2026-09-20, 00:18
Medlem
jessewn372s avatar
Javisst är det försvar av Israel. Det beror på att det är lätt att ta ställning i en konflikt mellan ett demokratisk land och en terrororganisation, så inget konstigt med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag håller med.

Robert Kraft försvarade även att Kenye West fick uppträda på hans arenor. Att en jude försvarar en person som skrivit en låt som heter ”Heil Hitler”, men vill censurera en person som säger ”Free Palestina”, visar att det är främst försvar av Israel det här handlar om.
Citera
2026-09-20, 00:22
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Javisst är det försvar av Israel. Det beror på att det är lätt att ta ställning i en konflikt mellan ett demokratisk land och en terrororganisation, så inget konstigt med det.

Ja för alla som sätter sig in i vad som hänt de senaste 75 åren är det lätt att ta ställning, men tyvärr tror allt för många på israeliska propaganda och försvarar därefter terrorstaten Israel fortsätta rätt att existera.

Ed Sheeren vill ju dock bara vara neutral och tjäna pengar, men att uttala sitt stöd för Ukraina hade han inga problem med.
Citera
2026-09-20, 01:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Tycker lite synd om honom. Själv har han sagt att han vill vara neutral och inte blanda in politik.

Sen dyker det upp en massa palestina-idioter som förstör hans tour. Självklart ska dom hålla käften och ägna sig åt underhållning och musiken.

Känner precis likadant. Han har varken sagt bu eller bä. Förutom att han är musiker och inte bryr sig om politik.
Låt karlen vara ifred!!!
Citera
2026-09-20, 01:38
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Plus hans kompband! Ska han genomföra resten av turnén helt ensam med en gitarr, så blir det kanske en aning enformigt.
Biljetterna har fallit i pris, upp till 50% och det räknas falla mer, återköp har beviljats men även nekats.
Citera
2026-09-20, 04:29
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MP2026
Problemet är att han inte alltid är neutral.
Bara när det finns risk att stöta sig med mäktiga personer.
han backade ju famously Ukraina med stora gulblå flaggor i bakgrunden . . .
Citera
2026-09-20, 06:16
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Vart är världen på väg när en känd person kan beklaga sig över när terrorister från Palestina mördar oskyldiga på en festival och då blir artister utpekade som onda och ingen vill jobba med dom. Vi kommer se tillbaka på den här wokeperioden och skämmas om 100 år
Citera
2026-09-20, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Känner precis likadant. Han har varken sagt bu eller bä. Förutom att han är musiker och inte bryr sig om politik.
Låt karlen vara ifred!!!
Det är ju det andra musiker gör genom att inte vilja uppträda med honom. Ed Sheeran kommer att få vara väldigt mycket ifred framöver.
Citera
2026-09-20, 09:28
Medlem
Citat:
Låt karlen vara ifred!!!

Men nu har han sagt bu. På senaste konserten har han gråtande beklagat att han nu står på palestinamobbens sida. Där förlorade han min respekt. Han hade min respekt när han valde att inte uttala sig i politiska frågor utan hålla sig till sin musik. Där hade han stöd av den stora massan. När han nu gråtande förklarar att han hade fel och stöder palestinamobben har han inga som stöder honom kvar. Nu är han verkligen slut som artist. Ed är en feg stackare.
Citera
2026-09-20, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Men nu har han sagt bu. På senaste konserten har han gråtande beklagat att han nu står på palestinamobbens sida. Där förlorade han min respekt. Han hade min respekt när han valde att inte uttala sig i politiska frågor utan hålla sig till sin musik. Där hade han stöd av den stora massan. När han nu gråtande förklarar att han hade fel och stöder palestinamobben har han inga som stöder honom kvar. Nu är han verkligen slut som artist. Ed är en feg stackare.
Var kan jag läsa mer om vad Sheeran sagt?

Edit: Hittade. Bra att han åtminstone delvis talade ur skägget.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-09-20 kl. 09:52.
Citera
2026-09-20, 12:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X

Jo det kan jag hålla med om. Ingen stor stund för Ed.
Citera
2026-09-20, 12:11
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Jo det kan jag hålla med om. Ingen stor stund för Ed.
tycker helt tvärtom

han har inte vågat kritisera israel innan

han sa visserligen inte genocide men han sa disproprtionate agerande av israel - efter att ha nämnt 7e okt
på Robert-jaghängermedEpstein-Krafts stadium (byggt av skattepengar)
bra gjort!
välkommen tillbaka Ed
Citera
2026-09-20, 12:15
Medlem
KaptenDilberts avatar
det är också uppenbart att han inte hatar Maclemores position i frågan heller eftersom han valde honom som förband till att börja med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in