2026-09-19, 09:56
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Riksdagen kommer säkert göras mysigare nu med spa och kaffemaskiner i varenda vrå.

På dig låter det som om det skulle vara något negativt med en tilltalande arbetsplats?
Citera
2026-09-19, 09:57
Medlem
Nu lär väl varenda högerincel gå i taket.
Citera
2026-09-19, 10:02
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Och innan dess var det kukarna som regerade? Det kan ju inte gärna bli sämre nu.
Kukarna har regerat världen i tusentals år, hur gar det gått? Krig, miljöförstöring, ojämlikhet, fattigdom...
Jovisst har det blivit en del bakslag under åren. Men å andra sidan, kukarnas regim gör att du kan sitta mätt och varm i sydda kläder på en stoppad stol i ett uppvärmt och väderskyddat hus och kommunicera med hela världen genom en liten plastbit du håller i din hand. Du slipper sova naken under ett träd och leva av skalbaggar du plockar från marken samtidigt som du är livrädd för att en leopard ska äta opp dig.
Citera
2026-09-19, 10:19
Medlem
Majsmannen2s avatar
Finns antagligen män i bakgrunden som är med och fattar beslut men kvinnor är definitivt inne som trend just nu.

Men det som går upp måste komma ner.
Citera
2026-09-19, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Finns antagligen män i bakgrunden som är med och fattar beslut men kvinnor är definitivt inne som trend just nu.

Men det som går upp måste komma ner.
Gäller det män också? För då är det nog hög tid för att "komma ner".
Citera
2026-09-19, 11:17
Medlem
Den som haft med kvinnor att göra vet att de är politiker allihopa. Och manliga politiker är de kvinnligaste männen. Så det är inte speciellt konstigt.

Det många inte verkar förstå när det kommer till allt krigande som ”män” orsakat genom historien är att det är väldigt lätt att vara snäll, fredlig och samarbetsvillig så länge alla kan få sina behov tillfredställda. Det är lätt att sitta här i moderna Sverige med alla tänkbara bekvämligheter och tänka att ens goda jag är ens enda jag när man aldrig behövt få sina principer testade, och att varenda krig som utkämpats har varit resultatet av ren illvilja. Men oavsett vilken retorik som använts har krig i grund och botten nästan alltid handlat om bristande resurser. Hitler talade om lebensraum men i själva verket handlade ju kriget om att Tysklands ekonomi fullständigt kraschade. Nordkoreas ekonomi kraschade. Osv, osv.

Jag anser mig vara överlag en snäll och omtänksam människa. Men om du och jag hamnar på en öde ö och vattnet bara räcker till en av oss, då har du ett problem. Och det är detta kvinnor verkar ha så svårt att förstå. De tror att det allt handlar om att ”sluta vara elak”. De förstår inte att vi vid varje givet tillfälle bara är en vecka från svält och fullständigt kaos där vi hänsynslöst rånar varanda på de sista konservburkarna. Men visst, många män förstår inte det här heller.

Det är läskigt att ha människor vid rodret som tror att hela världen är ett dockhus utan reella konsekvenser annat än vilken lek man väljer att leka.
Citera
2026-09-19, 11:45
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jovisst har det blivit en del bakslag under åren. Men å andra sidan, kukarnas regim gör att du kan sitta mätt och varm i sydda kläder på en stoppad stol i ett uppvärmt och väderskyddat hus och kommunicera med hela världen genom en liten plastbit du håller i din hand. Du slipper sova naken under ett träd och leva av skalbaggar du plockar från marken samtidigt som du är livrädd för att en leopard ska äta opp dig.
Falsk diktomi.
Citera
2026-09-19, 11:47
Medlem
Kommer bli såhär xD

https://www.youtube.com/shorts/8lOpQqjQEns
Citera
2026-09-19, 11:53
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Kvinnor är mindre våldsbenägna än män, generellt. Hur det skulle sett ut om kvinnor styrt världen kommer vi aldrig att få reda på men jag vidhåller min åsikt.
De flesta håller nog med om det. Det är ju känt att man inom polisen nu lägger mycket större vikt vid kommunikation, psykologi och förmågan att "prata ner" en situation än att behöva lösa den med fysiskt våld.

Den ökande andelen kvinnor på ledande positioner brukar leda till att man flyttar fokus från fysisk dominans till strategisk, intellektuell och kommunikativ kompetens och i förlängningen görs dessa samhällsfunktioner mer flexibla och bättre rustade för moderna hot och utmaningar.
Citera
2026-09-19, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sahara80
Nä för ni män verkar ju sannerligen ha full kontroll på ert känsloliv och ert beteende👌🥴

Ni ska inte ha rösträtt då ni inte är logiskt tänkande varelser och ert flockbeteende varnade även många kvinnor för när rösträtten skullen införas för kvinnor.
Citera
2026-09-19, 12:57
Medlem
Kommer nog gå som för Sanna Marins kvinnostyre i Finland. Det kommer spenderas och Tidös minskning av statsskulden kommer suddas ut.

Fler kommer vara radikaliserade rasister nästa val får vi hoppas.
Citera
2026-09-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Är inte kompetens viktigare?

Den är tydligen viktigare nu när det är männen som ska kvoteras in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in