2026-09-18, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Hur ser planen ut då? Kriget mot Ukraina har ju inte imponerat på någon?
Det har väl imponerat rejält? Ukraina har fått vapen utav hela väst ändå har de konsekvent förlorat mark.
Citera
2026-09-18, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NATOist
Inga hypersoniker med kärnvapen har använts mot Ukraina. Man har gjort en återhållsam specialoperation för att trimma de styrkor som ska besätta Europas länder efter det korta kriget?
Men herrejösses vilket otroligt korkat rysstroll

Självklart offrar inte ryssen 100.000-tals (miljon?) soldater i Ukraina för att "trimma sina styrkor

Om något så visar ryssen hur ofantligt inkompetent den är!

Bland det mer förvridna idiotiska jag hört på Flashback.
Citera
2026-09-18, 06:54
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Hur ska det gå till då? Fram till nu har ju ryssarna skämt ut sig mot Ukraina och nu ska de slå ut huvudkontoret dvs. EU? Hur tänker du här egentligen?
De trycker på knappen nu, tusen kärnvapen avlossas mot våra huvudstäder.
Gör de detta utan förvarning tänker de att vi bara ger upp.
Rysslands ständiga hot om kärnvapenkrig är ett bevis på att vi behöver egna kärnvapen.
Citera
2026-09-18, 07:39
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
du verkar ha dålig koll på vilka flyg som gör vad över vilkt territorium,,,

su-34 släpper fabs (UMBK)var de vil... tu.95 och tu-610 likaså. om man sedan räknar in geran 4 eller 5 så...

Rysslands flygvapen petar på avstånd, törs absolut inte flyga över ukrainsk mark.
Citera
2026-09-18, 10:38
Medlem
Citat:
Vad anser ni om detta?

Snabbt tillslag mot Europas huvudstäder sedan är det över? USA blandar sig inte?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/rysslands-krigsvarning-mot-europa-blir-valdigt-kort/
Inget nytt. Har väl alltid varit snack om det att ww3 kommer pågå 6-8 min. Sen låser beslutsfattarna in sig i sina bunkrar och planerar för ww4-ww8. Vi övriga som överlever går runt i ruinerna och dödar varandra för en konservburk.
Var det Einstein som sa: jag vet inte vilka vapen som kommer användas i ww3 men jag vet att ww4 kommer utlämnas med påkar
Citera
2026-09-18, 12:16
Medlem
Citat:
Hur ser planen ut då? Kriget mot Ukraina har ju inte imponerat på någon?
Har du inte följt med, NATO har skickat allt dom har till Ukraina inklusive underrättelse information och dom fortsätter mala ned hela östra Ukraina inklusive Kiev precis som dom sa dom skulle göra!!

Dom har utvecklat enorma drönare och andra vapen som vi inte har en chans mot
Citera
2026-09-18, 13:06
Medlem
Citat:
Vad anser ni om detta?

Snabbt tillslag mot Europas huvudstäder sedan är det över? USA blandar sig inte?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/rysslands-krigsvarning-mot-europa-blir-valdigt-kort/

Nej, USA blandar sig not inte. Trump applåderar väl snarast Putin. Sådär som diktatorer emellan.

I själva verket skulle Trump nog helst vilja ställa upp på Putins sida och hjälpa till att bomba Europa. Men det vågar han nog inte, så här inför mellanårsvalet. Det finns fortfarande alltför många amerikaner som skulle bli arga om Trump hjälpte Vladimir Putin att kriga mot Europa.
Senast redigerad av Egna-tankar 2026-09-18 kl. 13:11.
Citera
2026-09-18, 13:10
Medlem
Lavrov pratar bara. Om Ryssland ger sig på Europas huvudstäder lär det bli tufft för dom.
Citera
2026-09-18, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
De trycker på knappen nu, tusen kärnvapen avlossas mot våra huvudstäder.
Gör de detta utan förvarning tänker de att vi bara ger upp.
Rysslands ständiga hot om kärnvapenkrig är ett bevis på att vi behöver egna kärnvapen.

Det finns kärnvapen i Europa.
Citera
2026-09-18, 13:20
Medlem
En rysk general säger till en annan: ”Sätter in kärnvapen mot mot Miami för att visa att vi menar allvar.”

- Det går inte, min fru och dotter bor där.

- London då?

- Nej, mina barnbarn studerar där.

- Var ska vi anfalla då

Den andre generalen rycker på axlarna.

- Någonstans där våra familjemedlemmar inte bor.

- Voronezj?
Citera
2026-09-18, 13:36
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Behövs inga soldater? Hypersoniska missiler askfatar alla Europas huvudstäder och ledningar innan de ens hinner säga ”parkeringsplats av Ryssland”?
Och sen då ? Alla ballistiska missiler är hypersoniska.
Rysslan har två städer värt namnet. Två sekunder efter att de skjuter på oss finns varken Moskva eller Leningrad längre.

Jag kan tänka mig att offra blattesoptippen Stockholm mot att de vita negrerna i öst utrotas.
Citera
2026-09-18, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Och sen då ? Alla ballistiska missiler är hypersoniska.
Rysslan har två städer värt namnet. Två sekunder efter att de skjuter på oss finns varken Moskva eller Leningrad längre.

Jag kan tänka mig att offra blattesoptippen Stockholm mot att de vita negrerna i öst utrotas.

Nej, alla ballistiska missiler är inte hypersoniska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in