2026-09-15, 22:11
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KastlosaBerit
Det är ju inte "juden", det är sionismen Kasselstrand fördömer och som Sverige hyllar. Det har tagit Sverige till att sympatisera med folkmordet i Gaza ("aldrig mer", va?) och att acceptera det fullskaliga angreppet mot Iran. Sverige har dumpat neutraliteten och gör som USA vill. Kasselstrand och AFS står för Sveriges självständighet. Det där har SD dumpat och Jimmie säger alltmer besynnerliga saker om svenskarna, konstigt för att komma från partiledaren för SD.
Grejen är ju att 99% av väljarkåren till höger allra mest av allt totalt skiter i mellanöstern och Israel, vi har 30 saker här hemma att fokusera på men Kasselstrand har ju blivit totalt fokuserad på skiten. Släpp det och fokusera på inrikespolitik så kommer det gå bättre. Det gäller SD, KD och NMR också för den delen. Ens viktigaste punkt i ett svenskt val ska inte vara att vara för eller mot aktörer i mellanöstern. Ingen kommer någonsin rösta efter det. Sen är AfS väljarkår traditionellt sett borglig höger, de är extremt liberala ekonomiskt, ligger nära C i princip. Just de personerna brukar oftast vara ganska Israel-vänliga så det är dubbelt dumt av AfS att gå så hårt in på den frågan.
Citera
2026-09-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hur fjäskar man för Iran genom att inte tycka att andra länder ska få anfalla dem?

På Facebook publicerade han ett hyllningsinlägg till Ahmedinejad när denne dödats t ex… Var tydligen ädelt att dö ”i tjänst” enligt Kasselstrand, bland annat. Inte förvånad att Irans ambassad bjöd in denne nyttige idiot.
Citera
2026-09-15, 22:16
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Vilket parti tror du skulle bli större? ÖP/MED? Knappast.
MED är väl ganska stora?
Citera
2026-09-15, 22:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevulin
På Facebook publicerade han ett hyllningsinlägg till Ahmedinejad när denne dödats t ex… Var tydligen ädelt att dö ”i tjänst” enligt Kasselstrand, bland annat. Inte förvånad att Irans ambassad bjöd in denne nyttige idiot.

Ska du ljuga kan du väl åtminstone försöka göra det bra. Mahmoud Ahamadinejad är inte död.
Citera
2026-09-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ska du ljuga kan du väl åtminstone försöka göra det bra. Mahmoud Ahamadinejad är inte död.

Mea culpa. Khamenei var det så klart. Oavsett så inget han får min röst för.
Citera
2026-09-15, 22:36
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jag tänker inte belöna SD med en röst efter att de svikit precis allting de står för. Då visar man bara att oavsett vad SD gör eller säger så får de röster ändå. Om du sedan saknar den självrespekten så är det upp till dig, men förvänta inte det av andra.

Du får rösta på vad fan du vill men en röst på AfS är en helt jävla bortkastad röst. Du hade lika bra kunnat legat på soffan och skitit i att gå till vallokalen, hade gjort exakt lika mycke nytta.
Citera
2026-09-15, 22:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevulin
Mea culpa. Khamenei var det så klart. Oavsett så inget han får min röst för.

Är det detta inlägget du syftar på? För detta kallar jag knappast någon hyllning.

Citat:
Faktiskt en intressant skillnad i personlig karaktär mellan shahen Pahlavi och ayatollan Khamenei. Likheter finns: båda utövade ett mycket brutalt styre och var knappast några "liberala demokrater".
Men här är skillnaden – när båda måste ha förstått att deras dagar var räknade, valde den ene att fly landet och ta med sig tillgångar värda flera miljarder dollar (för eget bruk).
Den andre fortsatte att utföra sitt ämbete och dödades på sin arbetsplats
Citera
2026-09-15, 22:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Du får rösta på vad fan du vill men en röst på AfS är en helt jävla bortkastad röst. Du hade lika bra kunnat legat på soffan och skitit i att gå till vallokalen, hade gjort exakt lika mycke nytta.

Precis som en röst på SD var bortkastad 1991, 1994, 1998, 2002 och 2006 menar du?
Citera
2026-09-15, 22:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Precis som en röst på SD var bortkastad 1991, 1994, 1998, 2002 och 2006 menar du?

Jag ger upp att diskutera med dig då du är helt jävla faktaresistent men ha en bra kväll.
Citera
2026-09-15, 23:05
Medlem
Jag vill se Roger Richthoff i ledning.
Kompetens, mogna åsikter.
Citera
2026-09-15, 23:57
Medlem
Citat:

Så om drygt 5 val/20 år så händer det som alla hoppas på. Röster på SD har varit bortkastade hela tiden, det visade ju 'paradigm-skiftet'.
Citera
2026-09-16, 00:52
Medlem
Märklig tråd. Partier utanför riksdagen ska tydligen inte få marknadsföra sig själva?

OK. Härlig syn på demokrati, där.

Jag tippar på att de landar in på kanske 0,35 - 0,4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in