Citat:
Ursprungligen postat av
FunAndGames
Okej, om det handlar om Covid kan jag varken hävda det ena eller andra, orkar inte engagera mig. Men du vill väl inte säga att missnöje med svartingkatastrofen är foliehatteri, det vore onekligen hemskt påfrestande för humöret?
Nejdå! De flesta AfD anhängare är säkert inte foliehattar. Det jag menar är att i partier som (V), (MP) och (SD) samlas alla konstiga typer som inte är "mainstream". Foliehattarna är bara en av grupperna. Men de flesta AfD-anhängare är nog vakna och intelligenta människor som har en väl underbygd åsikt om varför dom röstar på det partiet.
Men det är ju själva min poäng i TS! Hur kan det vara så att de etablerade partierna inte pratar med sina väljare, alternativt vägrar lyssna på dem? Hur kan det komma sig att relativt "smala" och delvis extrema åsikter får styra de stora partierna? Då menar jag energipolitiken, invandringspolitiken, könsidentiet-agendan, etc. För även de etablerade politiska partierna visar ju på faktaresistens: De ser inte, de hör inte, de vill inte veta.
Jag tror att du, jag och väldig många är överens om just det.
Foliehattarna är, tack och lov, en minoritet i världen. Men dom finns!