2026-09-08, 22:35
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Om hon hade varit ryska, vad skulle det ha med vilka som ska publiceras med namn och bild, att göra?

Hade varit? Hon är av ryskt ursprung.
Citera
2026-09-11, 18:57
Medlem
killmoonys avatar
Undras hur stämningen är på hennes civila arbetsplats ser ut.
Hennes kolleger borde väl närmast ha visst avstånd till en labil människa.
Citera
2026-09-20, 12:26
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Hon kandiderar för partiet "Framtidens vänster" i kommunalvalet.

Partiet är avstjälpningsplatsen för avpolletterade vänsterpartister. Ordförande är Lorena Delgado Varas OCH Daniel Riazat

Hon kandiderar tillsammans med Jeffrey Skinner, även han fd vänsterpartist, som alltså inte är Jeffrey som spelar i NHL.

https://data.val.se/val2026/partier/valsedlar/valtyp/KF/omrade/1/kommun/114

Det blev inga mandat, så fröken Moreno får istället försöka styra upp sig själv.
Citera
2026-09-20, 13:19
Medlem
Om möjlighet finns och hon har dubbelt medborgarskap, borde detta mordhot ligga henne till last och henne svenska dito rivas upp med hänvisning till bristande vandel.
Citera
2026-09-20, 13:24
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killmoony
Undras hur stämningen är på hennes civila arbetsplats ser ut.
Hennes kolleger borde väl närmast ha visst avstånd till en labil människa.
Ja man kan undra om en sådan människa ens kan få jobba kvar. Det lär väl vara sparken eller arbetsbefrielse som gäller.
Citera
2026-09-21, 23:14
Medlem
DrJolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Det var jag. Skälet var att det är på valsedeln för "Framtidens Vänster" som hon står som kandidat i valet nu 2026. Hon är alltså inte "V-politiker", hon är "Framtidens Vänster"-politiker.

Meningen med det är att om någon partiledare ska avkrävas ansvar så är det partiledarna för "Framtidens Vänster", inte "Vänsterpartiet".

Vilket för övrigt är en mycket god idé, någon journalist borde göra det. Partiledarna för "Framtidens Vänster" sitter nämligen i riksdagen.
Okay jag förstår, nu har jag inte följt upp det här. Vad hände med henne, blev hon utesluten eller är kvar ändå? Där i Väsby eller var det nu var? I V är väl hon ganska körd, och Framtidens Vänster fick inte särskilt många röster, var väl i nån falang med flera andra och de ställde väl heller inte upp i riksdagsvalet som jag fattar det. Och nu det här med honom som fick 600 röster eller kryss i Borlänge var rätt komiskt och ganska underhållande. Såg det nyligen på nyheterna och orkar inte dra alla detaljer. Men hon Moreno kan ju försöka med något liknande i nästa val, men är inte så troligt att hon skulle vara lika populär, men samtidigt verkar det som att de köpt röster.
Citera
2026-09-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrJoll
Okay jag förstår, nu har jag inte följt upp det här. Vad hände med henne, blev hon utesluten eller är kvar ändå? Där i Väsby eller var det nu var? I V är väl hon ganska körd, och Framtidens Vänster fick inte särskilt många röster, var väl i nån falang med flera andra och de ställde väl heller inte upp i riksdagsvalet som jag fattar det.

Hon gick ur V och in i Framtidens Vänster i april i år. Tråden innehåller mängder med felaktig information om att hon skulle ha varit medlem i V när hon hotade SD-flickan. Det var hon alltså inte.
Citera
2026-09-22, 01:02
Medlem
DrJolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Hon gick ur V och in i Framtidens Vänster i april i år. Tråden innehåller mängder med felaktig information om att hon skulle ha varit medlem i V när hon hotade SD-flickan. Det var hon alltså inte.

Formell status: När videon spelades in och spreds i slutet av augusti och början av september 2026, stod hon faktiskt fortfarande listad på Vänsterpartiets mandat i nämnden.

Så Pulido Moreno satt som ersättare i utbildningsnämnden i Upplands Väsby kommun. Gällande hennes partitillhörighet vid tillfället när hon mordhotade 16 åringen.

Eftersom man sitter på ett personligt mandat i nämnden fram till mandatperiodens slut (om man inte väljer att frivilligt avsäga sig platsen) blev hon kvar i utbildningsnämnden som politisk vilde efter uteslutningen/utträdet.

Och det var detta som jag egentligen avsåg här.
Citera
2026-09-22, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrJoll
Formell status: När videon spelades in och spreds i slutet av augusti och början av september 2026, stod hon faktiskt fortfarande listad på Vänsterpartiets mandat i nämnden.

Det påstår Christian Peterson, ja. Men oavsett vad som stod på Upplands Väsbys hemsida tillhörde inte YP Vänsterpartiet vid tillfället.

Citat:
Eftersom man sitter på ett personligt mandat i nämnden fram till mandatperiodens slut (om man inte väljer att frivilligt avsäga sig platsen) blev hon kvar i utbildningsnämnden som politisk vilde efter uteslutningen/utträdet.

Helt korrekt. Fakta som högermedia försökt blanda bort då man vill kasta skit på Vänsterpartiet.
Citera
2026-09-24, 18:16
Medlem
DrJolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Det påstår Christian Peterson, ja. Men oavsett vad som stod på Upplands Väsbys hemsida tillhörde inte YP Vänsterpartiet vid tillfället.

Helt korrekt. Fakta som högermedia försökt blanda bort då man vill kasta skit på Vänsterpartiet.
Jag vet. Men jag såg två stycken screenshots på att hon satt för V på Upplands Väsbys hemsida. Ca 6 timmar efter händelsen med 16 åringen. Oavsett så påverkar det inte valet. V gick ju bra i valet. Däremot, finns det andra betydligt allvarligare saker nu som V måste ta itu med.
Citera
2026-09-26, 19:16
Medlem
Jag jobbar på samma bolag som henne. Rätt sjukt, men någon vecka efter detta så bara försvann hon och alla hennes konton stängdes av. Jag tror hon blev rejält näthatad av SD svansen.

Vet inte vad som kommer hända, om hon kommer tillbaka eller om dom ska ge henne respass. Ingen har fått veta någonting.

Jag är inte särskilt bekant med henne, men upplevde aldrig henne som konstig eller något sånt.

Verkar vara mycket kommunister i tech branschen har jag dock observerat.
Senast redigerad av vibecoder 2026-09-26 kl. 19:21.
Citera
2026-09-30, 09:02
Medlem
Jo men hon är väl omhändertagen av psyk, hoppas jag

Hon kan skada sej själv och andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in