2026-09-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Jag röstade för att deras politik överrensstämmer med mina åsikter. Mer än med något annat parti iaf.
Allard är karismatisk dock. Utan honom inget ÖP.

Det tilltalar mig att de skiter i att ha en polerad och strömlinjeformad yta. Politiken är det viktigaste.

Ärligt talat partiprogram är endast lite bläck på ett papper i slutet av dagen, som lätt och snabbt kan bytas ut eller ändras. Jag behöver mer än det, och Allard känns som en person som verkligen inte bryr sig ett skit om vad andra säger eller om hur andra reagerar på ditten och datten. Han verkar helt immun mot detta, vilket är väldigt osvenskt, men det är precis det som jag vill se. Jag vill verkligen utrota den vidriga konsensus- och konflikträdslekulturen som genomsyrar det svenska samhället. Problemet med ÖP är att de behöver fler Allards. En räcker inte i längden.
Senast redigerad av Patch1 2026-09-14 kl. 20:56.
Citera
2026-09-14, 20:55
Medlem
Dimpens avatar
Rikspartiet är mitt förslag
Citera
2026-09-14, 20:56
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Stor besvikelse att Örebropartiet inte kom in i Riksdagen tycker jag!

På sikt måste dock partiet byta namn för att kunna sikta på Riksdagen. En person i Skåne eller Norrland har ingen anledning att rösta på ”Örebro”.

Vilket namn bör Örebropartiet byta till?

Mitt förslag: Folkets Uppror (FU) eller Folkfronten (FF)

Vilka effekter tror ni ett namnbyte kan få för för Örebropartiet? Jag tror det skulle gynna dom att framstå som ett kritiskt anti-etablissemang parti. Krävs dock mycket PR att få folk att förstå ett namnbyte. Liberalerna gick ju från Folkpartiet till Folkpartiet Liberalerna till Liberalerna, så en flerstegsraket kanske funkar för ÖP?

Personligen skiter jag i att jag inte bor i Örebro. Partiet är ju känt under detta namn så jag hade föredragit att man behåller det.
Citera
2026-09-14, 20:58
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Ärligt talat partiprogram är endast lite bläck på ett papper i slutet av dagen, som lätt och snabbt kan bytas ut eller ändras. Jag behöver mer än det, och Allard känns som en person som verkligen inte bryr sig ett skit om vad andra säger eller om hur andra reagerar på ditten och datten. Han verkar helt immun mot detta, vilket är väldigt osvenskt, men det är precis det som jag vill se. Jag vill verkligen utrota den vidriga konsensus- och konflikträdslekulturen som genomsyrar det svenska samhället. Problemet med ÖP är att de behöver fler Allards. En räcker inte i längden.

Absolut. Fast jag hade ju inte röstat på ett Islamist-parti med Sharia i sitt partiprogram även om de haft en obrydd Mecka Allahrd som partiledare.
Citera
2026-09-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Absolut. Fast jag hade ju inte röstat på ett Islamist-parti med Sharia i sitt partiprogram även om de haft en obrydd Mecka Allahrd som partiledare.

Allard Akbar!!!
Citera
2026-09-14, 21:03
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Allard Akbar!!!

Citera
2026-09-14, 21:05
Medlem
FMP-P = Folkmaktspartiet Populisterna.

Allard är tydlig med att makten ska utgå från folket, och att de är populister och att det är en bra sak, eftersom det är samma sak som vad folket vill.
Senast redigerad av Nyasalladsbladet 2026-09-14 kl. 21:10.
Citera
2026-09-14, 21:24
Medlem
Populisterna!

edit: nummer två på bollen ser jag.
Citera
2026-09-14, 21:29
Medlem
Gap
Citera
2026-09-14, 21:29
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Allard Akbar!!!

Klockrent!
Citera
2026-09-14, 22:32
Medlem
Örebro ligger i det så kallade gnällbältet.
Allard verkar vara en rätt högljud gnällspik så namnet blir ju självklart

Gnällpartiet.
Citera
2026-09-14, 22:36
Medlem
Otacustess avatar
Sveriges kompani vore ett ypperligt namn. Då kan passande nog den gamla slagdängan Sveriges kompani med Eddie Meduza fungera som partiets kampsång 🤪
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in