2026-09-25, 17:01
Medlem
Det finns ingen preskriptionstid, de hoppas få höra ur hästens mun vad som hände
Citera
2026-09-25, 17:11
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Fast det är ju precis vad du gör genom att åtala denna 105-åring. Där och då var det inte olagligt att göra vad han gjorde. Faktum är att han hade inget val. Hade han vägrat hade han själv blivit avrättad.
Du får läsa på saken bättre. Annars hade inte lagarna kunnat skapats och använts om det inte förekommit liknande lagar att tillämpa. Sedan var dessutom tiden efter andra världskriget i särklass den viktigaste när det gäller våra internationella överenskommelser angående mänsklig rätt. Att de inte fanns innan, innebär inte att världen var laglös.

Så jo, kunde andra dömas kan även han dömas.
Citera
2026-09-25, 17:17
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Åter igen: Han gjorde vad han blivit tillsagd att göra. Tror inte du hade varit så jävla tuff och vägrat med 100% risk för att bli avrättad om du var i hans situation.
Sannolikheten är mycket hög att jag hade vägrat och avrättats då det faktiskt sker oavbrutet i diktatorer och tatlitära regimer att människor vägrar att acceptera det oacceptabla. Jag hade antagligen dödats för att jag gjort väpnat motstånd, inte för att jag varit under order då jag tillhör den grupp av människor dessa samhällen alltid först försöker göra sig av med då vi är farligast för dem.

Så nej, jag och mannen är inte samma lika och hade aldrig stått under samma omständigheter. Det krävs något som syns i alla samhällen och även vårat, för att "rätta sig i ledet". Det är därför brott fortsätter ske systematiskt och människor likt mig motarbetas av extremt mycket människor. För stt de som går enot mig hade varit utmärkta i ett läger under order medan jag inte ens tolererar att se en patient inom psykiatrin utsättas för våld och övergrepp medan samtliga omkring våldsutövarna blundar och därefter försöker tysta mig från att kunna bli hörd eftersom det är strukturella system och inte enskilda, separata incidenter.

Ja jag är tuff nog för att säga ifrån. Till skillnad från de flesta av er och därför vill ni inte se människor som gör vad ni själva gör och skulle ha gjort, dömas.
Citera
2026-09-25, 18:13
Medlem
populopiduss avatar
Herregud låt gubben va. Släpp det som varit och gå vidare...
Citera
2026-09-25, 18:13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
De allierade mördade inte miljoner tyskar efter kriget. Det är nazistisk myt. Många tyskar svalt. Men det begicks inte massmord. De så kallade tyska slavarna i UK ville många stanna kvar. De åkte hem senast 1948. Och hade de inte arbetat så hade UK och Europa svultit ännu mer. De fick samma matransoner som brittiska soldater och erbjöds sjukvård, filmvisningar samt föreläsningar. Vid Julen bjöd många brittiska familjer in tyska fångar till sina hem över julen. Fångarna tilläts röra sig friare, arbeta hos lokala bönder, snickra leksaker åt byns barn och delta i lokala danser.

PS 25000 stannade frivilligt, så hårt kan det inte ha varit.

Vilket jävla skitsnack!
Jag anar var du hör hemma. Schalom
Ni försöker krama ut det sista ur lögnen genom att åtala en 105 åring för ett påstått 80 år gammalt brott. Ska ni ge er på barnen och barnbarnen sedan? Sanningen håller på att läcka ut och då kan det bli ansträngt läge för er. På riktigt.
Citera
2026-09-25, 19:48
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vilket jävla skitsnack!
Jag anar var du hör hemma. Schalom
Ni försöker krama ut det sista ur lögnen genom att åtala en 105 åring för ett påstått 80 år gammalt brott. Ska ni ge er på barnen och barnbarnen sedan? Sanningen håller på att läcka ut och då kan det bli ansträngt läge för er. På riktigt.
Såna här världsfrånvända inlägg visar just hur viktigt det är att åtala gubbjäveln.
Citera
2026-09-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Såna här världsfrånvända inlägg visar just hur viktigt det är att åtala gubbjäveln.
Hemskt att det finns så pass störda människor som dig.
Nu är det till och med olagligt att förneka "förintelsen"
Citera
2026-09-25, 20:18
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Hemskt att det finns så pass störda människor som dig.
Nu är det till och med olagligt att förneka "förintelsen"

Äh, bry dig inte om gate keepers, men tack för checking my 6.
Om det vore olagligt att förneka vikingatiden, månlandningen eller att Sverige tog VM-silver i fotboll 1958 skulle jag nog börja fundera på det också. När makten förbjuder folket att ifrågasätta en historisk händelse då VET man att det är något som inte stämmer. Att man jagar hundraåringar för något som man säger hände för 80 år sedan är så bisarrt att man häpnar. Hur ska en hundraåring kunna bevisa sin oskuld i frågan?
Citera
2026-09-25, 20:44
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Äh, bry dig inte om gate keepers, men tack för checking my 6.
Om det vore olagligt att förneka vikingatiden, månlandningen eller att Sverige tog VM-silver i fotboll 1958 skulle jag nog börja fundera på det också. När makten förbjuder folket att ifrågasätta en historisk händelse då VET man att det är något som inte stämmer. Att man jagar hundraåringar för något som man säger hände för 80 år sedan är så bisarrt att man häpnar. Hur ska en hundraåring kunna bevisa sin oskuld i frågan?

Judiska råd är också på toppen i att få tillbaka allting som påståtts ha stulits från judar, så som tavlor och konst. Precis som de alltid är i toppen när det kommer till att straffa människor för påstådda historiska synder, oavsett tid som har passerat. Då står tiden still och tillåts arbeta åt judiska fördelar.

Det är väldigt viktigt att just judar får tillbaka ägodelar och erkänns rättvisa, medan det aldrig gäller andra folk, eller vad de har förlorat eller tvingats ge upp. I stället slänger man då fram slentrianmässiga argument om acceptans, förändring och utveckling.
Citera
2026-09-26, 00:12
Medlem
SportquattroS1s avatar
Ge honom en medalj för väl utfört arbete.
Citera
2026-09-26, 00:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Slösa pengar, han dör nog innan domslut. Allt för att hajpa förintelsen, dags att lämna detta och ägna sig åt 2000 talets förintelsebrott.
Citera
2026-09-26, 00:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Sannolikheten är mycket hög att jag hade vägrat och avrättats då det faktiskt sker oavbrutet i diktatorer och tatlitära regimer att människor vägrar att acceptera det oacceptabla. Jag hade antagligen dödats för att jag gjort väpnat motstånd, inte för att jag varit under order då jag tillhör den grupp av människor dessa samhällen alltid först försöker göra sig av med då vi är farligast för dem.

Så nej, jag och mannen är inte samma lika och hade aldrig stått under samma omständigheter. Det krävs något som syns i alla samhällen och även vårat, för att "rätta sig i ledet". Det är därför brott fortsätter ske systematiskt och människor likt mig motarbetas av extremt mycket människor. För stt de som går enot mig hade varit utmärkta i ett läger under order medan jag inte ens tolererar att se en patient inom psykiatrin utsättas för våld och övergrepp medan samtliga omkring våldsutövarna blundar och därefter försöker tysta mig från att kunna bli hörd eftersom det är strukturella system och inte enskilda, separata incidenter.

Ja jag är tuff nog för att säga ifrån. Till skillnad från de flesta av er och därför vill ni inte se människor som gör vad ni själva gör och skulle ha gjort, dömas.
Om 80 år kommer Israeler dömas för vad de gör på Västbanken i dag. Ingen förmildring av 7 oktober sker för Västbanken.

Ja folk som inte gjort lumpen är modiga, imponerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in