2026-09-13, 17:19
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Nja, att prata om falskhet när det gäller högerpolitiker är en sak som demagoger gör. Alltså falska människor.

Magdalena är ju väldigt falsk av sig. Hon hävdade i varje debatt att Sverige bara har blivit sämre och sämre och sämre.

Så är det ju inte och det fick hon ju bevisat för sig av både programledare och partiledare i debatten genom statistik. Sverige har mest tillväxt i EU, inflationen är helt stävjd och 5 % högre arbetslöshet beror på att folk inte får gå på bidrag längre. Siffran flyttades alltså automatiskt från bidragstagare till arbetssökande.

Personligen tycker jag att tonåringar som går in och skjuter ihjäl flera personen mitt på en restaurang mitt på dagen också förtjänar ett straff. Att inte göra det leder till att barn utnyttjas som barnsoldater gång på gång av dom kriminella nätverken.

Du tänker att det är bättre situation för barn och för tryggheten för medborgare?

0,1 % av utsläppen i världen står Sverige för och Kina 30 %, man kan lägga det i kontrast till att få skenande inflation och högre priser för alla människor i hela Sverige. Men speciellt de som har det allra värst ställt, de allra svagaste och fattigaste samhället.

Jag ser det som inhuman politik som dessutom inte gör någon bättring för klimatet. Sverige är redan extremt miljöanpassat och har varit det mycket mycket länge.

Det var förresten SD som stoppade gymnasieutvisningarna, hade ett parti utan hjärta gjort det?

Djuren och naturen har fått det sämre? Du tänker på strandskyddet eller? Jag tror inte strandskyddet innefattar att varenda kvadratmeter runt varje sjö kommer va mål för byggnader. Utan att en viss del av sjön bara kommer vara det.

Men som sagt krokodiltårarna och falskhet finns det tyvärr gott om hos vänstern.

Kort svar: vi ser väldigt olika på det du skriver. Att högern dessutom låtit statsbudgeten gå med underskott och belånat sig rejält, bland annat till skattesänkningar, är något som kommer drabba både välfärd och människor på sikt.
Citera
2026-09-13, 17:20
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freja1999
Jag har suttit och funderat på Ebba Busch och Kristdemokraternas utveckling under de senaste åren och det är någonting som verkligen skaver med hennes människosyn. Tidigare snackade KD alltid om den kristna värdegrunden och medmänsklighet och att värna om samhällets svagaste men i dag känns det som att den där humana grunden är helt bortblåst. Hennes syn på människor blir extremt tydlig när man faktiskt lyssnar på de citat hon har hävt ur sig genom åren där empati verkar ha ersatts av ren kyla och populism.

Det mest uppenbara exemplet som fick hela Sverige att reagera var efter påskupploppen då hon i Sveriges Radio frågade varför vi inte hade minst hundra skadade islamister, hundra skadade poliser men noll skadade islamister och undrade varför polisen inte sköt skarpt. Det är ett iskallt uttalande där man öppet efterfrågar fysiskt våld och skador på människor. Men det stannar inte där för hon har även visat en väldigt hård syn på invandrare och integration när hon i en intervju slog fast att islam måste anpassa sig och att om man inte gillar svenska värderingar så får man åka hem.

Även när det handlar om svensk inrikespolitik och folks vardagsekonomi blir hennes retorik väldigt cynisk. Under valrörelsen viftade hon med en korv i tv-studion och sa att det här är vad folk har råd med en falukorv för 35 spänn vilket reducerade människors ekonomiska kris till ett billigt jippo. Samma arrogans syntes när hon försvarade regeringens brutna löften om elstöd och avfärdade kritiken med att vi har faktiskt levererat och vi sa aldrig att det skulle finnas på plats den första november vilket visar hur lite hon bryr sig om de familjer som satt i skiten. Hela hennes politiska projekt verkar numera gå ut på att dela upp svenska folket i de som gör rätt för sig och de som är en belastning eller fiender.

Det känns som att människan inte längre har ett eget och okränkbart värde för KD utan att ens värde helt och hållet mäts i vad man presterar eller hur väl man passar in i högerns mallar. I rättspolitiken handlar allt om stenhårda straff och visitationszoner och utökad övervakning medan socialpolitiken går ut på att misstänkliggöra sjuka och arbetslösa med en stenhård arbetslinje.

Jag undrar hur gamla traditionella kristdemokrater egentligen står ut med det här partiet i dag. Är det jag som är överkänslig eller visar dessa citat svart på vitt att Ebba Busch har en helt havererad människosyn? Hur ser ni andra på hennes retorik i debatten?

Jag kommer vara krass: Vad förväntar du dig av en som är uppväxt inom sekten Livets ord?

Jag har alltid avskytt henne just som följd av att det är något fel i hela hennes skalle. Sen är ju KD också ett parti jag hatar, dom är lika skenheliga som alla andra högre uppsatta inom kristendomen som pysslar med fuffens.
Citera
2026-09-13, 17:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Jag kommer vara krass: Vad förväntar du dig av en som är uppväxt inom sekten Livets ord?

Jag har alltid avskytt henne just som följd av att det är något fel i hela hennes skalle. Sen är ju KD också ett parti jag hatar, dom är lika skenheliga som alla andra högre uppsatta inom kristendomen som pysslar med fuffens.

Där har du den verkliga roten till hennes beteende. Är man fostrad i en auktoritär sektmiljö är det inte konstigt att man utvecklar en så kassa människosyn.

Hela hennes politiska stil bygger på samma sekteristiska metoder där man mörkar dolda pengar och ljuger väljarna rakt i ansiktet och piskar upp ett extremt vi mot dem samhälle.

Det är helt sjukt att Kristersson och Åkesson hänger hela regeringen på en person som drivs av ren manipulation och sekthygge och det här hyckleriet är en tickande bomb som kommer att spränga Tidösamarbete totalt och tvinga fram ett nyval.
Citera
2026-09-13, 17:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hasip
Du e ju helt javla slut i skallen.

Tack det värmer. Men ärligt talat hur kan du på allvar sitta och försvara att en vice statsminister som dömts för grovt förtal och vars sidekick utreds för att mörka en kvarts miljon i hemliga pengar ska styra landet eller har ditt blinda försvar av hennes kassa människosyn helt raderat ut din egen förmåga att hålla dig till sakfrågan?
Citera
2026-09-13, 17:33
Medlem
Citat:
Öppna ögonen och läs nyheterna. Ebbas sidekick rumänskan Alexandra Teodorescu Måwe är anmäld till Kammarkollegiet och utreds av EU:s ombudsman efter att ha mörkat över en kvarts miljon i hemliga donationer från en okänd finansiär. Att en KD topp tar emot dolda pengar medan Ebba Busch är dömd för grovt förtal visar hur korrupt och rutten deras människosyn faktiskt är. Att Kristersson och Åkesson hänger hela regeringen på lagbrott och anonyma pengar är ett monumentalt hyckleri och det här genomruttna luftslottet kommer att spricka totalt och tvinga fram ett nyval efter valet den 13 september 2026.

Jaja det där om en anonym person betalat för livvakt åt Teodorescu,/Måwe.
Verkligen en ful och smutsig sak det där. Privat livvakt åt en judinna, helt sjukt som håller på!
Citera
2026-09-13, 17:35
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Jag har suttit och funderat på Ebba Busch och Kristdemokraternas utveckling under de senaste åren och det är någonting som verkligen skaver med hennes människosyn. Tidigare snackade KD alltid om den kristna värdegrunden och medmänsklighet och att värna om samhällets svagaste men i dag känns det som att den där humana grunden är helt bortblåst. Hennes syn på människor blir extremt tydlig när man faktiskt lyssnar på de citat hon har hävt ur sig genom åren där empati verkar ha ersatts av ren kyla och populism.

Det mest uppenbara exemplet som fick hela Sverige att reagera var efter påskupploppen då hon i Sveriges Radio frågade varför vi inte hade minst hundra skadade islamister, hundra skadade poliser men noll skadade islamister och undrade varför polisen inte sköt skarpt. Det är ett iskallt uttalande där man öppet efterfrågar fysiskt våld och skador på människor. Men det stannar inte där för hon har även visat en väldigt hård syn på invandrare och integration när hon i en intervju slog fast att islam måste anpassa sig och att om man inte gillar svenska värderingar så får man åka hem.

Även när det handlar om svensk inrikespolitik och folks vardagsekonomi blir hennes retorik väldigt cynisk. Under valrörelsen viftade hon med en korv i tv-studion och sa att det här är vad folk har råd med en falukorv för 35 spänn vilket reducerade människors ekonomiska kris till ett billigt jippo. Samma arrogans syntes när hon försvarade regeringens brutna löften om elstöd och avfärdade kritiken med att vi har faktiskt levererat och vi sa aldrig att det skulle finnas på plats den första november vilket visar hur lite hon bryr sig om de familjer som satt i skiten. Hela hennes politiska projekt verkar numera gå ut på att dela upp svenska folket i de som gör rätt för sig och de som är en belastning eller fiender.

Det känns som att människan inte längre har ett eget och okränkbart värde för KD utan att ens värde helt och hållet mäts i vad man presterar eller hur väl man passar in i högerns mallar. I rättspolitiken handlar allt om stenhårda straff och visitationszoner och utökad övervakning medan socialpolitiken går ut på att misstänkliggöra sjuka och arbetslösa med en stenhård arbetslinje.

Jag undrar hur gamla traditionella kristdemokrater egentligen står ut med det här partiet i dag. Är det jag som är överkänslig eller visar dessa citat svart på vitt att Ebba Busch har en helt havererad människosyn? Hur ser ni andra på hennes retorik i debatten?

Gulliga propaganda-konton det dykt in här från sommaren och fram tills idag.

Jag tror att du med den här tråden fått 1-2 personer att byta från KD. Grattis!
Citera
2026-09-13, 17:36
Medlem
Tropicalss avatar
Uttalandet gällande påskupploppen var helt lysande och det enda frågetecknet är varför inte alla partiledare tyckte likadant.
Citera
2026-09-13, 17:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aegor
Jaja det där om en anonym person betalat för livvakt åt Teodorescu,/Måwe.
Verkligen en ful och smutsig sak det där. Privat livvakt åt en judinna, helt sjukt som håller på!

Sluta yra om religion och det här har absolut ingenting med det att göra. Fakta är att en folkvald toppolitiker har tagit emot en kvarts miljon från anonyma givare vilket är anledningen till att hon anmälts till Kammarkollegiet och utreds av EU:s ombudsman och det är just det här monumentala hyckleriet och lagbrotten som gör att hela det här politiska luftslottet kommer att spricka och tvinga fram ett nyval efter valet i dag.
Citera
2026-09-13, 17:54
Medlem
Citat:
Det märks att du inte läser för ”påskupploppen” är polisens och mediernas officiella namn på händelsen men det är väl bekvämare att kalla sanningen för ”smörja” och fega ur än att faktiskt försöka försvara Ebba Buschs kassa människosyn och hennes sidekicks smutsiga och hemliga pengar. Tack för att du så tydligt visar hur tom högerns retorik är när argumenten tryter.

Om man kastar sten på polisen SKA polisen svara med verkanseld eller minst en hård gummikula rakt i ögat så dom blir halvblinda, det SKA bara vara så. Av A kommer B. Att Ebba gör det uttalandet är något man vill höra från en politiker. Inser du inte det?
Citera
2026-09-13, 17:55
Medlem
Citat:
Snarare helt olagligt om man ser till svensk lagstiftning.

Hade polisen eller de juridiska instanserna varit lika smarta hade de polisanmält henne för uppvigling för det där uttalandet. Att en vice statsminister sitter i radio och efterfrågar ett bestämt antal skadade människor är inte lag och ordning utan det är att uppmana till statligt våld på civila gator.

Hennes kassa människosyn och blodtörstiga pr retorik balanserar hårfint på gränsen till vad som faktiskt är brottsligt.

Ok. Blev hon fälld ? Kämpa på
Citera
2026-09-13, 17:57
Medlem
Citat:
Sluta yra om religion och det här har absolut ingenting med det att göra. Fakta är att en folkvald toppolitiker har tagit emot en kvarts miljon från anonyma givare vilket är anledningen till att hon anmälts till Kammarkollegiet och utreds av EU:s ombudsman och det är just det här monumentala hyckleriet och lagbrotten som gör att hela det här politiska luftslottet kommer att spricka och tvinga fram ett nyval efter valet i dag.

Jag skrev inget om religion.
Du skriver "fakta" och "lagbrottet" innan utredningarna är klara.
Vet inte varför men jag börjar tänka på antisemitism.
Citera
2026-09-13, 18:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Gulliga propaganda-konton det dykt in här från sommaren och fram tills idag.

Jag tror att du med den här tråden fått 1-2 personer att byta från KD. Grattis!

Det finns inget propaganda konto här utan det du ser är ett genuint medborgarengagemang som är drivande.

Det är väl bara djupt provocerande för dig att vanliga medborgare har fått nog av Ebba Buschs kassa människosyn och dömda lagbrott och brutna vallöften och att du tvingas lipa om "propaganda konton" så fort sanningen om rumänskan Teodorescu Måwes hemliga pengar och utredningen hos EU:s ombudsman lyfts fram visar hur desperat du är.

Om så bara ett par personer öppnar ögonen och lämnar detta politiska luftslott är det en seger och det är exakt det här utbredda medborgarprotestet mot ert hyckleri som kommer att tvinga fram ett nyval.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in