2025-11-10, 23:36
Medlem
f0elets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Någon av er som ska på Embassy? Lämna barn och få lyssna på musik och gå bland alla andra övervuxna poppare man såg i vimlet 2008… drömma om evigt liv och ungdom.

Tyvärr inte. Flyttat en bit utanför Göteborg på äldre dagar så det är otroligt sparsmakat med spelningar nu förtiden mellan förskolor och annat bös 😂, men drömma kan man. Kan dock skryta med att man stöter på Embassy-Torbjörn ibland (arbetar på samma bolag).
Citera
2025-11-25, 21:04
Medlem
eutanasis avatar
Jag svär på att Service-kontot på Instagram lade upp en bild med texten SERV042 för en stund sedan men inlägget togs sen bort.
Citera
2026-04-14, 07:48
Medlem
f0elets avatar
Är det bara jag som totalt har missat att Henning och Elin har ett nytt band?

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/supergruppen-9entle-the-tough-alliance-jj-presenterar-sig-och-hyllar-gruppen-dom-har-allt-att-tacka- for
Citera
2026-05-01, 10:05
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0elet
Är det bara jag som totalt har missat att Henning och Elin har ett nytt band?

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/supergruppen-9entle-the-tough-alliance-jj-presenterar-sig-och-hyllar-gruppen-dom-har-allt-att-tacka- for
Sent svar men nej.

Idag kom TVÅ låtarfrån Embassy och TTA.
Är det mashup, remixes eller nytt? Lite trött för att avgöra. Fantastiskt oavsett!!

Edit: take it it’s yours är så klart ej ny. Skrev innan jag lyssnat på den.
Senast redigerad av Fred Friendly 2026-05-01 kl. 10:12.
Citera
2026-05-01, 10:05
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eutanasi
Jag svär på att Service-kontot på Instagram lade upp en bild med texten SERV042 för en stund sedan men inlägget togs sen bort.
JA! Nu finns det på Spotify!

TTA + Embassy!!
Citera
2026-05-01, 22:49
Medlem
f0elets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Sent svar men nej.

Idag kom TVÅ låtarfrån Embassy och TTA.
Är det mashup, remixes eller nytt? Lite trött för att avgöra. Fantastiskt oavsett!!

Edit: take it it’s yours är så klart ej ny. Skrev innan jag lyssnat på den.

Nej precis. Båda låg uppe i SY-katalogen som mp3or ganska tidigt vill jag minnas men med titlarna ”Dont close your eyes” och ”Now thats what i call indulgence”.

Men riktigt kul. Var ju tvungen att klicka hem 7”an direkt!
Citera
2026-05-03, 11:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Nej precis. Båda låg uppe i SY-katalogen som mp3or ganska tidigt vill jag minnas men med titlarna ”Dont close your eyes” och ”Now thats what i call indulgence”.

Men riktigt kul. Var ju tvungen att klicka hem 7”an direkt!
Ett givet köp. Hoppas att detta är en föraning om att TTA gör comeback.
Bajen
Brudar
Baba sonic

till ljudet av TTA. Fina fina åren 2005-2007.

Citat:
Det är dock oklart om SERV042 innehåller nya låtar eller ifall det rör sig om hittills osläppt material.

På skivbolaget Services hemsida går att läsa.

”The Tough Alliance gjorde dessa tolkningar av The Embassys låtar i tysthet som en gåva”.

När dessa ”gåvor” gjordes framkommer inte, men dörren för ny musik tycks inte vara stängd då skivbolaget slår fast att singeln förvisso är en återblick men:

”En sann återblick måste leda till något nytt”.
Citera
2026-06-12, 10:09
Medlem
f0elets avatar
Air France Joel (Hello Stranger!) släppte idag 3 nya låtar på Faithfool Records!

https://open.spotify.com/album/6PBB2EE3EI8pPLkWE56QAB?si=-hcesXFTTaWCq7ErPrbF0Q
Citera
2026-08-24, 13:19
Medlem
VelocityBoys avatar
Missat allt helt, vad händer? Lever vi igen?
Citera
2026-08-30, 23:26
Medlem
f0elets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelocityBoy

Lite smått verkar det som iaf. Jäkla nostalgivåg under way out west och nu dök Embassy-dokumentären upp på svtplay:

https://www.svtplay.se/video/jE4R96p/it-pays-to-belong-the-embassy-och-goteborgs-indievag
Citera
2026-09-04, 17:06
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelocityBoy

Citat:
Lite smått verkar det som iaf. Jäkla nostalgivåg under way out west och nu dök Embassy-dokumentären upp på svtplay:

https://www.svtplay.se/video/jE4R96p/it-pays-to-belong-the-embassy-och-goteborgs-indievag
Vilken jävla nostalgi, alla jävla minnen. Har ju aldrig bott på västkusten men tagit del av musiken härifrån huvudstaden. ”Huliganromantik och lite bögigt” - och snacket om att Service var etiketten man ville ligga på; mer än bara ett skivbolag. Minns att jag tänkte att Sincerely Yours och musiken som sedermera där också hade en liten tajt kärna - en liten egen subkultur. Vi var inte många men vi hade rätt mycket gemensamma referenspunkter.
Citera
2026-09-12, 23:53
Medlem
eutanasis avatar
Embassy dokumentären var riktigt fin. Trots att så mycket tid har passerat och man har fått lite distans till det hela så var det kul att se. Försöker inte vara så besatt av SY men avsnittet med Henning, Elin och 9entle var lite intressant. Att de inte setts sedan jj jobbade med sin första skiva om jag fattade det rätt. Trodde att Henning var involverad med SY till slutet men verkar inte som det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in