Kanske är det så enkelt. Förutom vallöften och värderingar i sig, så har jag värderat rimligheten i löftena högt. V:s löften om att sänka arbetstiden och höja bidragen på bekostnad av miljardärerna är ren luftslottspolitik. Inte en miljardär kommer stanna och bidra till ett sådant Sverige.
Precis det jag syftade på. Vänsterpartiet håller sagostunder om Robin Hood men i den riktiga världen har King Richard redan flyttat till Monte Carlo. Miljöpartiet säljer drömmar om Sverige blir till Shangri-La men i verkligheten kommer Sverige bli till São Paulo's favelor där fattigdom, våld och knarkhandel breder ut sig från Kiruna i norr till Ystad i söder.
Du är precis lika fördomsfull som de Sverigedemokrater du beskriver. Att prata om andra världskriget och SD var hett för ungefär 20 år sedan. Du verkar inte ha utvecklats ett dugg du heller, och verkar ha samma analytisk förmåga som en fjortonåring.
Ointresserade av politik, okunniga i sakfrågor, röstar med hjärtat
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Enligt statistik från SVT inför årets val röstar 74,2% procent av unga kvinnor (18-29 år) rödgrönt, varav 21,9% (!) röstar V. Jag kan absolut förstå att man lutar åt vänsterns politik, men att så mycket som var femte ung kvinna röstar på extremvänstern finner jag obegripligt. Det är ren luftslottspolitik.
Kvinnor röstar med hjärtat och baserar sina val på känslor. Då blir det sällan speciellt bra på sikt.
Totalt efterblivna, skulle inte ha rösträtt överhuvudtaget. Dagens generation också, ett skämt - blir totalt påverkade & uppslukade av allt skitsnack som kommer från godhetsknarkande influencers på Tiktok.