Citat:
Ursprungligen postat av
XtraX
Fattar inte varför man kan läsa recensioner som publicerades på en annan site för snart 4 år sen.
Som jag nämnde tror jag att de har siktat på att ha en stor databas med många artiklar, recensioner och texter från start annars skulle ju lanseringen och sidan i sig, vara ganska fattig redan från början.
På tal om någonting annat, måste lyssna på deras första poddavsnitt igen men har för mig att det nämns något om Missil redan under hösten 2025, om jag inte misstar mig, och att detta kanske har givit upphov till ytterligare friktion mellan Petter och Gamereactors ledning. Missil är ju trots allt direkt konkurrerande verksamhet och borde inte Petter i egenskap av "chefredaktör" ha någon konkurrensklausul i sitt anställningsavtal som omöjliggör en sådan grej, inom ett år eller så från det att han sagt upp sig/fått sparken?
Nu är ju Missil.se sedan lanseringen 18 september, och enligt Petter och C/O en form av nytändning av denna gamla tidning.
Igen, finns det inget sätt att få tag i denna rättsliga tvist som uppstått så att man kan läsa in sig i mer detalj. Den där Martin på Gamereactor, visade ju sig bara vara full av skit så det finns ju fortfarande stora frågetecken kvar, även om våra spekulationer pekar på Arcade Games, PXL Energy-företagen och Petters smygreklam för dessa och mycket annat i hans blogg under flera års tid.