2026-09-21, 09:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Hahahahaaaaa! Det blir bara bättre och bättre det här. Skrattar så jag gråter just nu. Haaaaahaha!

Tänk bara på mängden politiskt content från riksdagsdebatter och andra politiska sammanhang där denne somalier deltar som högern kommer att kunna mjölka ur det här.
Jag vet inte hur denne man tänker men jag har svårt att tro att han är mer korkad än Mona Sahlin och Linda Snecker.
Random somalisk taxichaufför som jag pratat politik med har verkat mer intelligenta än så.
Underskatta inte folk bara för att de är utländska.
Det enda egentliga problemet jag ser är att somalier är klanorienterade.
Citera
2026-09-21, 09:35
Medlem
Refunds avatar
Han ska sitta i regeringen för dessa människors röster måste höras.
Citera
2026-09-21, 09:37
Medlem
Imnshos avatar
Blir en enkel match för Tidö att köpa över Mohammed i voteringarna. Lite cash till den lokala klanen i Borlänge så har man en säkrad röst. Få se, det skiljer tre röster va? Så vi behöver en till IQ-fiskmås som går att köpa.
Citera
2026-09-21, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Den här historien tar fan priset. Den är extremt avslöjande för hur inkompetenta våra politiker är - alla partier - även Tidö och SD.

I någon mån känner jag att vänstern möjligen med undantag för sossarna åtminstone har varit öppna med att man vill ha den här utvecklingen.

Tidö gick till val på att stoppa invandringen ändå händer sånt här av ren inkompetens. Hur är det här ens möjligt.

Helt omöjligt för Tidö när det redan innan valet fanns 1 miljoner i Sverige utan svenskt medborgarskap. Det som krävs är massiv återvandring. Denne individen har till och med rest tillbaka till hemlandet och har nära kontakter med Somalias regering. Han är en av flera tusentals som kan återvända till hemlandet istället. Man undrar lite hur v tänker här, vad ska de göra med denna arbetslöse och socialbidrags tagaren? Han kommer kräva dem på enorma pengar säkert för att lämna ifrån sig platsen till en annan.
Citera
2026-09-21, 09:39
Medlem
densistasovjets avatar
Mannen har tydligen pucklat på sin exhustru och hon har begärt besöksförbud 3 gånger. Mysig kille som kommer passa väl in i V.
Citera
2026-09-21, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Han ska sitta i regeringen för dessa människors röster måste höras.

Med dessa menar du, bidragstagande, långtidsarbetslösa klaner med skuldsanering som nekats medborgarskap?
Citera
2026-09-21, 09:45
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Den här historien tar fan priset. Den är extremt avslöjande för hur inkompetenta våra politiker är - alla partier - även Tidö och SD.

I någon mån känner jag att vänstern möjligen med undantag för sossarna åtminstone har varit öppna med att man vill ha den här utvecklingen.

Tidö gick till val på att stoppa invandringen ändå händer sånt här av ren inkompetens. Hur är det här ens möjligt.
Jag ser det bara som kul. Det här visar förstås något. Idiotin satt på sin spets. Kanske att han som kvinnomisshandlare, som sagts, även ses som en riktig man där, som inte låter kärringen göra som hon vill.

Om han blivit utvisad som han borde ha blivit, skulle det här aldrig hänt, men då skulle inte vänstern ha fått en ögonöppnare heller. Hur kunde han hamna på deras riksdagslista?
Samma inom MP där deras förstanamn blev bortröstat. Även högern, där de här kanske kommer att kunna styra valen i framtiden till deras nackdel. Kanske Kristersson får gå. Det här kommer förmodligen bara att fortsätta.

Ska bli intressant att se hur de ska agera.
Citera
2026-09-21, 09:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
En skandal är det. En person som har oerhört tveksam bakgrund och blev svensk medborgare så sent som i våras kryssas alltså in för Vänsterpartiet.

Jag tycker det vore rimligt att ha striktare gränser för vem som kan sitta i vår högsta lagstiftande församling, än bara "medborgare". Inte alls ovanligt i andra länder. Man kan tänka sig:
- Åldersgräns minimum 30 år
- Att ha varit svensk medborgare i minst 15 år

De som säger att "han måste få representera dessa grupper i Sverige" antingen trollar, eller har en syn som gör att jag helst vill att de omyndigförklaras.
Citera
2026-09-21, 09:46
Medlem
Barentss avatar
FANTASTISK NYHET. Sveriges riksdag har blivit klan-infiltrerat.

Vänstern + C har bara tre mandats övertag, och en av dem är en klanmänniska som inte betalar skatt. Hade det varit EN TILL så hade Somalia bestämt över Sverige.

Åh så underbart. Detta kan påverka Centerpartier och S så mycket att det blir en högerregering. C har nu full rätt att säga "vi talar inte ens med V". V kan inte längre kräva regeringsplatser. Det är deras eget fel, fruktansvärt inkompetent att inte ens känna till vilka namn som är på en riksdagslista, rena Kalle Anka-partiet.

Regelverket till Sveriges riksdag, ett av de viktigaste och äldsta vi har, kommer att ändras av detta. Det ska inte räcka att man känner 648 pers i Dalarna för att kunna bli riksdagsman. Ungefär som vi behövede fler poliser när invandrarna kom in, det gamla Sverige där det inte behövdes många poliser och regler finns inte längre och vi har en ny verklighet att skriva lagar för.

Den här nyheten kommer att synas även utomlands.

V och Nooshi, som hade så bra ställning efter valet som trevlig vettig partiledare med Go, har sänkts till botten. av egen inkompetens och naivitet.

Noterar ytterligare tre inkryssade Vänsterpartister i expressens artikel, så 4 av 8 inkryssade i hela riksdagen är V-klan-människor. Förutsätter total genomgång av da andra tre också.

Tack expressen för detta scoop som påverkar hela Sveriges framtid.
Senast redigerad av Barents 2026-09-21 kl. 09:53.
Citera
2026-09-21, 09:48
Medlem
..finns en anledning till att muslimska brödraskapet och alla andra islamistfästen i alla tider uppmanat islam att rösta vänster. De säger rakt ut att vänsterfolk är lättmanipulerade. Och därmed lättare att ta över. Kvinnor är extremt lättmanipulerade. Och nu styrs Sverige av dessa naiva idioter.

Islamiseringen har fått övertaget.
Citera
2026-09-21, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En skandal är det. En person som har oerhört tveksam bakgrund och blev svensk medborgare så sent som i våras kryssas alltså in för Vänsterpartiet.

Jag tycker det vore rimligt att ha striktare gränser för vem som kan sitta i vår högsta lagstiftande församling, än bara "medborgare". Inte alls ovanligt i andra länder. Man kan tänka sig:
- Åldersgräns minimum 30 år
- Att ha varit svensk medborgare i minst 15 år

De som säger att "han måste få representera dessa grupper i Sverige" antingen trollar, eller har en syn som gör att jag helst vill att de omyndigförklaras.

Nja man ska var född i Sverige och två generationer bakåt ska också vara födda i Sverige. Det vore mer rimligt.
Citera
2026-09-21, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Sanslöst!
Negern blev svensk medborgare i februari 2026. Han ansökte tidigare och fick avslag av Migrationsverket och Migrationsdomstolen under 2024, men beviljades slutligen medborgarskap efter en ny prövning i början av 2026.

Kronofogden beviljade Mohamed Abdukardir Ali skuldsanering i september 2022 eftersom han saknade betalningsförmåga. Den löper på fem år (fram till juni 2027) och innebär att han lever på existensminimum, men utan en aktiv avbetalningsplan eftersom hans inkomster varit för låga.

När Migrationsverket och senare Migrationsdomstolen (i augusti 2024) prövade hans ansökan om svenskt medborgarskap, tittade de på det totala skuldberget som då låg på 163 045 kronor.

Domstolen ansåg att han inte uppfyllde kravet på ett "hederligt levnadssätt" på grund av dessa historiska och ännu oreglerade skulder. Förvaltningsrätten i Malmö slog fast i sin dom från 2024 att ”riktlinjen är att det ska ha passerat minst två år innan en utlänning med bristande betalningsvilja kan tas upp till svensk medborgare”. Att han befann sig i en pågående skuldsanering räckte alltså inte för att domstolen skulle godkänna medborgarskapet just då.

Med sina kryss swishade han förbi listans förstanamn, Vänsterpartiets sittande riksdagsledamot och klimatpolitiska talesperson Kajsa Fredholm, och knep partiets enda mandat i valkretsen. Framgången kom som en total överraskning. Ali har bara varit medlem i Vänsterpartiet i drygt ett år och beskrivs som helt okänd i bredare politiska sammanhang. Till och med den lokala partiledningen i Borlänge har meddelat att de knappt vet vem han är eller har hans kontaktuppgifter. Ali har själv uppgett att han inte har bedrivit någon traditionell valkampanj eller haft eget valmaterial. Hans framgång uppges istället grunda sig i ett starkt nätverk och lokalt gräsrotsengagemang i Borlänge.

Vänsterpartiet iaf har fått en representativ riksdagsman från Dalarna - en arbetslös, bidragsberoende, skuldsatt och muslimsk ung man från Somalia. dråpligt men grattis då!

Undrar om han kan få Sfi i riksdagen?
648st röstade på honom.

648
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in