2026-02-09, 12:53
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Netflix dropped the surprise first look at Brad Pitt returning as stuntman Cliff Booth in “The Adventures of Cliff Booth,” the sequel to Quentin Tarantino‘s “Once Upon a Time in Hollywood,” during the Super Bowl.

Manus av Tarantino och David Fincher står för regin.
Det kan funka, Cliff Booth är en rolig karaktär. Vad tror ni?

Första trailern: https://m.imdb.com/title/tt36408401/?ref_=nm_flmg_job_2_accord_1_unrel_cdt_t_2

https://variety.com/2026/film/news/cliff-booth-super-bowl-brad-pitt-once-upon-time-hollywood-1236499066/
Citera
2026-02-09, 14:27
Medlem
RiMaXs avatar
Kommer nog att bli bra!
Citera
2026-02-09, 15:41
Avstängd
kyrkstockens avatar
Jag antar att Pitt inte är med i vad som helst.

Men vad är han nu, 60?

Det kan bli kul ser jag nu när jag läst på.
Citera
2026-02-10, 20:30
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Låter som en dröm!
Citera
2026-02-13, 01:59
Medlem
Geomeisters avatar
Jag är för Brad Pitt, manus av Quentin Tarantino och regissören David Fincher. Ända jag är lite skeptisk mot är att det styrs av Netflix. Kommer det ligga liknande ekonomi bakom som för "Once Upon a Time.." eller kommer det se billigare ut?

Tror det är rätt val att låtar Fincher göra filmen så den inte blir för lik den tidigare i stil.

Även om detta inte blir någon klassiker eller kultrulle kan den åtminstone bli bra tillfällig underhållning!
Citera
2026-09-21, 14:31
Medlem
Luktar flopp...
Citera
2026-09-22, 13:25
Medlem
Hirvis avatar
Känns lite som en filler på något sätt, men är genuint nyfiken.
Vill ändå tro att en film skriven av Tarantino och regisserad av Fincher borde bli riktigt bra.
Citera
2026-09-24, 12:31
Medlem
Jag är hoppfull, men rädd att det förstörs av Netflix. Finchers senaste samarbete med Netflix, The Killer, var ganska dålig. Detta trots att den var påkostad. Fincher är ju annars mycket skicklig
Citera
2026-09-24, 12:41
Medlem
KungAllans avatar
Synd att Netflix är inblandade, tittar inte på något som deras kladdiga fingrar varit på.... Av ren princip.
Citera
2026-09-24, 12:59
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag antar att Pitt inte är med i vad som helst.

Visst, Pitten har ett svårslaget CV, men han ska också va med i Ocean’s 14 så…

Citera
2026-09-24, 14:24
Medlem
Netflix-produktioner är sällan bra men undantag finns, Train Dreams från här om året t.ex.

Ett viktigt skäl till att Netflix ofta suger är dock att den typiska Netflix-produktionen görs med personer som inte gillar film som målgrupp, alltså personer som flipprar sig igenom luren och lyssnar på en podcast samtidigt som filmen rullar i bakgrunden.

Men i det här fallet handlar det ju om ett originalmanus av QT, som han inte skrev med Netflix i åtanke. QT har såpass mycket prestige att Netflix knappast lär ha tvingat honom att låta karaktärerna upprepa i dialog det som framgår i bild för att tilltala generation dumscroll, för att ta ett exempel på vad som gör Netflix-produkter så dåliga.

Å tredje sidan har Netflix också en historia av att i övrigt bra regissörer som tycks ha fått konstnärlig frihet ändå gör ganska dåligt ifrån sig. The Irishman var t.ex Scorseses klart sämsta ganster-epos. Charlie Kaufmanns I'm thinking of Ending Things gick inte att titta på, Finchers redan omnämnda The Killer var en trist historia, för att dra upp ytterligare exempel.

Lovar inte särskilt gott att QT inte tyckte manuset var värt att regissera själv. Samtidigt har han ju lagt sin idiotiska sista filmen-press på sig själv, man kan ju fråga sig om den där tionde QT-filmen någonsin blir av.

Så: rimliga förväntningar från mig. Tror i alla fall den kommer bli underhållande. Och den första Tarantino-rullen på åtta år blir garanterat en succé, hur man nu mäter det på en streaming-tjänst. Etta på den interna toppen internationellt ett gäng veckor lär det garanterat bli, och en (tillfällig) bump i Netflix-abbonnemang när folk som tröttnat på den vanliga slopen återaktiverar sina konton, skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in