2026-09-26, 21:52
Medlem
Jag är inget fan av Emil P, men Stefan H har ju nu 2 ggr på kort tid visat sig ha aggressionsproblem...Det känns inte najs. Han har sjunkit i min aktning, tyvärr.
Oavsett Emils usla "skämt" borde SH inte sjunka till samma låga nivå.
I det här fallet står jag nog inte på någons sida.
Citera
2026-09-26, 21:53
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-09-19
Om man läser artikeln så handlar det om uppföljningsfrågan, om Stefan Holms son, som var 14 år vid tillfället.
Lite mer förståeligt och Emil Persson är en stor jävla fitta, men ändå jag vet inte, det där bör man ha släppt ändå efter 8 år tänker jag.

Jävligt "pressetiskt" av SVT att ens sända den delen av programmet.

Tycker inte han är långsint när det sänts i TV; det vore nåt annat om det bara yttrats något dumt i privata sammanhang.
Senast redigerad av GusFring 2026-09-26 kl. 21:55.
Citera
2026-09-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vally
Holm är erkänt intelligent och var en duktig friidrottare.

Ställer mig på hans sida. Vem fan är losern Emil Person ens?

På svt play ligger Fördomsshowen där Emil Persson på ett förnedrande sätt intervjuar partiledarna. (Det enda han egentligen vill prata om är sex). Han driver även podden fördomspodden.

Med argumentet "Jag vet inte, det är ju bara mina fördomar" så tillåter han sig själv vara hur oförskämd som helst.
Klassisk mobbare "Jag skojade ju bara! Tål du inte skämt eller?!"

Jag får dock erkänna att jag såg Fördomsshowen. Emellanåt underhållande. Men mycket skämskudde.
Citera
2026-09-26, 21:55
Medlem
Stefan har pratat med alla stora medier om händelsen. https://www.sverigesradio.se/artikel/stefan-holm-polisanmald-efter-attack-pa-bokmassan
Han "vet" att han har gjort fel. Ganska uppenbart att han tycker att han gjorde rätt.
Nu "brast" det, sist "brann det till" under första lektionspasset som lärarvikarie. Stefan verkar ha riktiga problem med impulsen...
Citera
2026-09-26, 21:57
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Stefan har pratat med alla stora medier om händelsen. https://www.sverigesradio.se/artikel/stefan-holm-polisanmald-efter-attack-pa-bokmassan
Han "vet" att han har gjort fel. Ganska uppenbart att han tycker att han gjorde rätt.
Nu "brast" det, sist "brann det till" under första lektionspasset som lärarvikarie. Stefan verkar ha riktiga problem med impulsen...

Han tycker att han gjorde fel i lagens mening men inte moraliskt sett, förmodligen.
Senast redigerad av GusFring 2026-09-26 kl. 22:01.
Citera
2026-09-26, 21:58
Medlem
Kan Stefan Holm fortsätta att arbeta för SR, Radiosporten, när han är brottsmisstänkt? Det var inte första gången han brusar upp. En vilde med kort stubin.
Citera
2026-09-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Karl och karl. Emil Persson är en tönt från Småland. Han bara spelar tuff.
Vad är det för fel på småland. Inflyttade lantisar till stockholm däremot blir ofta uppblåsta, de tror de är så mycket smartare än de som blev kvar. Blir uppblåsta vänsterfjantar med onödiga jobb. Halva perssons umgängeskrets består väl av sådan; garplind från linköping, schunnesson från svedala, filip&fredrik från köping resp. Otterbäcken/Juniskär, idel småstadskomplex. (Ja, lkpg inte så litet men en viss mentalitet ändå). Sen har du lite "coolare" klägget från sthlm, vänsteridioter som alex schulman med fru, bror och svägerska, sigge eklund samt david lagercrantz, från de fiiina kulturfamiljerna.
Citera
2026-09-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag njuter av tanken på att den sarkastiske överskattade Emil P blev så spak av mötet att han sprang till polisen o grinade

Men misstänker tyvärr det är mer pga Emil Perssons mobbarpersonlighet än rädsla som gör han anmält Holm

Vaddå ”stryptag”? Det är typ som att anmäla nån på krogen som tryckt upp dig mot en vägg och sagt ”akta dig hävligt noga”. Är Emil Persson så mesig?

Kan dessutom tänka mig Persson sa nåt drygt med sin sarkastiska prod-bolag -dryga lantisröst för att reta upp Holm

Att Holm blev förbannad och blir anmäld blir såklart jackpot för mobbaren Persson. Förnedra Mobboffret ytterligare inför svenska folket. Med sin fega onödiga anmälan.. och få high fives och ”content” till sin Riche-luncher med Nexico -kompisarna
Eller hur? Belasta polisen med sådana skitärenden, de har full sjå med riktiga brott.
Citera
2026-09-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Stefan verkar ha riktiga problem med impulsen...

Ja, att gå på en människa så med stryptag när man är 50 år gammal ... då har man problem med impulskontroll.
Citera
2026-09-26, 22:05
Medlem
Hrass avatar
Är detta samme Emil Person som Filip & Fredrik ständigt runkar av i sin podcast? Samtliga karaktärer från det universumet låter outhärdliga, så jag kan bara anta att detta var välförtjänt
Citera
2026-09-26, 22:09
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Vad är det för fel på småland. Inflyttade lantisar till stockholm däremot blir ofta uppblåsta, de tror de är så mycket smartare än de som blev kvar. Blir uppblåsta vänsterfjantar med onödiga jobb. Halva perssons umgängeskrets består väl av sådan; garplind från linköping, schunnesson från svedala, filip&fredrik från köping resp. Otterbäcken/Juniskär, idel småstadskomplex. (Ja, lkpg inte så litet men en viss mentalitet ändå). Sen har du lite "coolare" klägget från sthlm, vänsteridioter som alex schulman med fru, bror och svägerska, sigge eklund samt david lagercrantz, från de fiiina kulturfamiljerna.

Av alla du nämnde är Emil Persson den största tönten. En genomvidrig människa.
Citera
2026-09-26, 22:10
Medlem
Jag visste när han gav sig på ett barn som lärarvikarie att han varit våldsam och olämplig. Tyvärr ryckte ju MÅNGA ut till hans försvar då. Hur har han egentligen betett sig mot sina egna barn med denna bristande impulskontroll och aggressivitet som blossar upp från 0 till 100?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in