2026-08-15, 17:48
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Erabi giorde mål för Preston. Såg en bild på deras Instagram på honom. Han har lite för bra fysik för fotbollen ser mer ut som en body builder. Han kommer nog aldrig spela en 90 minuters match så länge han springer runt med så mycket muskler.

Det var bara det.
Citera
2026-08-22, 18:09
Medlem
Galantos avatar
Extrema knallar!

West Ham-Charlton 1-2!!
Blackburn-Middlesbro 2-1!!

Det är därför vi älskar Championship.

Eftersom jag saknar Prime så tittade jag på Millwall-Norwich 3-0. Millwall var oerhört bra, är absolut en kandidat till direktuppflyttning. Stora, starka, löpstarka, bollsäkra.

Såg också slutet av Birmingham-Bristol C. Bristols 1-2 mål måste utses till säsongens snyggaste redan nu. En klackvolley upp i krysset ser man inte varje dag!!! Länk här, se och njut, ca 0:45.
https://www.youtube.com/watch?v=5_7yLFRfGYE
Citera
2026-08-22, 18:41
Medlem
hazard simpsons avatar
En division längre ner…Leicester- Burton 1-2
Citera
2026-08-22, 19:59
Medlem
Galantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
En division längre ner…Leicester- Burton 1-2
Tydligen ett rött kort för Foxes.
Citera
2026-08-23, 12:16
Medlem
Millwall har rivstartat i Championship

5 - 0 i målskillnad på 2 matcher och 6 inspelade poäng av 6 möjliga och spelet har sannerligen sett bra ut.

Kan det bli PL kommande säsong?

De var ju rätt nära ifjol.
Citera
2026-08-29, 08:09
Medlem
Beaver14s avatar
Blir detta året Wrexham måste uppgradera manager?
Citera
2026-08-30, 09:59
Medlem
Galantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Blir detta året Wrexham måste uppgradera manager?
Troligen. Slötittade lite på "jänkarderbyt", tyckte dom var ganska bleka. Nog borde väl Disneyklubben ha råd med lite bättre värvningar med tanke på TV-intäkterna. Tror mer på Brum i toppen av serien.

På lördagen såg jag Boro-WBA, inte så underhållande som Boro brukar vara, men välförtjänt seger. Lankshear är centertanken dom behövde, en stadig bit!

I övrigt höjer jag ögonbrynen för Burnley och West Ham, välkomna till EFL, här blir det ingen enkel returbiljett till PL! Sedan är det intressant att Saints krossar Millwall, som imponerat hittills. På pappret har Saints ett ruggigt starkt lag, kanske har dom lagt Spygate bakom sig.

Men Charlton är bästa Londonlag!!!!
Citera
2026-09-03, 09:18
Medlem
Galantos avatar
Fyra omgångar avklarade, och ingen hade väl trott på den här trion i topp: Swansea, QPR, Charlton. Möjligen att Swansea tippats högt.

Men det är 42 ronder kvar plus ett ovisst playoff, så det är inget att fästa sig vid. Men en bra start brukar ge självförtroende och momentum, och lägga grund för fler poäng. Motsatt givetvis i botten, frågan är vem som blir den först sparkade tränaren.

Kollade lite på både West Ham-Wolves och Burnley-Middlesbro, och jag tror dom lagen kommer kämpa i toppen. Burnley kanske får kämpa för att nå playoff dock, såg lite stela ut. Hjalmar Ekdal och Hannibal är väl inte direkt några ess.

Transferfönstret är nu stängt, och vi kan summera svenskbesättningen:
Viktor Johansson – Stoke
Svante Ingelsson – Stoke
Jacob Widell Zetterström – Derby
Hjalmar Ekdal – Burnley.
Zeidane Inoussa - Swansea
Melker Widell – Swansea
Noah Elie – Bristol C
Nils Zätterström – Sheffield U
Jusef Erabi – Preston
Axel Henriksson – Blackburn
Kim Hellberg – Middlesbrough

Rätta mig om jag har missat någon. Sedan finns ju en del spelare som gjort avtryck i Allsvenskan, typ Ahmedhodzic, August Priske, Ladefoged.

PS. Jag måste be om ursäkt här, till David Selini, Anes Mravac och Linus Kandolin, som alla är en viktig del av Kim Hellbergs tränarstab! Ska givetvis räknas med bland svenskarna i ligan.
Senast redigerad av Galanto 2026-09-03 kl. 09:52. Anledning: glömde tre svenskar
Citera
2026-09-11, 22:28
Medlem
Galantos avatar
West Ham mosar Wrexham ikväll. Bowen & co spelar härlig fotboll och jag har svårt att se hur dom ska undgå att vinna serien.
Citera
2026-09-12, 10:00
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galanto
West Ham mosar Wrexham ikväll. Bowen & co spelar härlig fotboll och jag har svårt att se hur dom ska undgå att vinna serien.

Som sagt, nog dags för Wrexham att skifta tränare. Det här var kanske inte matchen som skulle vinnas, men en seger på sju är inte gott nog om pop-laget vill uppåt. Rob & Ryan lever ju på att laget är populärt och det blir svårt att hålla populariteten om laget blir ett dussinlag i CH.

West Ham har ett alldeles för bra lag för CH. Gör troligen brakförlust ekonomiskt men säkrar ju återkomsten mer eller mindre. Iofs har de ju sålt för mucho dineros så det kanske inte ens blir förlust.
Citera
2026-09-12, 10:27
Medlem
West Ham startade serien svagt de tre första matcherna, men fyra raka segrar är imponerande och de är med i tätstriden. Intressant toppmöte nästa helg i derbyt mot rivalen Millwall.
Citera
2026-09-13, 20:24
Medlem
Galantos avatar
Första sparkade managern. Det lär inte bli den sista.

Paul Heckingbottom, Preston. Det lär bli League One för gamla klassiska Pretson North End.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in