2026-09-21, 08:38
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
SamExistera med samhället när han är så dum.. visst bör det finnas någon hjältinna ifrån Hinseberg för honom.
Man undrar vilken kvinna som vill sticka ut hakan för honom utan att själv ha alltför stora problem själv.

Vem kan lita på honom. När överfallsvåldtäkt ger honom något.
Skulle gissa på att han är 100% egoist och väldigt ensam som söker kickar.

Citat:
Ursprungligen postat av BFgurl
Tycker det låter som antisocial personlighetsstörning. Mycket vanligt med trotssyndrom och den typen av beteende han uppvisar i redan låg ålder. Inte för att det påverkar något men kan förklara, om det är han, hänsynslösheten.

Ensam och antisocial?
De flesta brotten ser ut att ha varit ihop med medmänniskor. Som gruppmisshandeln.
Citera
2026-09-21, 08:41
Medlem
Telefonsamtal med vakthavande befäl vid häktet
Sollentuna som bekräftar att de mottagit och skrivit in
Sekretess B och att han skrivs in hos dem med skyddade
uppgifter

Helt sjukt.
Citera
2026-09-21, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Ensam och antisocial?
De flesta brotten ser ut att ha varit ihop med medmänniskor. Som gruppmisshandeln.
Antisocial personlighetsstörning har inget med ensamhet att göra. Det är en psykiatrisk diagnos som bland annat utmynnar i bristande empatisk förmåga. Förr kallade man dessa personer psykopater men det är inte riktigt så.
Citera
2026-09-21, 08:51
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Antisocial personlighetsstörning har inget med ensamhet att göra. Det är en psykiatrisk diagnos som bland annat utmynnar i bristande empatisk förmåga. Förr kallade man dessa personer psykopater men det är inte riktigt så.
Bra att du förklarar. Jag tänkte felaktigt på asocial. Antisocial var nyhet för mig.
Antisocial personlighetsstörning låter mycket RP.
Citera
2026-09-21, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Telefonsamtal med vakthavande befäl vid häktet
Sollentuna som bekräftar att de mottagit och skrivit in
Sekretess B och att han skrivs in hos dem med skyddade
uppgifter

Helt sjukt.
Sverige i ett nötskal.
Daltandet måste upphöra det börjar bli löjligt
Citera
2026-09-21, 09:09
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ensam och antisocial?
Ensam menar jag att han är som person och inte litar på någon osv.
Exempelvis kan du vara på festival .. men ändå ensam .. typ så
Citera
2026-09-21, 09:42
Medlem
Så tidigare dömd för grov misshandel men med våra klena straff så kom han ut och fick förstöra ett barns liv.
Citera
2026-09-21, 10:20
Medlem
Venators avatar
Citat:

Citat:
Bra att du förklarar. Jag tänkte felaktigt på asocial. Antisocial var nyhet för mig.
Antisocial personlighetsstörning låter mycket RP.

Precis, och psykopati är ju inte heller någon diagnos - det är ett vanligt missförstånd. Psykopati är ett samlingsbegrepp för lite olika personlighetsdrag som kan ge mer eller mindre starka beteendemönster.
Citera
2026-09-21, 10:21
Medlem
...om jag inte missminner mig så hade det med klädseln att göra ...typ samma pulsiga jacka ...

Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Undrar samma…nån som vet varför en kvinna först begärdes häktad??!??? Känns ju helt bananas…
Citera
2026-09-21, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Precis, och psykopati är ju inte heller någon diagnos - det är ett vanligt missförstånd. Psykopati är ett samlingsbegrepp för lite olika personlighetsdrag som kan ge mer eller mindre starka beteendemönster.
Ja precis, därför jag kände att det var nödvändigt att lägga till det i slutet. När jag ändå skriver kan jag lägga till en kort rad till då jag misstänker att detta kan bli en diskussion.

Personlighetssyndrom är inte skäl nog att dömmas till rättspsykiatrisk vård. Det är inte en allvarlig psykisk störning i lagens mening. Det ligger i konstitutionen av personen - och kan därför inte heller botas/medicineras. De personer som döms till rättspsykiatrisk vård med personlighetssyndrom har oftast haft ett annat tillstånd vid tidpunkten för brottet, som exempelvis psykos.
Citera
2026-09-21, 10:31
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ja precis, därför jag kände att det var nödvändigt att lägga till det i slutet. När jag ändå skriver kan jag lägga till en kort rad till då jag misstänker att detta kan bli en diskussion.

Personlighetssyndrom är inte skäl nog att dömmas till rättspsykiatrisk vård. Det är inte en allvarlig psykisk störning i lagens mening. Det ligger i konstitutionen av personen - och kan därför inte heller botas/medicineras. De personer som döms till rättspsykiatrisk vård med personlighetssyndrom har oftast haft ett annat tillstånd vid tidpunkten för brottet, som exempelvis psykos.

Precis! Bra förtydligande för detta är ju en återkommande diskussion i trådar som denna.
Citera
2026-09-21, 10:37
Avstängd
Varför har denna tråd varit högt upp på populära ämnen i veckor nu?
Barn utsätts för sexbrott varje dag och det är nya trådar även här ganska ofta så vad är speciellt med detta fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in