Citat:
Ursprungligen postat av
TheBuster
Men hade de inte lokalföreningar från start? Ganska säker på det, men Kasselstrand satsade allt på riksdagen, har en känsla av att han var rädd att tappa makten om det uppstod starka grupperingar som det hände när Skånefallangen tog över SD
Jo förvisserligen, men man verkar ju ha gått bort från att lägga och satsa allt krut för ett snabb intåg i riksdagsvalet till att åtminstone parallellt försöka bygga upp lokala nätverk och få kommunala mandat.
Sen kan man absolut tycka och argumentera att det ändå är för lite av den varan, särskilt mellan valen hittills, men känns ändå som man börjar inse att det inte kommer bli någon ny demokrati-repris.
Sen det om tappa makten kan jag inte uttala mig om då jag inte känner Kasselstrand tillräckligt väl, men jag har lite svårt att tänka mig det med tanke på att han och Hahne m.fl körde tätt ihop redan från SDU-tiden, så det känns inte som han är en person som inte kan se bortom egot. Men jag kan såklart ha fel. Tyvärr har vi ju sett flera avhopp p.g.a. interna strider/disagreements såsom Jeff Ahl som också var en populär profil. Samtidigt var det ju inte Kasselstrand som uteslöt dom heller, utan dom avgick själva.