Resultat: Vem vill ni helst ha som statsminister i nästkommande mandatperiod?
Ulf Kristersson (M)
64,06%
435 röster
Magdalena Andersson (S)
13,99%
95 röster
Ingen av de två, en helt annan (skriv inlägg)
17,23%
117 röster
Vet ej
4,71%
32 röster
2026-09-13, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Vissa andra partier jobbar ihop med och infriar löften från främlingsfientliga partier bara för att få sänka skatter och där är skillnaden.
Magda kommer inte att göra några eftergifter åt det hållet bara för att få igenom några enstaka partilöften. Det finns 6 andra partier att samarbeta med i riksdagen....

Du går på retoriken om skattesänkningar? Magda vill fortsätta strö pengar över folk som inte bidragit med något till samhället. MP kommer se till att folk blir fattigare och att blir dyrare när bränslepriset ska upp.
Citera
2026-09-13, 08:46
Medlem
Jag funderar flytta om rödgröna vinner. Vart vet jag inte men jag vill inte va en del av byggnationen av ett svenskt kalifat.

Gud bevare oss .
Citera
2026-09-13, 08:51
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Du går på retoriken om skattesänkningar? Magda vill fortsätta strö pengar över folk som inte bidragit med något till samhället. MP kommer se till att folk blir fattigare och att blir dyrare när bränslepriset ska upp.
Magda vill ge större förutsättningar till folk att komma tillbaka in i samhället och kunna skaffa ett pendelkort så att de kan skaffa ett jobb som inte ligger på gångavstånd(vilka är begränsade i antal) och att de kan köpa mjölk till sina barn så att de inte blir oroliga i skolan och att svensk basindustri får intäkter vilket i förlängningen leder till att tillväxten ökar.

Magda vill också på sikt att A-kassan återställs så att folk som bidragit till samhället i hela sitt liv inte blir straffade bara för att de råkar bli arbetslösa just nu.

Med M:s politik kommer pengarna för de flesta att stanna på bankkonton som vanligt. Det finns gott om statistik som visar att det är så varje gång folk får oerhörda skattesänkningar.
Citera
2026-09-13, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballkulan
Bullseye. Instämmer till hundra. Man pratar vid varje val om "ödesval", dock skulle jag säga, med de förutsättningar och utlovade hållningar kring integration/migration från merparten partier ÄR ett ödesval på riktigt.
Ödesvalet var för 20 år sedan. Nu är det för sent.
Citera
2026-09-13, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Vet du inte hur en narcissist agerar ska inte spekulera. UK och JÅ är de solklara narcissisterna bland svenska partiledare. Det går att se på deras beteende och deras lögner. De kör precis som Trump ända in i detalj. Det fattas bara att de ska utmåla invandrargrupper som äter katter och hundar.

SD och i viss mån M älskar att dra alla invandrare över en kam och det är detta som gör dem mer främlingsfientliga.

Haha Kristersson och Åkesson visar verklighen inte upp narcissistiska tendenser överhuvudtaget, din analysförmåga är ju ett stort skämt.
Citera
2026-09-13, 09:12
Medlem
Centerpartiet håller med TIDÖ i alla frågor mer än alla partierna i själva Tidö utom Moderaterna.

https://www.arbetsvarlden.se/centerpartiet-gar-till-val-pa-nast-mest-tido-2-0-politik/

Med C skulle tidö få 55+ % och förkrossande majoritet.

Varför i helvete står C med vänstersidan och pratar för? gå över på er sida och sluta lajva vänster.
Citera
2026-09-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Ödesvalet var för 20 år sedan. Nu är det för sent.
Jag tror att det mest förödande ögonblicket i svensk politik var år 2010 då Reinfeldt valde att samarbeta med MP istället för SD.
Om han valt en annan väg där så hade Sverige sett extremt mycket bättre ut nu.
Citera
2026-09-13, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Intressant analys. Tack för den. Ja framtiden får utvisa detta. Jag hoppas verkligen INTE att de rödgröna tar hem det hela idag. Det handlar inte om bensinpriser, vindkraft, köpa alkohol på Ica eller ens höga eller låga skatter. Det handlar om massinvandringen och om vi ska kunna rädda det lilla av Sverige som finns kvar.
Det har fått så fatala konsekvenser, det har varit så omvälvande för Sverige och ställt allt på ända. Det har påverkat ALLT.

Så är det verkligen och många känner ju så idag, vi måste vända utvecklingen från den destruktiva massinvandringen och mångkulturen och ta tillbaka Sverige helt enkelt.
Citera
2026-09-13, 09:21
Medlem
DoktorNos avatar
Jag hoppas verkligen att Tidöregeringen får fortsätta en mandatperiod till och att det parti som får flest röster också får statsministerposten.

Finans- Försvars- och Justitieministerposterna bör helst lämnas oförändrade för de har fungerat bra den senaste mandatperioden.
Citera
2026-09-13, 09:21
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Centerpartiet håller med TIDÖ i alla frågor mer än alla partierna i själva Tidö utom Moderaterna.

https://www.arbetsvarlden.se/centerpartiet-gar-till-val-pa-nast-mest-tido-2-0-politik/

Varför i helvete står C med vänstersidan och pratar för? gå över på er sida och sluta lajva vänster.

Dom gillar inte SD det måste du ju fattat så här långt
Citera
2026-09-13, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Jag tror att det mest förödande ögonblicket i svensk politik var år 2010 då Reinfeldt valde att samarbeta med MP istället för SD.
Om han valt en annan väg där så hade Sverige sett extremt mycket bättre ut nu.

Tyvär så valdes fel väg där, några mycket destruktiva år som kulminerade i krisen 2015. Sverige lider fortfarande av detta och enorm repatriering är lösningen om vi ska få tillbaka det riktiga Sverige.
Många svenskar verkar inte riktigt begripa vad en islamisering av samhället innebär och att den måste stoppas till varje pris. Räcker ju att se vad som händer i Europa hur destruktiv den totalitära våldsideologin islam är.
Citera
2026-09-13, 09:24
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE

Ja, de måste bli ett landsbygdsparti igen och inte fortsätta som ett storstadsparti som de varit senaste 16 åren. Hade de gått över till Tidö och fokuserat mer på landsbygd hade jag kunnat tänka mig att lägga en röst på C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in