Citat:
Ursprungligen postat av
The Crash
↑
Rubriken som borde bli underrubrik.
Ja precis det jag menar i trådstart!
Jag har inte en jäkla aning om hur du fick till det manuellt som vanlig användare dock. Kanske bara jag som råkat ta bort det fältet med något tillägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Ofta kan problem av den typ som nämns i TS lösas om man tänker lite innan man sammanfogar och sedan postar ett meddelande i tråden. Det kan, med TS mattor som exempel, se ut ungefär så här:
Jag har ingen möjlighet att sammanfoga. Så det som återstår för mig är att hoppas att andra individer tänker till innan de sammanfogar.
Där har vi ett problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Trådarna mattor? och Stora tråden om mattor har sammanfogats. Alla inlägg postade i mars i år postades ursprungligen i tråden mattor? övriga inlägg postades i den andra tråden.
Absolut inte säkert. Parallella trådar kan vara aktiva samtidigt.
"Varför är persiska mattor så dyra?" Inlägg 00:01, 00:30: 01:00, 01:13
"Stora tråden om mattor" Inlägg 00:00, 00:20, 01:00, 01:05, 01:15
Det är vad jag vet heller ingen indikation på när en tråd är sammanslagen, om det inte är skrivet i ett vanligt brödtext-inlägg av modden som sammanslog. Ett inlägg som kan vara precis där när man behöver informationen eller 5 sidor bort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Och jag tänker att du tänker galet.
En tråd är en tråd. Den har en rubrik och en trådstart, inte flera.
Här är nog en del-belysning av skoklämmeriet - och även varför sammanslagning skett så in i heliske här på flashback.
Som mod tänker du en tråd är en tråd.
Medan läsare tänker en diskussion är en diskussion.
Läsaren följer en diskussion, och skiter lite i var den är placerad, placeringen är bara till för att lättare navigera. Medan (en del) mods tänker mer från sortering först och diskussion sekundärt.
Att en diskussion försvinner i förvirring för att den nu är i "En tråd är en tråd"-tråden är censurering. Att saker censureras medvetet är en sak, att saker censureras av lättja eller sneda prioriteringar är bara tragiskt. Likt min far som kastade ut flertalet familjealbum för att "rensa upp" var hela hans fokus.
Speciellt när en teknisk lösning hade löst detta för alla inblandade.
Läsare behöver inte lita på att en mod "tänker till" före sammanslagningar, mods behöver inte "tänka till" lika hårt, och läsare kan följa diskussionen utan att anlita Sherlock Holmes för att lista ut vad som är vad.