Citat:
Ursprungligen postat av
liapunov13
Jag pratar endast med fakta. Du ger inga fakta, endast lögner och spekulationer.
Centern var en de fyra aktörerna som röstade JA för att avveckla Ringhals år 2020.
Centern under 2022-2026 har röstat NEJ, likadan med MP och V, i nästan alla migrationslagändringar. Nej till höjt lönegolv för arbetskraftinvandring från 13 000kr till 34 500kr. Nej till skärpt villkor om anhöringsinvandring. Nej till skärpt villkor om medborgarskap. Nej till sänkt antal kvotflytningar från 5000 till 900 per år. Nej till återvandringsbidrag av 350 000kr osv.
Fakta säger att C, V och MP avskyr kärnkraft och står för fri massinvandring. Du måste förstå detta.
Nej, du pratar inte om fakta, du pratar om historiska händelser under tidigare mandatperiod och tar det som bevis på dagsläget. Dessutom utan att ange källor. Jag pratar om vad Centerpartiet själva säger, här och nu: idag.
När det gäller kärnkraft:
"
Centerpartiet ser kärnkraft som en del av ett fossilfritt energisystem, under förutsättning att den byggs på marknadsmässiga villkor utan statliga subventioner. Befintlig kärnkraft ska inte stängas med politiska beslut.
https://www.centerpartiet.se/centerpartiets-politik/centerpartiets-politik-a-o/energi/karnkraft
När det gäller invandring:
"
Vad föreslår Centerpartiet för integration och migration? Vårt mål är ett system som är både humant och effektivt, där fokus ligger på att människor snabbt ska bli självförsörjande och en del av samhället. Centerpartiet villunderlätta för företag att anställa arbetskraft från andra länder, både för hög- och lågkvalificerade jobb.
https://www.centerpartiet.se/centerpartiets-politik/centerpartiets-politik-a-o/integration-och-migration
När det gäller kärnkraft är läget alltså solklart: de är för kärnkraft. När det gäller invandring är de mer taktiska och pratar om medmänsklighet, men som du ser av citatet är det väsentliga att de vill ha hit arbetskraft. Billig arbetskraft som inte ställer villkor. Observera att de poängterar att de menar även lågkvalificerade jobb, det handlar inte om att få in kompetens, det är arbetare de är ute efter.
Centerpartiet är ett marknadsliberalt högerparti. De värnar kapitalets intressen, inte människors. Företagen säger att de behöver billig energi och då vill Centerpartiet ha kärnkraft och företagen säger att de vill ha billig arbetskraft och då vill de importera den. Deras motiv är helt andra än Miljöpartiets och Vänsterpartiets som vill ha invandring av humanitära skäl.
Så berätta nu; är det jag som ljuger eller är det Centerpartiet? Det är deras egna ord jag citerat åt dig.