2026-09-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Om Miljöpartiet och Socialdemokraterna får makten kommer literpriset på bensin snart vara 23 kr litern.

Du kanske har missat att Houthimilisen snart har kontroll över sundet utanför Jemen så du får dubbla den siffran.
Citera
2026-09-12, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Okey, du har alltså en sysselsättning på Samhall... Du förstår kanske inte att miljön är global? Om Sverige idkar ett självskadebeteende och skulle lyckas med 0 i Koldioxidutsläpp så skulle det inte göra ett skit, globalt sett. Du skiter totalt i landsbygden, märker jag. Hur skall man kunna cykla tre mil i 20 minus och i två decimeter snö på vägar och trottoarer hade du tänkt?

IDIOT!!!
På landsbygden har de plogar på alla traktorer. Och har aldrig hört att kyla skulle vara ett problem. Jag cyklar i stan i 20 minus, då går det bra var man än bor. Bönder är tåligare än du tror. Och skulle de behöva ta bilen ibland så tror jag inte de blir ruinerade för det. Klimatet är viktigast.
Citera
2026-09-12, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Om Miljöpartiet och Socialdemokraterna får makten kommer literpriset på bensin snart vara 23 kr litern.
23? Det är fan biligt idag.

Det kukar ur i mellanöstern, sedan har vi EUs skatter som kommer göra det dyrare framöver, sen lär väl oppositionen hitta på egna skatter som dom kan stämpla igenom. 28-29 kr litern låter mer rimligt.
Citera
2026-09-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Elbilar och dess batterier är en katastrof för miljön, men det tänkte du inte på, eller. Och Biafrabarnen som gräver Kobolt i gruvorna skiter du också i?
Numera är det stränga krav på inköparna. Företagen har inte råd med barn som gräver Kobolt i gruvorna. Ger för dåligt rykte.

Det är konsensus om att elbilar är bättre för miljön. Sen får du komma med hur många Biafraungar du vill. 50 kr/l för bensin. Inte ett öre mindre säger jag.
Citera
2026-09-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
"Miljöpartiet har haft dubbla krismöten under lördagen efter de sviktande opinionssiffrorna i veckan, skriver Expressen.

Enligt uppgifter till tidningen har partiet tagit fram en strategi för hur man ska arbeta de sista timmarna innan vallokalerna stänger i morgon.

– Det är skarpt läge nu, säger EU-parlamentariker Alice Bah Kuhnke till tidningen. Hon bekräftar även att mötena har ägt rum.

Man har också gjort en analys av vad tappet beror på."
Det där tricket om att läcka till media att de haft krismöte dagen före valet har MP kört flera val i rad nu, som Johan Ingerö påpekar https://x.com/JohanIngero/status/2098799527402615142

Ett sätt att få rubriker dagen före valet och mobilisera sina väljare att gå iväg och rösta. Och media spelar naturligtvis med.
Citera
2026-09-12, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Du kanske har missat att Houthimilisen snart har kontroll över sundet utanför Jemen så du får dubbla den siffran.
Det mesta av vår bensin kommer från Nordsjön så de där Allah-kamelerna har liten betydelse för oljan vi behöver.
Citera
2026-09-12, 19:11
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Det där tricket om att läcka till media att de haft krismöte dagen före valet har MP kört flera val i rad nu, som Johan Ingerö påpekar https://x.com/JohanIngero/status/2098799527402615142

Ett sätt att få rubriker dagen före valet och mobilisera sina väljare att gå iväg och rösta. Och media spelar naturligtvis med.
Intressant info. Jag hatar MP av hela mitt hjärta men måste ge dom att detta var ett smart drag för att spela på vänsterblivna media.
Citera
2026-09-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo

Jepp exakt så är det. Detta är planerat och beräknat för att få ut mp-mupparna som tänkt stanna kvar i soffan.
Citera
2026-09-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
På landsbygden har de plogar på alla traktorer. Och har aldrig hört att kyla skulle vara ett problem. Jag cyklar i stan i 20 minus, då går det bra var man än bor. Bönder är tåligare än du tror. Och skulle de behöva ta bilen ibland så tror jag inte de blir ruinerade för det. Klimatet är viktigast.

Bara den detaljen att vi i Sverige har noll klimatavtryck så det spelar ingen roll hur mycket någon cyklar eller kör bil till jobbet.

På landsbygden har man dessutom ofta flera mils avstånd och vad gör man om man behöver ta ungarna till hockeyträningen som ligger 2 mil bort?

Ni miljömuppar har verkligen inte tänkt ut det här.

Sedan är det största problemet att bensinen kommer höja inflationen och priserna på precis allt. Det kommer slå riktigt hårt på hela samhället. Den vanliga hårt arbetande familjen kommer få det mycket svårt och tillväxten kommer stanna av rejält.
Citera
2026-09-12, 19:21
Medlem
SirTomhamHatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminelleMattsson
Det mesta av vår bensin kommer från Nordsjön så de där Allah-kamelerna har liten betydelse för oljan vi behöver.

Du är medveten om att olja prissätts globalt va?
Citera
2026-09-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont

Vad drivs traktorerna av? Gasen från miljötalibandernas brakskitar?

IDIOT
Citera
2026-09-12, 19:28
Medlem
Det tråkiga är ju att media slog upp det som om MP vill höja priset med 6 kr/l. När det egentligen är den tillfälliga skattesänkningen med 4 kr som kommer snart oavsett regering, och de övriga 2 kr kommer också oavsett regering. Antingen pga ökad inblandning av biobränsle, som MP och S vill, eller som en straffavgift från EU pga höga utsläpp, som Tidö tydligen satsar på. Men den stora prisökningen kommer pga Trumps helt korkade krig i Iran, som har mobiliserat fler terrorgrupper och nu hotar både Hormuzsundet och passagen i Röda Havet. DET kommer att bli dyrt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in