2026-09-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Jag skulle gissa att #833 inte är särskilt intresserad av behandling. Om man varit häktad för sexualbrott mot barn och senare ändå torskar på Dumpen, så saknas allt vad självinsikt heter. Jag förstår att du är alldeles hänförd av DrRahm, men jag är precis lika oemottaglig för gäddvurm som gäddorna är för behandling.

Tror knappast han har insikt i vad han gjort…

Hoppas polisen tar upp utredningen igen.
Om barnens historia stämmer med vad han skrivit till dumpen borde väl de räcka för väcka åtal?
Citera
2026-09-17, 21:37
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons2019
Tror knappast han har insikt i vad han gjort…

Hoppas polisen tar upp utredningen igen.
Om barnens historia stämmer med vad han skrivit till dumpen borde väl de räcka för väcka åtal?
Det kan jag inte uttala mej om, men man kan väl i alla fall säja att det inte talar till hans fördel. Precis som du hoppas jag att utredningen återupptas och att hans stackars ex får upprättelse i fall hon har blivit misstrodd. #833
Citera
2026-09-17, 21:42
Medlem
Citat:
Det kan jag inte uttala mej om, men man kan väl i alla fall säja att det inte talar till hans fördel. Precis som du hoppas jag att utredningen återupptas och att hans stackars ex får upprättelse i fall hon har blivit misstrodd. #833

Ja både exet o barnen… måste vara hemskt om de suttit i förhör o berättat, sen har aset nekat i förhör, men erkänt för dumpe…
Citera
2026-09-17, 21:49
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ja både exet o barnen… måste vara hemskt om de suttit i förhör o berättat, sen har aset nekat i förhör, men erkänt för dumpe…
Vi får hålla tummarna för att #833 har möjliggjort sin egen undergång med sitt erkännande i chatten och så småningom även blir dömd. Till dess hoppas vi att han misslyckas med att hitta en lägenhet i Kalmar.
Citera
2026-09-17, 21:53
Medlem
Citat:
Jag skulle gissa att #833 inte är särskilt intresserad av behandling. Om man varit häktad för sexualbrott mot barn och senare ändå torskar på Dumpen, så saknas allt vad självinsikt heter. Jag förstår att du är alldeles hänförd av DrRahm, men jag är precis lika oemottaglig för gäddvurm som gäddorna är för behandling.
Jag kan inte uttala mig om 833 går i behandling eller ej, men om han gör det så blir han definitivt inte bättre av trakasserier. Ganska logiskt och något som vem som helst kan förstå. Dr Rahm är en av alla forskare, men eftersom många dumplingar refererat till honom tidigare så nämner jag honom.
Sen har jag ju förstått att du generellt avvisar all forskning a la RFK jr.
Kan du ta reda på om 833 går i behandling?
Är han föremål för förundersökning?
Senast redigerad av Takanashi 2026-09-17 kl. 21:57.
Citera
2026-09-17, 21:56
Medlem
Citat:
Vi får hålla tummarna för att #833 har möjliggjort sin egen undergång med sitt erkännande i chatten och så småningom även blir dömd. Till dess hoppas vi att han misslyckas med att hitta en lägenhet i Kalmar.

Tror du dumpen anmält till polisen igen? Skickat till de men inte fått svar. Eller ska man ringa själv till polisen?
Citera
2026-09-17, 21:57
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Jag kan inte uttala mig om 833 går i behandling eller ej, men om han gör det så blir han definitivt inte bättre av trakasserier. Ganska logiskt och något som vem som helst kan förstå. Dr Rahm är en av alla forskare, men eftersom många dumplingar refererat till honom tidigare så nämner jag honom.
Sen har jag ju förstått att du generellt avvisar all forskning a la RFK jr.
Kan du ta reda på om 833 går i behandling?
Hahaha, du är nästan lika "rolig" som #505...🙄 #833 finns på Facebook och söker lägenhet. Varför inte fråga honom själv? Då får du förstahandsinformation.
Citera
2026-09-17, 21:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ja, nu hoppas vi att han åker dit rejält, vidriga människa.
Och att ev besök hos barnen är övervakade om dom nu tvingas träffa honom.
Citera
2026-09-17, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Pratade med gammla gemensama kollegor om honom nu efter dumpens avslöjande, de sa att efter häktningen fick han inte träffa/ de ville inte träffa honom.

Pojken har han inte träffat alls sen skiljsmässan vet jag, o de var 2022/2023.

Flickorna bodde kvar hos han varannan vecka, strax innan häktningen började de bli strul kommer jag ihåg.

Först ville den ena dottern inte komma dit, utan bara bo hos mamma, sen några veckor/månader senare ville den andra inte heller bo där.

Då gnälldes de i fikarummet om hur manipulerade barnen var av mamman, men nu vet ju alla bättre 🤮

Jobbade i samma verkstad/ projekt så var mycket snack med honom i verkstan o på rasterna
Citera
2026-09-17, 22:06
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Tror du dumpen anmält till polisen igen? Skickat till de men inte fått svar. Eller ska man ringa själv till polisen?
Om en gädda erkänt övergrepp i chatten som han tidigare varit häktad för, så kan jag inte tänka mej att Dumpen skulle strunta i den informationen. Om du har skickat info om #833, så kan jag garantera att dom läser det, men om du får någon återkoppling vet jag inte. Det finns absolut ingenting som hindrar från att du själv gör en polisanmälan. Det allra värsta som kan hända är att den blir nerlagd, så gör gärna ett försök om du känner att du har tillräcklig information.
Citera
2026-09-17, 22:14
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ja, fy fan! Först blir dom stackars flickorna utsatta för övergrepp och sedan ska dom även tvingas att träffa förövaren för att "umgås" enligt någon skruvad jävla idé om att föräldrar har "rätt" att träffa sina barn. 🤮 En riktig förälder utsätter inte sina barn för övergrepp överhuvudtaget. Gör man det ska man fråntas den löjliga jävla rättigheten omedelbart.
Citera
2026-09-17, 22:21
Medlem
Citat:
Om förundersökningen leder till ett åtal mot 833 , får man hoppas att domen inte drar ut på tiden i flera år a la Saras olika krumbukter.
Senast redigerad av Takanashi 2026-09-17 kl. 22:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in