2026-09-27, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag får säga njae till dig.
Pappa OZ har inte sagt upp kontraktet med sin hyresgäst, så därmed finns ingen tid att förhålla sig till.
Däremot har han hjälpt sin egen hyresgäst att bli av med oönskade gäster, ohyra om du vill, vilket är "comme il faut" och vad man bör göra i denna situation.

Hur vet vi att det alls finns ett kontrakt mellan fastighetsägaren och den/de boende?
Citera
2026-09-27, 23:34
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Jag får säga njae till dig.
Pappa OZ har inte sagt upp kontraktet med sin hyresgäst, så därmed finns ingen tid att förhålla sig till.
Däremot har han hjälpt sin egen hyresgäst att bli av med oönskade gäster, ohyra om du vill, vilket är "comme il faut" och vad man bör göra i denna situation.

Även om Måns är hyresgästen så kan inte den han bor tillsammans med kastas ut direkt. Om fru/sambo vägrar flytta efter separation måste Måns i så fall ansöka om särskild handräckning hos Kronofogden. Återigen, ingen rätt att byta lås hux flux utan att ge C en ny nyckel.
Citera
2026-09-27, 23:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Hur vet vi att det alls finns ett kontrakt mellan fastighetsägaren och den/de boende?
Säg att du är dum utan att säga.. Att du är dum.
Citera
2026-09-27, 23:36
Medlem
Väldigt roligt att se hur förutsägbara vissa är med sina omedelbara och oreflekterade reaktioner så fort man är det minsta kritisk mot Trådens Huvudperson. Det gör inte att er trovärdighet ökar, om vi säger så.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Enligt vad MZ sa hos Skavlan har han betalt i förskott 150 000 kr för ett år till hos Baravara.
Är det bra reklam för Baravara? Svindyr terapi?

Varför skulle han tala sanning om att han betalar?

Om hans närvaro är bra reklam för "Baravara" kan egentligen bara verksamheten själv bedöma. Min gissning är att antalet kunder ökar marginellt på grund av den ökade synligheten, men inte i första hand på grund av Trådens Huvudpersons koppling dit.

Om det är "svindyrt" undandrar sig min bedömning. Man får ju trots allt rätt många timmar samt kost och logi. Att gå till en vanlig terapeut och betala själv (inte genom vårdcentral och högkostnadsskydd) är knappast gratis.

Citat:
De kommer upptäcka att han inte tillför mervärde, säger du?
Han måste varit den absolut bästa reklampelare de, eller någon annan någonsin haft, säger jag.
Rätt man på rätt plats, sas.

Vad vi lärt oss denna vecka;
Baravara är ett retreat dit "alla" åker.
Baravara är ett ställe dit MZ åker.
Man kan boka 18 månaders vistelse där.
Man kan flörta där, oavsett talförbud.
Man kan eventuellt börja skriva böcker där.
Man kan eventuellt hitta en ny kärlek där.
Man kan terapeufta och ligga sked med MZ där.
Man kan få andra "terapeuter" att ilskna till för att de inte får samma reklam, eller MZ på sin soffa.
Man kan få allmänheten att tro att de nu får 4k nya bokningar per dag vilket gör att allmänheten nu gör 4k nya bokningar per dag.

Inte nog med att Trådens Huvudperson är världens bästa pappa, nu är han också världens bästa reklampelare. Jag tillåter mig anföra avvikande mening därvidlag.

Observera att "18 månaders vistelse" inte innebär att man flyttar in där och har heltidsterapi i ett och ett halvt år. Läs gärna på hemsidan*.

Skriva böcker, hitta en ny kärlek, ligga sked med Trådens Huvudperson - allt detta går också att göra på andra ställen. Om man nu vill göra något av detta. Själv avstår jag i varje fall från nummer tre.

(Du verkar faktiskt ha tappat verklighetskontakten helt nu. Om det ska vara en parodi är det jävligt roligt, om inte är det tragiskt.)

* Det har jag gjort.
Citera
2026-09-27, 23:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Även om Måns är hyresgästen så kan inte den han bor tillsammans med kastas ut direkt. Om fru/sambo vägrar flytta efter separation måste Måns i så fall ansöka om särskild handräckning hos Kronofogden. Återigen, ingen rätt att byta lås hux flux utan att ge C en ny nyckel.
Visa hur? Och glöm att hon har några papper. Jag väntar.
Citera
2026-09-27, 23:38
Medlem
Citat:
Säg att du är dum utan att säga.. Att du är dum.

Ja, nu är jag så dum att jag inte begriper vad du vill ha sagt. Finns det ett kontrakt eller inte? (Det är för övrigt helt rimligt om vi inte känner till hur det förhåller sig med det. Prova att svara "vet inte" och se hur det känns för en gångs skull.)
Citera
2026-09-27, 23:47
Avstängd
Citat:
Väldigt roligt att se hur förutsägbara vissa är med sina omedelbara och oreflekterade reaktioner så fort man är det minsta kritisk mot Trådens Huvudperson. Det gör inte att er trovärdighet ökar, om vi säger så.

Varför skulle han tala sanning om att han betalar?

Om hans närvaro är bra reklam för "Baravara" kan egentligen bara verksamheten själv bedöma. Min gissning är att antalet kunder ökar marginellt på grund av den ökade synligheten, men inte i första hand på grund av Trådens Huvudpersons koppling dit.

Om det är "svindyrt" undandrar sig min bedömning. Man får ju trots allt rätt många timmar samt kost och logi. Att gå till en vanlig terapeut och betala själv (inte genom vårdcentral och högkostnadsskydd) är knappast gratis.

Inte nog med att Trådens Huvudperson är världens bästa pappa, nu är han också världens bästa reklampelare. Jag tillåter mig anföra avvikande mening därvidlag.

Observera att "18 månaders vistelse" inte innebär att man flyttar in där och har heltidsterapi i ett och ett halvt år. Läs gärna på hemsidan*.

Skriva böcker, hitta en ny kärlek, ligga sked med Trådens Huvudperson - allt detta går också att göra på andra ställen. Om man nu vill göra något av detta. Själv avstår jag i varje fall från nummer tre.

(Du verkar faktiskt ha tappat verklighetskontakten helt nu. Om det ska vara en parodi är det jävligt roligt, om inte är det tragiskt.)

* Det har jag gjort.
Jag trodde vi pratade Baravara och dess reklampelare?
Men nej, vi kan absolut inte ge honom någon kredd. Skriva böcker, ligga sked etc, etc gör vi på okänt ställe och det inbringar mycket mer. Du har dina gissningar och avstår från nr 3. Noterat.
Tjoho.
Citera
2026-09-27, 23:51
Avstängd
Citat:
Ja, nu är jag så dum att jag inte begriper vad du vill ha sagt. Finns det ett kontrakt eller inte? (Det är för övrigt helt rimligt om vi inte känner till hur det förhåller sig med det. Prova att svara "vet inte" och se hur det känns för en gångs skull.)
Varför skulle jag svara "vet inte" om jag vet?
Det är ju jättekonstigt!
Det finns såklart ett kontrakt mellan ägare och hyresgäst. Ciara är dock ingen av dem
Citera
2026-09-27, 23:53
Avstängd
Citat:
Enligt CJ så hade hon inte flyttat till Sverige. Hon bodde bara tillfälligt här.
Och hennes engelska vittnen sa samtliga att de hört CJ säga just det; -Att hon bara flyttade tillfälligt.
Hon bodde alltså i England egentligen.

EDIT: Ciara slängde ut Måns från hans eget hus i England. Han tillbringade hela sin födelsedag med att köra tillbaka till Sverige. Antar att han kunde tagit in på hotell i UK. Fick inte CJ lov att göra detta?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-28 kl. 00:03.
Citera
2026-09-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Den kvinna du beskriver som okänd heter Trudy Fountain, och hon var i en relation med Ciaras kollega som spelade kungen i teaterpjäsen Sleeping Beauty, tillsammans med Ciara under december 2025. Hennes offentliga reaktioner på nätet handlade om en direkt och personlig besvikelse, vilket knappast kan avfärdas som ett anonymt eller grundlöst rykte.

Omg so it really was something with u and the dancing king 😍😍😍🤪🤪

https://www.instagram.com/p/DS-qeqoDgpT/?img_index=13

Såklart har du stenkoll på en riktigt unhinged hater som är svartsjuk och avundsjuk på Ciara. Hon verkar helt sjuk i huvet.
Citera
2026-09-28, 00:05
Medlem
Citat:
Nja, riktigt så enkelt är det inte med svensk lag.

Om Måns och Ciara bodde i svärfars hus så har de som hyresgäster troligen inte besittningsskydd - på grund av den nära släktrelationen.
MEN som hyresvärd har svärfar ändå en tremånaders uppsägningstid att förhålla sig till. Sedan kan han vända sig till fogden för hjälp med avhysning.
Men byta lås helt plötsligt, big no no. Då kan det handla om egenmäktigt förfarande.

Mot sina barnbarns mamma dessutom. Samtidigt tog Måns hennes bilnycklar och barnens pass.
Citera
2026-09-28, 00:05
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Visa hur? Och glöm att hon har några papper. Jag väntar.

Ett muntligt hyresavtal mellan Måns och hans pappa är lika giltigt som ett skriftligt. Folkboföringsregistret visar när Måns fru flyttade till in.
Om Måns bor där gratis så kan det vara en benefik nyttjanderätt. Men då får han inte heller utföra någon arbetsprestation på fastigheten.
Om han målar nån vägg, eller renoverar på annat sätt, sköter fastighetens mark såsom att vattna vinrankorna och planterar nya, eller på annat sätt hjälper fastighetsägaren med skötsel så motsvarar det att betala hyra.
Måns inklusive hans familj behöver då förhålla sig till regler kring uppsägningstid och avhysning.

Sen är det upp till var och en att tycka fritt om reglerna är bra eller dåliga. Jag tror att Team M tycker att det är dåliga regler och att Team C tycker att det är rimliga regler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in