2026-09-24, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Para.Bellum.
Ja dessa unga personer blir groomade av satanistiska och misantropiska sekter, särskilt på Discord. Sedan hjälper det inte heller att dagens unga är psykiskt sjuka, isolerade och medicinerade. Jag varnade för NLM / 764 och TCC osv. redan 2022.

Ska man dra fördomar så är det ju oftast killar/pojkar som hamnar i klorna på dessa nätverk oavsett vilket nätverk vi pratar om. Hade jag varit politiker hade jag börjat döma ut alla vuxna som drar in ungar i såna nätverk så blir det konsekvenser och polisens jobb underlättas.

Många länder har ju förbjudit sociala medier för unga under 15 år. Vad Sverige väntar på vet jag inte
Citera
2026-09-24, 16:30
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Spelar egentligen ingen roll vad det är för etnicitet. Majoriteten är inte födda under 60,70 eller 80 talet eller 90 talet ens. Majoritet är unga som växer upp nu med sociala medier där föräldrarna inte övervakar sina barn och vilka nätverk man följer eller inte följer vilket jag tycker är illa. Ännu värre är det för föräldrar som köper telefon till Diana barn bara för att dessa ska ha sociala medier. Vad ska man ha sociala medier till som barn?

Hur tänker föräldrarna?

När man ser alla dessa uppmaningar ifrån polisen och annonser i media så bör man ju tänka lite som en vuxen individ att barn inte har något konsekvenstänk. På sociala medier finns precis allt. Allt ifrån lätt nakna kvinnor till vad som helst

Internet är inte ens till för barn. Hur den kom att bli till för barn vet jag inte

Nej det spelar ingen roll och det var korkat av mig att bli provocerad av alla skitinlägg som rör etnicitet men jag är så hiskeligt trött på att alla skriker "invandrare" så snart något skett.
Citera
2026-09-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Nej det spelar ingen roll och det var korkat av mig att bli provocerad av alla skitinlägg som rör etnicitet men jag är så hiskeligt trött på att alla skriker "invandrare" så snart något skett.

Man vill gärna dra det åt etnicitet för att kunna komma bort ifrån verkligheten men många som föddes under 60,70 och 80 talet levde mycket väl utan sociala medier och hade inte såna problem med nätverk och dåliga betyg i skolan.

Sedan dras pojkar/killar i såna nätverk om det är nu TCC eller aktivklubb eller islamisternas nätverk. Spelar inte heller någon roll utan vad som spelar roll är att det är unga killar/pojkar som blir utnyttjade av såna nätverk.

Föräldrarna måste ha koll eller ta större ansvar annars får man förbjuda sociala medier för barn. Det är ju så för USA och Sverige dvs lika illa men varken Australien, Danmark eller andra länder har såna problem då det är förbjudet för barn nu.
Citera
2026-09-24, 16:42
Medlem
Citat:
Ja helt sant. Jag blev bara trött på att alla alltid härinne ska kasta skit på "invandrare".

Hade faktiskt aldrig tillåtit att mina barn har egen smartphone för att surfa fritt på nätet. Går ju till och med att prata med operatörer och förbjuda vissa hemsidor men föräldrar är så illa engagerade i sina barn idag utan man skaffar bara barn och tror att allting löser sig genom att ge en dyr smartphone. Är det någon som lyckats i livet med en smartphone?

Varför inte ge ungen en fotboll?
Basketboll? Tennisrack eller annat?

Vi som växt upp under andra tider än det här sitter och bara skakar på huvudet. Hälften är liksom analfabeter som inte kan läsa och skriva och den andra hälften är med i kriminella nätverk. Barn har ju inte konsekvenstänk och därför ska föräldrar finnas där för att kunna se vad sitt barn gör eller inte gör på internet.

Själv hade man stenhårda föräldrar som skulle även titta om man gjort alla sina läxor och bockade av allt med uppfostran är ju borta här i världen utan man ger sitt barn en smartphone när ungen knappt fyllt 5 år så sitter man själv och söker partner på Tinder eller tittar på TV som syssla
Citera
2026-09-24, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Jävla horunge: Hans tikktok - "It was no kill, sadly. Thank you true crime community". Hur tappad är denna gen Z/A egentligen??
Min generation växte upp med sidor som Rotten, mm, med inte fan poppade det upp en massa kniv-idioter för det.

Det här jävla skitsnacket igen.

Ni har selektivt minne ni.

Inga kniv-idioter? Dubbelmordet i Linköping 2004 som bara ett exempel i högen.
Citera
2026-09-24, 17:04
Avslutad
Den här "true crime" och 764 skiten är en sådan ny perfekt tvållåda för vänstern att stå och predika offerskap på.
Citera
2026-09-24, 17:10
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Hade faktiskt aldrig tillåtit att mina barn har egen smartphone för att surfa fritt på nätet. Går ju till och med att prata med operatörer och förbjuda vissa hemsidor men föräldrar är så illa engagerade i sina barn idag utan man skaffar bara barn och tror att allting löser sig genom att ge en dyr smartphone. Är det någon som lyckats i livet med en smartphone?

Varför inte ge ungen en fotboll?
Basketboll? Tennisrack eller annat?

Vi som växt upp under andra tider än det här sitter och bara skakar på huvudet. Hälften är liksom analfabeter som inte kan läsa och skriva och den andra hälften är med i kriminella nätverk. Barn har ju inte konsekvenstänk och därför ska föräldrar finnas där för att kunna se vad sitt barn gör eller inte gör på internet.

Själv hade man stenhårda föräldrar som skulle även titta om man gjort alla sina läxor och bockade av allt med uppfostran är ju borta här i världen utan man ger sitt barn en smartphone när ungen knappt fyllt 5 år så sitter man själv och söker partner på Tinder eller tittar på TV som syssla

Smartphones är den nya barnvakten från helvetet.
Citera
2026-09-24, 17:14
Avslutad
Citat:

Men sluta skyll på teknologi nu.

Skulden ska falla på borgerlig och socialdemokratiskt driven social atomisering. Inget annat.
Citera
2026-09-24, 17:14
Medlem
Citat:

Verkar som det.
Men det är bara för staten att förbjuda sociala medier för unga. Kan inte vara svårt? Om andra länder lyckats där Australien varit före alla andra. Varför kan inte vi?

Efter alla såna dåd ..
Jag är livrädd för att gå förbi unga eller tonåringar. Brukar alltid gå förbi snabbt och se mig om.

Många brukar känna igen sig när jag säger det:

Svårt för en äldre tant/gubbe att rusa förbi ungar eller tonåringar
Citera
2026-09-24, 17:27
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Det här jävla skitsnacket igen.

Ni har selektivt minne ni.

Inga kniv-idioter? Dubbelmordet i Linköping 2004 som bara ett exempel i högen.
Nu har det redan skett två skolattacker i Sverige med bara ca 1 månads mellanrum, det säger en hel del...
Citera
2026-09-24, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Spekulationer nu så: Killen blivit mobbad etc under en längre period av individen och kanske andra i dennes sällskap och äntligen såg sin chans att göra något åt de och de gick till överdrift för honom

Försvarar inte något beteende här utan bara allmän spekulation om va som kan ha triggat han till att göra detta

Spekulationer nu så En ond människa som varit ond i hela sitt liv, som typiskt nog också ger sig på personer som är svagare än han själv, det är något som onda personer alltid gör
Citera
2026-09-24, 17:54
Medlem
Helt sjukt detta. Först Fagersta, sedan det planerade dådet på Värmdö gymnasium i södra Stockholm och nu detta. Så vidrigt att han också säger ”there was no k1ll sadly, thank you tcc community”. Detta community verkar bara spridas mer och mer och Sverige har redan typ högst 1ncel rate i världen. Hur ska det här utvecklas egentligen? Blir mörkrädd påriktigt. Och snälla gör inte den här tråden till en politisk fråga om pojkens etnicitet, det här handlar återigen om problematiken med dessa communities.
Senast redigerad av ssukizozo 2026-09-24 kl. 17:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in