2026-09-12, 22:57
Medlem
sista-vagen-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonette
Är det krig i Rwanda och Uganda?

Det är din plikt som vit människa att säga förlåt till svarta människor för gammal historia du aldrig hade något med att göra.
Det är synd om svarta människor.
Så nu håller du käften.
Och öppnar dörren till stackars stackars barn från Rwanda och Uganda.
Citera
2026-09-13, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/beskedet-om-900-kvotflyktingar-drojer

Sverige ska ta emot 900 kvotflyktingar i år – men det är just nu osäkert om det blir så. Migrationsverket saknar besked från Justitiedepartementet, och tiden börjar rinna ut, menar myndigheten.

– Det har aldrig tagit sådan tid. Får vi inget svar nästa vecka kommer vi inte kunna ta emot de 900 kvotflyktingarna, säger Velibor Ljepoja, verksamhetsexpert på Migrationsverket.

Varför släpper regeringen inte in afrikanerna? Kommer vi verkligen klara oss utan Uganda och Rwanda?

Antalet 900 är alltså det antal som regeringen bestämt inte något som Sverige är tvingade att ta emot.
Det handlar om flyktingar från Kongo och Sudan.
Regeringen har inte på något sätt vägrat något, det är alltså så att de inte fattat beslut.

Det är märkligt att de inte fattat beslut än.
Kan vara så att de avvaktar valet så att de inte kan får kritik varken för att ta emot för få eller för många.
Citera
2026-09-13, 01:04
Medlem
Jag har träffat minst tre människor från
Kongo (troligvis fler)
Det var problem med typ alla.
Ena var på mig som en igel när jag kom till en hemmafest och hade med mig fanta och vodka för att bjuda runt.

Han sa bara i hate white people. Och igen, rakt upp i mitt ansikte, han tryckte sitt fula nylle mot mig.
Jag hade aldrig träffat den här killen förut. Vi fick gå ut och slåss bara för att jag är vit.

Ja, rasism från negrer finns ni vänsterflator med näsringar och lila halvrakat hår.

Har andra historier men poängen är att vi bör vara selektiva med vilka vi tar emot.
Senast redigerad av Temporary84 2026-09-13 kl. 01:16.
Citera
2026-09-13, 01:04
Medlem
Vad är det för folk som sysslar med konceptet divide and conquer i Edom?
Citera
2026-09-13, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Uganda är inte i krig. I en liten del av ett annat välfungerande land finns förvisso en tynande terroristorganisation, men det gör det på Nordirland också. Varför skall vi ta emot ugandier?

/AI
Kvotflyktingar är personer som befinner sig i flyktingläger utanför sitt eget hemland. Alltså inte folk från Uganda utan folk som flytt från sitt hemland till Uganda.
Citera
2026-09-13, 01:42
Medlem
Citat:

Sverige ska ta emot 900 kvotflyktingar i år – men det är just nu osäkert om det blir så. Migrationsverket saknar besked från Justitiedepartementet, och tiden börjar rinna ut, menar myndigheten.

– Det har aldrig tagit sådan tid. Får vi inget svar nästa vecka kommer vi inte kunna ta emot de 900 kvotflyktingarna, säger Velibor Ljepoja, verksamhetsexpert på Migrationsverket.

Varför släpper regeringen inte in afrikanerna? Kommer vi verkligen klara oss utan Uganda och Rwanda?
Det räcker och blir över med de som redan är här. Det finns andra länder som kan ta emot dem. Det räcker nu.
Citera
2026-09-13, 01:46
Medlem
INGSOCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Varför ska de komma hit? Det tar 9-10 år i snitt innan hälften av dessa har kommit ut i arbetslivet. Och hur mycket kostar detta? Och om vissa är analfabeter?
Hur annars ska man rasera nationalstaten och bli en multietnisk globalistisk delstat har du tänkt dig?
Citera
2026-09-13, 02:54
Medlem
needAlifes avatar
Citat:

Ska? Enligt vem? Inte enligt mig iaf, jag röstade på motsatsen. Märkligt att hur man än röstar ska de ändå komma hit. Det ska vara 0 in och en miljon ut. Sen kan vi börja snacka men då handlar det inte om ugandier direkt.
Citera
2026-09-13, 02:55
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kvotflyktingar är personer som befinner sig i flyktingläger utanför sitt eget hemland. Alltså inte folk från Uganda utan folk som flytt från sitt hemland till Uganda.
Och? Inte vårt problem. Är väl Ugandas grej att sköta. Tror knappast Uganda hade tagit emot Finnar om de flydde hit. Eller ja kanske, men ingen finne hade velat dra dit.
Citera
2026-09-13, 05:39
Medlem
spoilers avatar
Som jämförelse kan vi se några siffror från Danmark (2016-2019 tog de emot 0);

"Since the relaunch of resettlement to Denmark with the 2019 resettlement quota, IOM Denmark has provided resettlement assistance to quota refugees in Türkiye, Rwanda and Ethiopia selected for resettlement in Denmark.

Broken down by arrival year and number of persons, IOM has assisted:

2020: 31 persons
2021: 57 persons
2022: 150 persons
2023: 152 persons
2024: 41 persons
2025: 358 persons
2026: 142 persons (by 15.2.26)"

https://denmark.iom.int/resettlement-and-family-reunification

"I oktober 2016 beslutades att Sverige skulle öka mottagandet av kvotflyktingar till 5 000 personer per år. Motiveringen till Sveriges ökade kvotflyktingmottagande var det stigande antalet flyktingar i världen som är i akut behov av skydd.

Sedan år 2023 har dock regeringen beslutat att minska antalet kvotflyktingar till 900 per år."

https://asylrattscentrum.se/migrationsratt/hur-fungerar-systemet-med-kvotflyktingar/
Citera
2026-09-13, 05:50
Medlem
spoilers avatar
"In December 2025, the Council approved the first Union Resettlement and Humanitarian Admission Biannual Plan for 2026-2027. Nine countries submitted pledges for a total of 10,430 places..."

https://www.euaa.europa.eu/asylum-report-2026-executive-summary/harmonised-approach-resettlement-and-humanitarian-admission

C, MP och V tycker alltså att 5000 till Sverige är ett rimligt antal när hela EU tar emot drygt 10000...
Citera
2026-09-13, 06:23
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Dumt att ta emot dem nu innan valet.. men sen så!
Före valet: Rasbiologisk, rasistisk flyktingpolitik.
Efter valet: Sverige håller vad de har lovat i internationella överenskommelser om kvotflyktingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in