Citat:
Ursprungligen postat av
Valet2026
Hej!
Jag har haft ett Reddit-konto i ungefär åtta månader, men idag blev även det kontot avstängt. Jag har nu bara ett konto kvar som fortfarande fungerar, men det känns som att även det tids nog kommer att stängas av. Det verkar helt enkelt som att jag inte kan ha ett konto på Reddit utan att det blir någon form av begränsning eller avstängning.
I juni 2026 hade jag fem Reddit-konton. Under en vecka i juni blev tre av kontona avstängda/flaggade för spam. Jag märkte även att inlägg och kommentarer som jag skrev på mina olika konton inte syntes på de subreddits där jag hade publicerat dem.
Jag vet inte exakt vad den typen av begränsning kallas. Reddit skriver själva att ett konto kan vara ”flaggat för spam eller icke-autentisk aktivitet”, vilket bland annat kan innebära att inlägg, kommentarer, meddelanden och profilen inte visas som de ska.
Det märkliga är att jag inte har fått något meddelande om att det aktuella kontot har blivit avstängt. Därför är jag lite osäker på vad som faktiskt har hänt med kontot och varför mina konton verkar drabbas av detta.
Är det någon här som varit med om samma sak? Kan flera konton på något sätt kopplas ihop av Reddit och sedan automatiskt flaggas/avstängas, även om man inte får någon tydlig avstängningsnotis?
Ena kontot stängde deras ”ai boot ” ned
För jag hade otrevlig ton .
Der andra konto beter sig konstigt på mobils ip.
Men på random wifi inga problem 🤔