Citat:
Ursprungligen postat av
Cutthethroat
Det där med att barnen skulle betala restskatt efter sin avliden mor låter konstigt. Skulder ärvs inte.
Eller menar du att barnen fick restskatt på SINA arv.
Sedan Ts i Topic.
Brodern har kanske inte så bra ekonomi som Ts tror.
Brodern ksnske "lånat" arvspengarna för att betala av någon viktig skuld, han gör sig sedan oanträffbar för Ts.
Vet inte exakt för sambon vill inte diskutera det mer men det var 3 syskon och fadern är kvar i livet och restskatten var från året efter modern avled och hamnade på arvtagare alltså fader och 2 systrar den tredje är min sambo och har frånsagt sig allt vad arv heter fick inget arv och var inte heller med att betala restskatten, att skulder inte går i arv står det klart och tydligt så varför det blev så vet jag inte och det blev ett jäkla väsen och bekantskapen men sambons familj skar sig totalt
Det var massa papper innan sambon avsade sig allt men dom höll på i 2 och ett halv år innan dom fick sina arv utbetalda
Det går avsäga sig arv det har sambon gjort för kommande arv från sin far och även jag har avsagt kommande från förälder ingen av oss orkar gå igenom allt besvär och skiter I vart arvet hamnar