gratis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lazydell
De kommer upptäcka att han inte tillför mervärde, säger du?
Han måste varit den absolut bästa reklampelare de, eller någon annan någonsin haft, säger jag.
Rätt man på rätt plats, sas.
Vad vi lärt oss denna vecka;
Baravara är ett retreat dit "alla" åker.
Baravara är ett ställe dit MZ åker.
Man kan boka 18 månaders vistelse där.
Man kan flörta där, oavsett talförbud.
Man kan eventuellt börja skriva böcker där.
Man kan eventuellt hitta en ny kärlek där.
Man kan terapeufta och ligga sked med MZ där.
Man kan få andra "terapeuter" att ilskna till för att de inte får samma reklam, eller MZ på sin soffa.
Man kan få allmänheten att tro att de nu får 4k nya bokningar per dag vilket gör att allmänheten nu gör 4k nya bokningar per dag.
Inte nog med att Trådens Huvudperson är världens bästa pappa, nu är han också världens bästa reklampelare. Jag tillåter mig anföra avvikande mening därvidlag.
Observera att "18 månaders vistelse" inte innebär att man flyttar in där och har heltidsterapi i ett och ett halvt år. Läs gärna på hemsidan*.
Skriva böcker, hitta en ny kärlek, ligga sked med Trådens Huvudperson - allt detta går också att göra på andra ställen. Om man nu vill göra något av detta. Själv avstår jag i varje fall från nummer tre.
(Du verkar faktiskt ha tappat verklighetskontakten helt nu. Om det ska vara en parodi är det jävligt roligt, om inte är det tragiskt.)
* Det har jag gjort.