Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-04-23, 17:59
  #37
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Jag betackar mig! Behåll din ironiska Lunar-tramskram, du kan säkert få nytta av den på annat håll.

De blöjbäbisar som av någon outgrundlig anledning har dig som förebild verkar anse att det du kallar rivalitet är detsamma som ironiska och sarkastiska kommentarer, vilka de glatt sprider och tror att de plockar pluspoäng. Tack och lov att det finns andra på FB som först tar reda på "vem" de kommunicerar med innan de börjar raljera och uppträda tölpaktigt, då finns det åtminstone en chans att se glimten i ögat.

Memnok- dig tycker jag inte om!

Vad jag vet är det inga blöjbebisar (eller någon annan) som har mig som förebild. Tur är väl det eftersom man i så fall hade fått börja fundera över sitt uppträdande. Att raljera och uppträda tölpaktigt är en väl inbyggd del av min personlighet, hittills är det bara du som har klagat.

Ironiska och sarkastiska kommentarer är faktiskt något ni får räkna med när ni ger er ut på det stora forumet där merparten av användarna inte har läst alla inlägg där ni sätter jargong och kommer på internuttryck.

Tro inte att jag på något sätt missunnar er medlemskap, jag tycker att det är jättekul att få nya människor att debattera med.

P.S. Du kanske kan starta min första anti-fanclub?
Citera
2004-04-24, 06:51
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Vad jag vet är det inga blöjbebisar (eller någon annan) som har mig som förebild. Tur är väl det eftersom man i så fall hade fått börja fundera över sitt uppträdande. Att raljera och uppträda tölpaktigt är en väl inbyggd del av min personlighet, hittills är det bara du som har klagat.

Ironiska och sarkastiska kommentarer är faktiskt något ni får räkna med när ni ger er ut på det stora forumet där merparten av användarna inte har läst alla inlägg där ni sätter jargong och kommer på internuttryck.

Tro inte att jag på något sätt missunnar er medlemskap, jag tycker att det är jättekul att få nya människor att debattera med.

P.S. Du kanske kan starta min första anti-fanclub?

Jahaja, som sagt (inte för att man ska döma alla på fb efter vad en skriver, men ändå...)! I alla fall min tid är begränsad. Den tid jag har vill jag gärna använda till sånt som känns meningsfullt för mig. Det tveksamma nöjet att hålla på och bråka och tjafsa känns inte som ngt jag prioriterar högst (inte för att jag inte "tål" påhopp el dyl men det ger inte så mycket när själva sakfrågan gärna försvinner). Däremot tycker jag det är intressant att diskutera med människor med vänlig samtalston (olika åsikter kan man ju ha ändå). Så...
*kryper tillbaka till knutbytråden*
Citera
2004-04-24, 09:39
  #39
Medlem
Det hade (kanske) varit något att överhuvudtaget bry sig om, om herr M hade skrivit något i den här stilen: "Hur FAN kan man säga att man ska undvika att en tråd blir lång, och sedan själv idiotklicka på reply hela tiden?! Patrask!! :mad: :mad: :mad: "

Nu var det ju inte så han sa, utan han högg till med en lustighet på en rad. Om du nu inte tyckte det var så där himlastormande skojigt, kunde du väl helt enkelt låtit bli att bry dig?
Jag tycker inte att jag på någotvis behöver försvara Memnok, men det är alltid lika roligt (ja, roligt) att replikera med människor som tar allting allvarligt, och som dessutom tar åt sig alldeles väldigt.

Fast ojdå, jag kanske är en blöjbebis nu?

För övrigt tycker jag att hela Knutbytrådaffären är rätt så kul. Den är både rolig som något man ser på på lite avstånd, och kul att så pass många är så pass intresserade av ett specifikt ämne.
Citera
2004-04-24, 18:45
  #40
Medlem
Sigrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Lite rivalitet mellan resten av forumet och de nytillkommna knutbygubbarna och gummorna är bara hälsosamt. Du får väl tåla ett lite syrligt svar när du så tydligt lägger upp bollen för smash...

*KJAAAAAM*

Varför vill du ha rivalitet? varför kallar du oss för knutbygubbar och gummor? Är du en gubbe? Många av oss skriver i andra trådar.
Lite forumhyfs skadar inte någon.
En kram får du gärna men inga lunarkramar.
/kram Sigrid
Citera
2004-04-25, 01:32
  #41
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigrid
Varför vill du ha rivalitet? varför kallar du oss för knutbygubbar och gummor? Är du en gubbe? Många av oss skriver i andra trådar.
Lite forumhyfs skadar inte någon.
En kram får du gärna men inga lunarkramar.
/kram Sigrid

Gubbe blir man automatiskt om man spelat fotboll någon gång i sitt liv "Kom igen nu gubbar!" du vet.... Så ja, jag är en gubbe.

Forumhyfs? Gullan ville minska ner storleken på knutbytråden, jag skrev att det bästa sättet är att sluta posta i den. Detta tar ni/hon anstöt av? Hur tunn hud har ni egentligen?
Citera
2004-04-25, 10:39
  #42
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Gubbe blir man automatiskt om man spelat fotboll någon gång i sitt liv "Kom igen nu gubbar!" du vet.... Så ja, jag är en gubbe.

Forumhyfs? Gullan ville minska ner storleken på knutbytråden, jag skrev att det bästa sättet är att sluta posta i den. Detta tar ni/hon anstöt av? Hur tunn hud har ni egentligen?
OK, som gammal fotbollsspelare sällar jag mig till gruppen "gubbar"
Citat:
Jag ska försöka göra mitt bästa för att undvika att Knutbytråden III blir så lång

Med detta menade jag att jag ska försöka använda Ruskigbuss metod för att inte göra så många inlägg, eftersom det hela tiden dyker upp synpunkter om lång tråd och många inlägg, avundsjuka eller nåt? - OK
Tyvärr blev det du, Memnok, som fick min bägare att rinna över. När vi "Knutbysekterister" ger oss ut i den stora FB-världen händer det tyvärr alltför ofta att vi utsätts för ironiska kommentarer och till slut ledsnade jag. Ledsen och förbannad är ett bra uttryck för hur jag reagerade. Knäppt, ja kanske, men jag har inte fått FB-forumhyfs i modersmjölken. Jag har nu insett att moderatorer inte har något större ansvar i det ni skriver än en vanlig medlem och tar det med mig i min fortsatta framfart på FB. Jag ids inte kommentera biten om tunn hud... du har ingen aning...

Nu anser jag att den här diskussionen avslutad. Den tillför absolut ingenting till en vettig debatt om den längsta tråden på FB.

Är det något mer du vill säga i den här frågan hänvisar jag till PM
Citera
2004-04-29, 17:27
  #43
Moderator
impieteers avatar
Felpost.
Fan också, första felposten för mig.

*skäms i ett hörn*
Citera
2004-04-29, 23:15
  #44
Medlem
Pellenezs avatar
Ingen tråd har någonsin varit längre än de samlade knutbytrådarna.

*the end*
Citera
2004-04-29, 23:23
  #45
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Kan det vara Lammern-tråden?

Muuuhahahaha Lammern-tråden
Fortfarande värd en läsning då och då....
Citera
2004-04-30, 00:57
  #46
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Muuuhahahaha Lammern-tråden
Fortfarande värd en läsning då och då....

Håller med, den är så rolig.
Citera
2004-04-30, 01:34
  #47
Medlem
str3bers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Muuuhahahaha Lammern-tråden
Fortfarande värd en läsning då och då....

Länk?
Citera
2004-04-30, 01:37
  #48
Moderator
impieteers avatar
http://217.75.104.59/scandinavia/sho...hlight=lammern

Håll till godo!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback