Citat:
Nu vänder krigslyckan för Ryssland.

Citat:
Kyrkan har skickat ett benfragment från den medeltida fursten Dmitrij Donskojs högra hand till Donetsk, för att stärka de ryska soldaternas moral.
Citat:
Donskoj dog 1389 och är känd för sin seger över den mongoliska Gyllene horden vid Kulikovo 1380. Kyrkan beskriver reliken som en symbolisk följeslagare till soldaterna.
Jaha, med Donskojs benfragment & partiklar har psykopaten KGB-Putin och ryska diktaturen tydligen spelat ut sitt sista Ess i kriget. De tre tidigare essen var extra kromosomen, den genetiska vinnarkoden och gravt störde psykopaten snedseglarens undermåliga trådsabotage på flashback.
"ALLT GÅR ENLIGT PLAN"- ryske psykopaten Vladimir Putin
Den gamle gode krigsförbrytaren, terroristen och avskummet Igor Girkin är tillbaka med en analys där han hånar "överbefälhavaren" KGB-Putin, ryska diktaturens styrkor och armé för oförmågan att besegra Ukraina.
Krigsförbrytaren och terroristen Igor Girkin som drog igång kriget, konstaterar att ryska diktaturen är oförmögen att attackera Europa.
Igor Strelkov om en möjlig eskalering med Europa
Jag såg utdrag ur Vladimir Vladimirovichs intervju med FSO-officerare som utgav sig för att vara mediekorrespondenter. Det är ganska roligt, förresten, när FSO-officerare försöker utge sig för att vara journalister.
Tja, vad kan jag säga... Till min djupa beklagelse kan Ryssland verkligen inte attackera Europa, eftersom Ryssland inte kan besegra Ukraina ensamt på fyra och ett halvt år, och det verkar inte finnas något slut i sikte. Hur skulle vi, ursäkta mig, kunna attackera Europa? Med sådana styrkor, med en sådan armé, med en så underbar överbefälhavare!
Så nej, naturligtvis kan vi inte attackera Europa. Medan Europa i praktiken attackerar oss och förser det så kallade Ukraina med vapen, ammunition, rådgivare, pengar och allt som behövs, är vi tyvärr oförmögna att attackera Europa. I detta har vår överbefälhavare inte lurat någon, varken oss eller utlänningarna.
När det gäller allt annat är det fortfarande ganska underhållande att se hur de på Planet Pink Ponies låtsas att det inte finns något krig, att Ukraina attackerar oss, medan vi inte för något krig. Så, "Hur kan detta vara möjligt? Och vad gör de med oss?"
Tyvärr är vi i krig. Detta krig har pågått i över fyra och ett halvt år. Det visar inga tecken på att ta slut. Det är inte förvånande att fienden på andra sidan attackerar oss. Det som är förvånande är att vi under krigets femte år har tillåtit massiva bombningar av våra städer – dagligen, med massiva förluster, med omfattande förstörelse, inklusive av vårt militärindustriella komplex, något som vår överbefälhavare blygsamt tiger om. Det är det som är förvånande. Allt annat – inte så.
När det gäller uttalandena om förhandlingar har fienden tyvärr ingen anledning att förhandla med oss nu, eftersom de vinner mark. Om Ukraina inte kunde massivt bomba Ryssland på fyra år, kan de nu, och i allt högre grad. Följaktligen blir deras villkor naturligtvis strängare.
https://t.me/strelkovii/7583