2026-09-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Har ni sett fördomsshowen? Tycker ni det är roligt? Vad är roligt och varför vill ni premiera sådant beteende?
Det är inte särskilt kul. Emil kan vara vidrig. Det motiverar fortfarande inte att han ska bli misshandlad. Det stora från Stefan hade varit att inte ge honom mer uppmärksamhet.
Citera
2026-09-27, 16:41
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
En titel jag mycket väl skulle kunna axla. A change from within - konvertera alla fittor till män.

Det är inget fel på testosteron och det bör inte bestraffas. Många här vill att män skall minska/blockera sina hormoner. De måste vara väldigt rädda och ängsliga när vi låter testosteronet flöda fritt.

Nej, vi brukar låsa in folk som spårar regelbundet.

Så för din egen skull, lär dig att behärska dig.
Citera
2026-09-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Undrar hur bra hans fru tjänar på universitetet? De bor ju i en förmodligen rätt så dyr lägenhet mitt i Karlstad, och om jobberbjudandena slutar komma in är väl frågan hur länge de kan bo kvar där.
https://www.nwt.se/kultur/stefan-holm-och-jessica-eriksson-har-flyttat-ihop-blir-en-mix-mellan-lego-och-rokoko/
(En av måååånga artiklar lokalmedia gjort om paret senaste åren. Skulle inte bli förvånad om Holmarna själva ringde upp dem och erbjöd lite reportage. Bröllopet rapporterades väl genom minutuppdateringar hela dagen. Självdistans existerar inte för dessa två. Svårt att hitta några som tar sig själva på så oerhört stort allvar. Vilket också är otroligt komiskt mitt i allt.)

Det är inte dyrt i Karlstad. Det är inte dyrt i några mindre städer egentligen. Två medelålders människor med normala inkomster har råd med en bra bostad nära centrum hur lätt som helst. Det är nära till centrum överallt.
Citera
2026-09-27, 16:44
Avstängd
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ja Sjöberg retade skiten ur den lille fan. Komplexet blev så stort till slut så att Holm kände sig tvungen att göra en hemmasnickrad lista på vem som hade hoppat över 2.30 m flest gånger av dessa två. Den statistiken vann Holm, och enligt Holm själv var det en betydligt större bedrift än att hoppa 2.42 m och världsrekord.

Sjöberg bara skakade på huvudet och skrattade åt fånen.

OT:

Ja, dessutom:

Sjöberg 2.42 (WR utomhus)

Sjöberg 2.41 (inomhus)

Holm 2.40 som bäst (inomhus)

Sjöberg 3 OS-medaljer, ett VM-guld., Holm 1 OS-guld.

Sjöberg har alltså hoppat högre än Holm inte bara 1 gång utan 2.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
.
.
Ja, jag har också undrat vad det var för roligt med att Stefan Holm skulle dö liksom hans son. Kan någon lista vad det roliga skulle bestå i? . .

Det "roliga" är att fördomen handlar om Sjöberg och att han skulle hysa någon form av dolt agg mot Holm för alla dispyter de två har haft om höjdhopp. Ingen har såklart dödshotat någon.
Citera
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Nej, vi brukar låsa in folk som spårar regelbundet.

Så för din egen skull, lär dig att behärska dig.

Du får inte och muckar med någon du vet kan lappa till dig.

Vad du vill är att alla män skall kontrollera sina hormoner och naturliga instinkter.
Citera
2026-09-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
.
.
Ja, jag har också undrat vad det var för roligt med att Stefan Holm skulle dö liksom hans son. Kan någon lista vad det roliga skulle bestå i? . .
Ingen tycker skämtet var det minsta kul. Poängen är att man inte kan bete sig som en dampunge som försöker mörda folk som skämtar om offentliga personer, hur störiga och tråkiga de än är. Hade han slagit han på käften och sedan bett om ursäkt så hade nog de flesta tyckt det var lite charmigt.
Citera
2026-09-27, 16:46
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nils
Alltså ok om någon direkt hotar min son framför mina ögon att det kanske brister för mig men här känns det lite konstigt? Jag fattar absolut att man älskar och skyddar sin familj men 8 år sedan om något jävla skämt att Patrik Sjöberg ska döda mig och min son?

Jag fattar inte, det måste vara något mer. Jag måste ha missat något.

Ja alltså topplocket rök på Holm.

Såhär uttrycker han själv saken:

Citat:
Den näst sista kvällen på Malta ser jag då ett klipp på Instagram där en för mig okänd person frågar Patrik Sjöberg något i stil med:
”Om du hade mött Stefan Holm i en vittnesfri gränd i Buenos Aires. Hade du mördat honom då?”
Jag finner det rätt olämpligt, det ska sägas, men när fortsättningen kommer och man också drar in Melwin, då nybliven fjortonåring, så går topplocket.

Med andra ord är Holm en omedicinerad labil fitta som har svårt att skilja på verklighet och fantasi.
Citera
2026-09-27, 16:48
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Du får inte och muckar med någon du vet kan lappa till dig.

Vad du vill är att alla män skall kontrollera sina hormoner och naturliga instinkter.

Jag utgår från att valfri människa med armar "kan lappa till mig". Vad är det ens för dravel?

Har du inget annat än ett inbillat online-våldskapital att komma med?

Tycker synd om folk i din omgivning som måste ursäkta varje gång du smäller ett hål i närmsta gipsvägg för någon inbillad oförrätt och ständigt bortförklarar ditt kassa beteende med att det skulle vara någon annas fel.

Sluta bete dej som en jävla fitta och lär dig vara en man så kommer respekten på köpet.
Citera
2026-09-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det är inte dyrt i Karlstad. Det är inte dyrt i några mindre städer egentligen. Två medelålders människor med normala inkomster har råd med en bra bostad nära centrum hur lätt som helst. Det är nära till centrum överallt.
De bor Mitt i City. 5 miljoner för en lägenhet är ganska dyrt i Karlstad.
Citera
2026-09-27, 16:50
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
I intervjun med SVT igår beter sig Holm som en 13-åring på högstadiet. Så omogen. Så omedveten.

Holm har nu misshandlat:

1. En skolpojke
2. En person som skämtade om honom för 8 år sedan.

Holm är sjuk.

Här misshandlar han Jessica Almenäs i TV: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/kagEd9/almenas-tvingades-uppsoka-sjukvardare--efter-holms-feltraff
Citera
2026-09-27, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Fråga 1: vad gjorde Holm på bokmässan?
Fråga 2: hur mycket alkohol hade han konsumerat innan attacken?
Fråga 3: hur brett hoppade Holm som mest när han var i toppform?

1: försökte desperat sälja medioker litteratur
2: ett litet glas rose
3: lika brett som hans k*k är lång, dvs ca 7 centimeter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in