2026-09-17, 23:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av melbax
Det sägs att kasselstrand dragit till finland med hela kassan.

Hoppas sannfinnländarna hälsar på
Citera
2026-09-17, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Valförlusten beror nog snarare på att Tidö inte hade en politik som en majoritet var beredda att rösta på.

Jag syftade på de 1,4% som röstade på övriga partier till höger. Hade de röstat på etablerade partier hade vi haft ett annat valresultat. Det saknades 50000 röster för att slippa den oeniga vänstersörjan som nu ”vunnit”.
Citera
2026-09-18, 00:11
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
De bör få ca 25.000-26.000 röster i år

Baserat på vad? Valmyndighetens officiella räkning finns här: https://resultat.val.se/val2026/RD?r=S . De listar antalet röster som 15 978. Det är en sak att ha ett favoritparti som man hoppas på, det är en annan sak att blunda för officiella siffror.
Citera
2026-09-18, 01:23
Medlem
kyzyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Baserat på vad? Valmyndighetens officiella räkning finns här: https://resultat.val.se/val2026/RD?r=S . De listar antalet röster som 15 978. Det är en sak att ha ett favoritparti som man hoppas på, det är en annan sak att blunda för officiella siffror.
är du efterbliven? det står ju att 4 151 av 6 626 valdistrikt är räknade
Citera
2026-09-18, 03:36
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyzyl

Ja, han är uppenbart efterbliven som du ser...
Citera
2026-09-18, 04:18
Medlem
Well man får väl försöka se det ljusa i beckmörkret haha; drygt en procent av alla röster representerade invandringsstopp, storskalig tvångsåtervandring och Swexit. Trots alla parasitinvandrare som röstat rött tack vare sossarna och Tidöpartierna.
Senast redigerad av Patch1 2026-09-18 kl. 04:22.
Citera
2026-09-18, 06:08
Avslutad
Kasselstrand har saboterat partiet gång på gång även fast det varit öppet mål pga hur dåliga SD har varit.
Att agera hejarklack åt mullorna i Iran lär inte vinna några röster från SD.
Citera
2026-09-18, 07:06
Medlem
Svaret hur det gick för dessa partier kommer när den slutgiltiga räkningen av rösterna gjorts av Länsstyrelsen. Nu ligger de under "övriga partier" tillsammans med alla andra partier man har kunnst rösta på.

Runt söndag eller måndag bör vi kunna se exakt %. Jag tror Afs gjorde får cirka 0.2% på sin höjd. Som någon annan skrev partiet existerar inte utanför sociala medier/flashback/youtube/twitter. Inte en chans att de når 1%. Vet ens 1% av väljarna att de existerar? Tänk utifrån samhället i stort, och inte trådar på Flashback.
Citera
2026-09-18, 08:17
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyzyl

Jag är inte mindre man än att erkänna att jag blev förvirrad av att knappen "slutgiltigt [resultat]" gav mig de siffrorna men att de då inte skrev ut alla räknade distrikt. Så kan det gå
Citera
2026-09-18, 09:11
Medlem
Allard och Kasslerstrand fick tillsammans flera bortkastade röster än gapet mellan rödgröna och Tidö.
De måste anklagas för landsförräderi.
Citera
2026-09-18, 09:14
Medlem
Ograsts avatar
Så är glaset tomt eller halvfullt? Snarare åt det tommare hållet. Gustav har blivit en viral internet-meme kändis och har fått många personkryss, just nu 8e flest totalt i valet. Likväl har det här inte resulterat i särskilt fler röster. Afs har nu deltagit i tre riksdagsval och inte lyckats nå upp till en procent av de totala rösterna. Dessutom är man inte ens störst bland partierna utanför riksdagen - det är Örebropartiet.
Citera
2026-09-18, 12:10
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
AfSre och Örebropartister kommer vara Tidös största fiende i varje val i framtiden. Större fiende än rödgröna själv. De hatar Tidö.
Ja inte fan älskar vi Tidö i alla fall!

Jag vill:

- i möjligaste mån slippa se den öppet korrupte dvärgen Kristerssons självbelåtna ansikte i tid och otid.

- inte ha några djävla förbudslagar mot klädesplagg, inte ens när det gäller muslimernas slöjor.

- definitivt inte höra talas om några utvisningar av skötsamma ungdomar, samtidigt som dömda våldsbrottslingar får sitta och spela Playstation på anstalt för skattebetalarnas pengar.

Däremot vill jag:

- se en kraftig nedskärning av transferiatet, till förmån för välfärdsreformer för vanligt folk.

- att utlandsbiståndet slopas helt och pengarna istället satsas i Sverige.

- att Sverige frånträder samtliga kLiMatÖverRensKoMmeLsEr och slopar den "gröna" omställningen.

- att elnätet förstatligas och energi- samt bränsleskatten slopas helt.

- att Sverige omedelbart påbörjar processen att lämna EU.

Kort sagt, ja, jag är Tidös fiende, sedan är hat kanske en smula starkt ord, men jag tycker de driver felaktig och reaktionär politik som jag inte gillar.
Sedan har inte heller ÖrP perfekt politik, det medger jag, men fan så mycket bättre än både Tidö-klägget och den rödgröna sörjan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in