Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Åter igen: Han gjorde vad han blivit tillsagd att göra. Tror inte du hade varit så jävla tuff och vägrat med 100% risk för att bli avrättad om du var i hans situation.
Sannolikheten är mycket hög att jag hade vägrat och avrättats då det faktiskt sker oavbrutet i diktatorer och tatlitära regimer att människor vägrar att acceptera det oacceptabla. Jag hade antagligen dödats för att jag gjort väpnat motstånd, inte för att jag varit under order då jag tillhör den grupp av människor dessa samhällen alltid först försöker göra sig av med då vi är farligast för dem.
Så nej, jag och mannen är inte samma lika och hade aldrig stått under samma omständigheter. Det krävs något som syns i alla samhällen och även vårat, för att "rätta sig i ledet". Det är därför brott fortsätter ske systematiskt och människor likt mig motarbetas av extremt mycket människor. För stt de som går enot mig hade varit utmärkta i ett läger under order medan jag inte ens tolererar att se en patient inom psykiatrin utsättas för våld och övergrepp medan samtliga omkring våldsutövarna blundar och därefter försöker tysta mig från att kunna bli hörd eftersom det är strukturella system och inte enskilda, separata incidenter.
Ja jag är tuff nog för att säga ifrån. Till skillnad från de flesta av er och därför vill ni inte se människor som gör vad ni själva gör och skulle ha gjort, dömas.