2026-09-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Ja du, du kan väl själv försöka räkna ut antal sidvisningar en sida behöver komma upp i för att annonserna ska generera en tillräckligt stor inkomst för att det ska gå runt.

Gamereactor löste det genom att sidan var så nerlusad med annonser att den knappt gick att använda blandat med pinsamma sponsrade inlägg, och det faktum att de inte betalade sina recensenter.

GR var dessutom etablerad och hade ett inarbetat varumärke, en multinationell firma i ryggen och en anselig mängd besökare.

Inte många bryr sig om Svarte-Petter och hans nya, fula dyngsida utöver hans skara svagbegåvade fanboys. Han lär väl dessutom åter skita i det blå skåpet sin vana trogen genom att göra smygreklam för diverse skräpprodukter han låtsas recensera i utbyte mot att han lurar till sig produkter från tillverkare. Anmälningar till konsumentverket kommer hagla.
Ok, det var som jag trodde då. Ni bara gissar.
Citera
2026-09-21, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudedude1884
Vi vet inte om han är ensam ägare än. Men han har väl just nu inga annonser. Han måste ju få in det snarast. Men en del omkostnader och om han vill ha ut samma lön som tidigare uppskattar jag nog att han behöver 1.5milj visningar i månaden och ca 5 annonser per sida. Han kommer gå omkull inom 8månader. Det finns inga pengar i den här branchen längre. Han åkte på en guldslev i 24år utan veta om det.

Sen kanske ha nöjer sig att leva på 10k ut och lite gratis spel osv. Medan frugan hans får dra lasset, han får leka företagare. Hon kommer väl dra snart med om hon vill ha barn så lär hon ju inte skaffa det med en 50årig löser.
Noll koll.😴
Citera
2026-09-22, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ranagard
Noll koll.😴

Hur ser din uppskattning ut då? Var får han sina intäkter på sidan just nu?
Citera
2026-09-23, 12:32
Medlem
XtraXs avatar
Hade bilden av att Gamereactor hade kontor i Östersund där flera av deras skribenter satt och jobbade. Petter hade ett eget flådigt kontor med bla eget skrivbord och en skön stol. Han visade ju faktiskt bilder på en kyl fylld med energidryck. Fanns det något sådant eller sköttes allt arbete hemifrån?
Citera
2026-09-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Hade bilden av att Gamereactor hade kontor i Östersund där flera av deras skribenter satt och jobbade. Petter hade ett eget flådigt kontor med bla eget skrivbord och en skön stol. Han visade ju faktiskt bilder på en kyl fylld med energidryck. Fanns det något sådant eller sköttes allt arbete hemifrån?
En gång i tiden fanns det väl nån form av kontor i Östersund men det sades upp för många år sen. Dock så fortsattes det skrivas som att det fortfarande existerade ett kontor de höll till i. Som den där simrigen det alltid lät som att den fixades i ordning i ett dedikerat rum på deras kontor när den egentligen stod och fortfarande står kvar i Petters källare.
Citera
2026-09-23, 15:22
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubidub
En gång i tiden fanns det väl nån form av kontor i Östersund men det sades upp för många år sen. Dock så fortsattes det skrivas som att det fortfarande existerade ett kontor de höll till i. Som den där simrigen det alltid lät som att den fixades i ordning i ett dedikerat rum på deras kontor när den egentligen stod och fortfarande står kvar i Petters källare.

Känns ibland som han inredde ett rum i källaren som ett kontor komplett med minikyl, simrigg och arkadspel.
Citera
2026-09-23, 19:46
Medlem
Citat:

Det låter ju bättre och skriva kontor. Men det var ju där alla julkalender vinster hamna med tyvärr. Folk börja ju fråga varför det aldrig redovisades 10 sista åren.
Citera
2026-09-24, 11:55
Medlem
XeQteRs avatar
Citat:

Precis som du är inne på sades lägenheten (som under många år var deras huvudkontor) i Östersund upp och det skedde någon gång runt 2011-2013 om jag inte missminner mig. Därefter blev det hemmajobb för Petter och Jonas Mäki. Många av de andra skribenterna bodde inte i Österstund och jobbade redan på frilansbasis, var de nu bodde. Transparansen kring kontoret har ju inte alltid funnits där och även under många år efter lägenheten sades upp, lät det ofta på framförallt Petter som om produkter som recenserades gjordes i detta "kontor", som senare visade sig vara Petters hem.

En annan sak jag uppmärksammat efter lite stickprov på nya Missil.se är deras recensioner, och då framförallt äldre sådana. Jag förstår att de har velat lansera en stor databas och mycket material vid lansering men samtidigt får man nog vara lite försiktig då gränsen för plagiat snuddas. Eftersom många av medarbeterna är ex-Gamereactor-skribenter finns det exempel på texter som återanvänds.

Marvel's Spider-Man 2-recension (18-09-2026) som Henric Pettersson skrivit på Missil återanvänder ibland hela stycken från hans ursprungliga recension som han skrev på Gamereractor (16-10-2023). I det här fallet kan man ju diskutera huruvida han själv äger rättigheterna till texten då det är han som skrivit den på Gamereactor och senare på Missil.se. Men jag undrar om inte Gamereactor skulle ta det som någon form av plagiat eller "copyright infringement" om man kikar närmare på detta eller kontakter dem gällande det.

Kolla själva och jämför lite:

https://www.gamereactor.se/marvels-spider-man-2-1241353/

https://missil.se/spelrecensioner/marvels-spider-man-2/
Citera
2026-09-24, 13:11
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeQteR
Precis som du är inne på sades lägenheten (som under många år var deras huvudkontor) i Östersund upp och det skedde någon gång runt 2011-2013 om jag inte missminner mig. Därefter blev det hemmajobb för Petter och Jonas Mäki. Många av de andra skribenterna bodde inte i Österstund och jobbade redan på frilansbasis, var de nu bodde. Transparansen kring kontoret har ju inte alltid funnits där och även under många år efter lägenheten sades upp, lät det ofta på framförallt Petter som om produkter som recenserades gjordes i detta "kontor", som senare visade sig vara Petters hem.

En annan sak jag uppmärksammat efter lite stickprov på nya Missil.se är deras recensioner, och då framförallt äldre sådana. Jag förstår att de har velat lansera en stor databas och mycket material vid lansering men samtidigt får man nog vara lite försiktig då gränsen för plagiat snuddas. Eftersom många av medarbeterna är ex-Gamereactor-skribenter finns det exempel på texter som återanvänds.

Marvel's Spider-Man 2-recension (18-09-2026) som Henric Pettersson skrivit på Missil återanvänder ibland hela stycken från hans ursprungliga recension som han skrev på Gamereractor (16-10-2023). I det här fallet kan man ju diskutera huruvida han själv äger rättigheterna till texten då det är han som skrivit den på Gamereactor och senare på Missil.se. Men jag undrar om inte Gamereactor skulle ta det som någon form av plagiat eller "copyright infringement" om man kikar närmare på detta eller kontakter dem gällande det.

Kolla själva och jämför lite:

https://www.gamereactor.se/marvels-spider-man-2-1241353/

https://missil.se/spelrecensioner/marvels-spider-man-2/

Fattar inte varför man kan läsa recensioner som publicerades på en annan site för snart 4 år sen.
Citera
2026-09-24, 14:42
Medlem
XeQteRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Fattar inte varför man kan läsa recensioner som publicerades på en annan site för snart 4 år sen.

Som jag nämnde tror jag att de har siktat på att ha en stor databas med många artiklar, recensioner och texter från start annars skulle ju lanseringen och sidan i sig, vara ganska fattig redan från början.

På tal om någonting annat, måste lyssna på deras första poddavsnitt igen men har för mig att det nämns något om Missil redan under hösten 2025, om jag inte misstar mig, och att detta kanske har givit upphov till ytterligare friktion mellan Petter och Gamereactors ledning. Missil är ju trots allt direkt konkurrerande verksamhet och borde inte Petter i egenskap av "chefredaktör" ha någon konkurrensklausul i sitt anställningsavtal som omöjliggör en sådan grej, inom ett år eller så från det att han sagt upp sig/fått sparken?

Nu är ju Missil.se sedan lanseringen 18 september, och enligt Petter och C/O en form av nytändning av denna gamla tidning.

Igen, finns det inget sätt att få tag i denna rättsliga tvist som uppstått så att man kan läsa in sig i mer detalj. Den där Martin på Gamereactor, visade ju sig bara vara full av skit så det finns ju fortfarande stora frågetecken kvar, även om våra spekulationer pekar på Arcade Games, PXL Energy-företagen och Petters smygreklam för dessa och mycket annat i hans blogg under flera års tid.
Citera
2026-09-25, 15:53
Medlem
Han påstår att han haft 22 miljarder besökare sedan fredags. Han så kung, nu sitter ha nog och väntar på att recensera smörknivar.
Citera
2026-09-26, 07:50
Medlem
Haha det dröjde alltså 1v. Nu recenserar han simmrig rattar för sin egen räkning 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in