2026-09-13, 20:37
Medlem
För att kvinnor är dumma i huvudet och inte borde ha rösträtt.
Citera
2026-09-13, 20:38
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Kanske är det så enkelt. Förutom vallöften och värderingar i sig, så har jag värderat rimligheten i löftena högt. V:s löften om att sänka arbetstiden och höja bidragen på bekostnad av miljardärerna är ren luftslottspolitik. Inte en miljardär kommer stanna och bidra till ett sådant Sverige.

Precis det jag syftade på. Vänsterpartiet håller sagostunder om Robin Hood men i den riktiga världen har King Richard redan flyttat till Monte Carlo. Miljöpartiet säljer drömmar om Sverige blir till Shangri-La men i verkligheten kommer Sverige bli till São Paulo's favelor där fattigdom, våld och knarkhandel breder ut sig från Kiruna i norr till Ystad i söder.
Citera
2026-09-13, 20:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tarvligatjejen
Och ditt stöd är vadå exakt, dina känslor?
Men ändå är kvinnor de känslostyrda…

Testa att umgås med lite kvinnor.
Soja pojke.
Citera
2026-09-13, 20:45
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Du är precis lika fördomsfull som de Sverigedemokrater du beskriver. Att prata om andra världskriget och SD var hett för ungefär 20 år sedan. Du verkar inte ha utvecklats ett dugg du heller, och verkar ha samma analytisk förmåga som en fjortonåring.
Må så vara. Ajdö till dig och Tidö.
Citera
2026-09-13, 20:45
Medlem
skillnads avatar
Finns inga mentalsjukhus.
Citera
2026-09-13, 20:46
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Lär dig ordet överrepresentation, fattar du hur statistik fungerar?
Lär dig fakta. Inte ens i Dumpen är de överrepresenterade. Snarare underrepresenterade.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2026-09-13 kl. 20:49.
Citera
2026-09-13, 20:53
Medlem
Silvanuss avatar
Ointresserade av politik, okunniga i sakfrågor, röstar med hjärtat

Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Enligt statistik från SVT inför årets val röstar 74,2% procent av unga kvinnor (18-29 år) rödgrönt, varav 21,9% (!) röstar V. Jag kan absolut förstå att man lutar åt vänsterns politik, men att så mycket som var femte ung kvinna röstar på extremvänstern finner jag obegripligt. Det är ren luftslottspolitik.
Citera
2026-09-13, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Kvinnor röstar med hjärtat och baserar sina val på känslor. Då blir det sällan speciellt bra på sikt.

Totalt efterblivna, skulle inte ha rösträtt överhuvudtaget. Dagens generation också, ett skämt - blir totalt påverkade & uppslukade av allt skitsnack som kommer från godhetsknarkande influencers på Tiktok.
Citera
2026-09-13, 21:05
Medlem
Kosmos.s avatar
De använder inte frontallob särskilt ofta. Känsodjur...
Citera
2026-09-13, 21:43
Medlem
tarvligatjejens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Testa att umgås med lite kvinnor.
Soja pojke.

Jag är då en kvinna, inte en ”soja pojke”, vad det än ska betyda. Har även många kvinnliga vänner, tackar som frågar!
Citera
2026-09-13, 21:54
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Unga kvinnor tror att de är fina och vackra om de röstar på kommunistparti och vill inte stötta sig med sina vänninor.

Tycker de skall tvingas bära hijab och kastas ned för en balkong som straff för sin naivitet.
Citera
2026-09-13, 21:59
Medlem
Kanske för dom har barn och har sett folkmordet i Gaza och därför vill inte rösta på ett sionistisk parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in