2026-09-21, 16:41
Medlem
Kul att vänsterpartierna låter sig bli till trojanska hästar. Det var nästan synd att Nyans inte kom in så att vi hade vi lite bättre koll på dem. Nu smyger de in via V, MP och S istället. Grattis Sverige.
Citera
2026-09-21, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
I så fall är det ju inte så mycket att uppröras över att han blev invald i Sveriges riksdag. Då smälter han bra in i V. Vänsterpartiet vill att Sverige ska ha en biståndspolitik med bl.a. fattigdomsbekämpning i fokus.

Norge, Luxemburg och Sverige ger mest i officiellt utvecklingsbistånd (ODA) per capita bland OECD:s medlemsländer.

Tidö däremot vill dra ner på biståndet.

Ändå är det den regering som skickat ut mest bistånd av alla svenska regeringar. Dessutom ganska mycket till just somalia
Citera
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Ja nu blev man förvånad. Aftonbladet brukar mörka sånt här

Aftonbladet vill förstås ha en ren S regering. 🫤
Citera
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
"Vi såg det inte komma."
Våra makthavare ser garanterat saker komma men skiter i det så länge det inte drabbar dom själva.
Citera
2026-09-21, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
Du har rätt. Vid flera tillfällen har det kommit fram att framförallt socialdemokraterna har bussat äldre till vallokaler och att misstankar om otillbörlig valpåverkan funnits. Men, ändå är det här organiserade personkrysskampanjerna ett betydligt allvarligare problem, eftersom de skulle medföra att man kan påverka riksdagens sammansättning i stor skala.
Ja, i det här fallet har ju en välmeriterad ledamot ersatts av en totalt omeriterad nybliven medborgare.
Jag gillar inte Vänsterpartiet, men jag vill att deras bästa politiker skall få partiets mandat i riksdagen.
Citera
2026-09-21, 16:43
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Ja nu blev man förvånad. Aftonbladet brukar mörka sånt här

Jag tror att sosseblaskan Aftonbladet känner att det är OK att skriva om det här eftersom det gynnar sossarna i en eventuell regeringsförhandling, då Vänsterpartiet inte längre har så mycket hävstång på grund av den här fadäsen.
Citera
2026-09-21, 16:46
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Jag tror att sosseblaskan Aftonbladet känner att det är OK att skriva om det här eftersom det gynnar sossarna i en eventuell regeringsförhandling, då Vänsterpartiet inte längre har så mycket hävstång på grund av den här fadäsen.

Ja, det har du förstås rätt i...☺️ Men AB har ju aldrig skrivit ett ont ord om våra berikare så jag blev förvånad 😮
Citera
2026-09-21, 16:46
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Enligt en polisanmälan ska personer ha delat ut förkryssade riksdagsvalsedlar för Vänsterpartiet, rapporterar Dagens Industri.

Brottet ska ha skett i Borlänge i Dalarna, enligt källor till tidningen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/aklagare-utreder-misstankt-valfusk-i-borlange
Citera
2026-09-21, 16:47
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
"Nyheten om fusk" sluta hitta på nu borgarfetto, det saknas bevis.
Det får du ta med polisen. Kärringarna blev iaf helt tysta för första gången på länge.
Kan tänka mig att det kliar i fingrarna så de feta spärrballongerna håller på att explodera.
Citera
2026-09-21, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Det får du ta med polisen. Kärringarna blev iaf helt tysta för första gången på länge.
Kan tänka mig att det kliar i fingrarna så de feta spärrballongerna håller på att explodera.

Du kom med ett falskt påstående så det tar jag med dig.
Citera
2026-09-21, 16:50
Medlem
avulsions avatar
Kommer han att få tolkhjälp i riksdagen?
Citera
2026-09-21, 16:51
Medlem
BombaySaphires avatar
Enligt uppgifter till Dagens Industri har människor erbjudits pengar för att rösta på en särskild kandidat.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/aklagare-utreder-misstankt-valfusk-i-borlange
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in