2026-09-13, 18:29
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Det kan man redan nu - när det gäller nyare bilar med stöd för ISA.
Finns dock inget politiskt stöd för att göra så

Vad gäller äldre fordon så kan man inte göra denna typen av invasiv styrning, så vad som väntar är antingen ett status quo, kostsam ombyggnad av äldre fordon eller tvångsskrotning av äldre fordon.

Svår nöt att knäcka.
Är det inte bättre att vi rensar bland sådana som inte borde köra?

Dödsolycka mellan två fordon i innerstan. Det är helt bisarrt!

Kan inte dra mig till minnes att det skett tidigare?
Citera
2026-09-13, 18:47
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
bor hemma jobbar heltid
hela lönen går till honom
kan köpa ännu dyrare om dom vill

Precis. Han lägger all sin inkomst på att signalera status. Icke-WT svensken väljer hellre att spara majoriteten av sina intjänade pengar till bostad och framtid.
Citera
2026-09-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Det har knappast denna 25-årige "södertäljebo" heller. Finns liksom ingen vettig stockholmare i den åldern som väljer att lägga sin pengar på en dyr sportbil förutsatt att man inte ärvt eller vunnit kopiöst mycket pengar.
En bil för 300k har väl rätt många råd. Knappast sportbil med 250hk. Har haft några sådana själv.
Citera
2026-09-13, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Thor
Tror att det här är hans Fejan:

https://www.facebook.com/share/1MXXavQbV2/

Går man in på vänlista hittar man också mamman som står som bilägaren

Vet inte hur det var innan, men nu har hon låst sin profil (vilket man kan förstå).
Citera
2026-09-13, 18:59
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Människor har ordnat en minnesplats för offret utanför butiken med blommor och tända ljus.

Spontan minnesplats:

https://imgur.com/a/CCbJgbj

Bild 2 visar eftermälet av den i förmiddags bärgade (parkerade) Mercedesen. Den blev sekundärkrockad, kan man säga.
Senast redigerad av JymdKjam 2026-09-13 kl. 19:03.
Citera
2026-09-13, 19:01
Medlem
Inte blir man förvånad. Ännu en svensk familj har fått lämna offer till den sprudlande monokulturen. Snart är det din eller min tur...

När ska det få ett slut?
Citera
2026-09-13, 19:24
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Dödsolycka mellan två fordon i innerstan. Det är helt bisarrt!

Kan inte dra mig till minnes att det skett tidigare?

Ja, precis! Det är en sensationellt unik händelse.

Sedan ska vi inte skriva ”olycka” utan det var mer ett terrordåd.
Citera
2026-09-13, 19:55
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Då kanske man kan hoppas på att försäkringsbolaget vägrar att ersätta den skrotade Audin.

Försäkringsbolagen kommer förmodligen neka ersättning om föraren visat sig vara alkohol eller narkotikapåverkad.

Döms föraren för vårdslöshet i trafik så är det ännu större sannolikhet att försäkringsbolaget kommer neka ersättning.
Citera
2026-09-13, 20:11
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Försäkringsbolagen kommer förmodligen neka ersättning om föraren visat sig vara alkohol eller narkotikapåverkad.

Döms föraren för vårdslöshet i trafik så är det ännu större sannolikhet att försäkringsbolaget kommer neka ersättning.

eftersom de krockade bilarna ser helt tillknycklade ut så kan man anta att det har gått fort. Om föraren har kört tillräckligt fort så är det grov vårdslöshet - då gäller inte bilförsäkringen.

Det spelar ju inte så mycket roll eftersom en oskyldig kvinna har dött. Så jäkla sorgligt alltsammans
Citera
2026-09-13, 20:43
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Förmodar att buset spiller över från Strandvägen.

Citat:
”Ali säger om de boende på Strandvägen:
– Okej, dom har köpt lägenheter här för kanske 15 miljoner turkiska lire, jag vet inte! (Skratt från de omkringstående). Men dom kan inte äga marken, det går inte att köpa marken. Det är fritt land, vi får köra hur vi vill. Okej, vi måste ha respekt, det håller jag med om, men det är tyvärr så!
– Vad vi ska göra? Vi ska köpa bil som kostar typ en miljon och sen vi ska bara hålla tyst för att dom bor här mitt i stan? Folk som vill ha lugnt, dom ska inte bo mitt i stan!”

https://bulletin.nu/sparf-antisocialt-dominansbeteende-pa-strandvagen
Citera
2026-09-13, 21:07
Medlem
Ser ut som att mamman är en propalestinsk aktivist... om det inte är någon annan med samma namn.
Citera
2026-09-13, 21:19
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Spontan minnesplats:

https://imgur.com/a/CCbJgbj

Bild 2 visar eftermälet av den i förmiddags bärgade (parkerade) Mercedesen. Den blev sekundärkrockad, kan man säga.

Som man misstänkte så är GM arab och BO svenska.
Från bilden i länken står en T-shirt med namnet Lidingö friidrott och googlar man sig in på deras hemsida ser man BO.
Må hon vila i frid och styrkekramar till hennes familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in