2026-09-12, 11:44
Medlem
Vad var det för bil - värde? Grov vårdslöshet i trafik - bilskuld ja då får han en ryggsäck
för försäkringsbolaget kommer inte att betala egna bilen oberoende av försäkring
Citera
2026-09-12, 11:44
Medlem
Masingas avatar
Rik överklassunge GM?
Citera
2026-09-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BicOriginal
Genomsnittssvensken har ingen vidare kunskap eller erfarenhet om det mesta eftersom man suger på mamma statens tutte hela livet. Så nej det kan inte vara några 200km/h. Svensken inte avgöra 120km/h eller 200km/h, speciellt eftersom de själva aldrig kört snabbare än det förstnämnda.
Men håll käften din babbe rasist. Vad man vet till hundra procent är att detta är en MENA som återigen kulturberikat Sverige. Om jag fick bestämma skulle kräket löpa gatlopp och sedan kastas ut från landet.
Citera
2026-09-12, 12:03
Medlem
Yatsys avatar
Föraren ska tydligen flytt från platsen så kanske bilen var stulen också?
Citera
2026-09-12, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Blivande rödljuskorsning?
Rödljus hjälper dock inte mot alkhol och drogpåverkan och dumhet…
Citera
2026-09-12, 12:11
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Gick förbi där precis. Han har först dödat en person och totalkraschat den bilen och sedan haft rörelseenergi nog att totalkvadda en bil till plus se till att ytterligare tre bilar blir krockskadade. Vet inte om det var 200 km/h, men absolut över 100.. 70 km/h har inte en chans att orsaka så stor skada.

när jag såg det här så har han nog kört 120 säkert

https://www.tiktok.com/@iskandinavya42/video/7684560914191895830?is_from_webapp=1&sender_device =pc&web_id=7684314010695353878
Citera
2026-09-12, 12:13
Medlem
Tog en del bilder, föraren kom från Östermalmstorg och den andra bilen från Karlaplan hållet. Han måste ha kört väldigt fort och antagligen på fel sida av Sibyllegatan, refugen i mitten av Sibyllegatan står kvar, den andra bilen slungades upp mot butik i hörnet och han fortsatte framåt in i parkerade bilar längre fram. Skåpbilen och de andra två bilarna som står har parkerat efter olyckan. Det måste ha gått väldigt fort.
https://imgur.com/a/pxRdLul
Citera
2026-09-12, 12:14
Medlem
Yatsys avatar
Bör man inte även nämna i rubriken att en person är allvarligt skadad?
Citera
2026-09-12, 12:14
Medlem
DennisOlofs avatar
Såg att GM lyckats fly från platsen enligt tidningarna, men hur gick det till ?

Som det ser ut så förväntar man sig att föraren också är skadad osv, jag antar han fick hjälp att fly från platsen eller kanske inte. Har svårt att tänka mig han kunde springa från platsen och vara oskadd.

Står också två personer gripits som jag uppfattar det. Åtminstone lyckades de inte smita undan från ansvar etc. Nu kommer det säkert inte hända mycket som andra skrev, vanligast är några år i fängelse sedan ute.
Senast redigerad av DennisOlof 2026-09-12 kl. 12:21. Anledning: Ytterligare info 2
Citera
2026-09-12, 12:22
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swiftseven
Tog en del bilder, föraren kom från Östermalmstorg och den andra bilen från Karlaplan hållet. Han måste ha kört väldigt fort och antagligen på fel sida av Sibyllegatan, refugen i mitten av Sibyllegatan står kvar, den andra bilen slungades upp mot butik i hörnet och han fortsatte framåt in i parkerade bilar längre fram. Skåpbilen och de andra två bilarna som står har parkerat efter olyckan. Det måste ha gått väldigt fort.
https://imgur.com/a/pxRdLul

Snyggt! Fingertoppskänsla att dela ut P-böter till dom kvaddade bilarna (om det nu skett i efterhand)
Citera
2026-09-12, 12:24
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Såg att GM lyckats fly från platsen enligt tidningarna, men hur gick det till ?

Som det ser ut så förväntar man sig att föraren också är skadad osv, jag antar han fick hjälp att fly från platsen. Har svårt att tänka mig han kunde springa från platsen och vara oskadd.

Skulle inte förvåna mig om någon hjälper honom eller håller honom gömd. Tyvärr är det här inte ovanligt i vissa kulturer även om jag inte vet vilken etnicitet GM har. Som andra skriver här har det blivit vanligt med grupper som möts upp på olika platser och kör race inne i stand. Farligt men så länge man vet om det kan man hålla sig borta från dessa platser så man slipper drabbas av tråkigheter pga andra galningar.

du måste oxå vara krockad
nya bilarna är ganska mycket säkrare i frontalkrock idag
Citera
2026-09-12, 13:20
Medlem
Häng fram patrasket nu som kört ihjäl minst en oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in