2026-09-22, 22:10
Medlem
Sluutenbergens avatar
Dokumentär om, you guessed it, Norm av Judd Apatow, premiär på Netflix 16e oktober. https://youtu.be/dIBNCBAzBos

Hur bra kommer dokumentären vara? Att döma av trailern så inget nytt under solen, men förhoppningsvis så har Judd ansträngt sig och filmat lite nya intervjuer med Adam Sandler och andra som kände Norrm.

Äntligen något som är värt pengarna ett Netflix-abbonemang kostar.
Citera
2026-09-22, 22:14
Medlem
Full-Retards avatar
Åfan, visste inte att han var död, kommer ihåg han från SNL. Tror inte så många kommer bry sig egentligen
Citera
2026-09-22, 22:20
Medlem
Sluutenbergens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Åfan, visste inte att han var död, kommer ihåg han från SNL. Tror inte så många kommer bry sig egentligen

Tror många kommer bry sig.
Netflix-trailern är het. 💯
Citera
2026-09-22, 23:59
Medlem
grekkoz1s avatar
Wow, hög klass på kommentarerna under klippet! KUL!
Citera
2026-09-23, 07:29
Medlem
fjollciggs avatar
Norm var en spännande filur. Jag var inte så förtjust i hans sätt leverera humor, och bortsett från nån Sandler-rulle har jag aldrig sett honom i en film, men på Reddit hyllas han som en av de största komikerna genom alla tider.

Minns också att Conan tillägnade honom ett specialprogram när han gick bort. Det tror jag aldrig har hänt förut, vilket bekräftar hans storhet.

Så länge det inte bara är en massa kompisar till Judd som sitter och kärleksbombar ett lik så tror att det kan bli en intressant dokumentär!
Citera
2026-09-23, 15:00
Medlem
TheGretaResets avatar
Han lever ju vidare på youtube. I alla fall i mitt flöde.

Ganska säker på att jag känner till 80% av materialet i dokumentären.

Så jag känner inget behov av att se denna.
Citera
2026-09-23, 15:25
Medlem
XtraXs avatar
Hade han några skelett i garderoben?
Citera
2026-09-23, 18:15
Medlem
Hirvis avatar
Vad kul! Norm är ju komikernas komiker i någon grad. Inte direkt för gemene man. Det är lite som David Lynch i att du måste acceptera hans sätt att vara för att tycka det är kul, det fungerar inte som vanlig humor. Det är en slags konstant dubbelironi.
Citera
2026-09-23, 18:34
Medlem
Man-At-Armss avatar
Norm var extremt rolig komiker, karriären inom film och TV var mindre intressant.
Jag ser fram emot att se dokumentären.
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Hade han några skelett i garderoben?
Han var en "deeply closeted gay man". Bortsett från det gillade han att spela, men det var ingen direkt hemlighet.
Citera
2026-09-23, 18:40
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Norm var extremt rolig komiker, karriären inom film och TV var mindre intressant.
Jag ser fram emot att se dokumentären.

Han var en "deeply closeted gay man". Bortsett från det gillade han att spela, men det var ingen direkt hemlighet.

Det kan man leva med, minns att jag såg han i diverse pokerprogram under boomen spelade nog en del live också. Kommer garanterat se dokumentären.
Citera
2026-09-23, 21:16
Medlem
Sluutenbergens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Vad kul! Norm är ju komikernas komiker i någon grad. Inte direkt för gemene man. Det är lite som David Lynch i att du måste acceptera hans sätt att vara för att tycka det är kul, det fungerar inte som vanlig humor. Det är en slags konstant dubbelironi.

Läste nynligen att Charles Bukowski var ett fan av Lynchs filmer men när han träffade honom tyckte han att Lynch var förmer.

Som tillägg till tråden verkar filmen mesr vara ett kollage vilket känns sisådär på förhand.
https://www.avclub.com/norm-the-tale-of-norm-macdonald-trailer-netflix

From director Judd Apatow comes an intimate portrait of one of comedy’s most singular voices. Norm: The Tale of Norm Macdonald traces the life and career of the stand-up and Saturday Night Live legend, from his rise as the deadpan anchor of “Weekend Update” to his enduring legacy as a comedian’s comedian — a master of the absurd, the dry, and the unexpected. Built entirely from archival footage, personal photos, and rare home videos contributed by fans and friends, the documentary lets Norm tell his own story in his own voice. This is a tribute to a comic genius whose influence on stand-up and television comedy remains unmatched.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in