2026-09-12, 09:30
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Fyllot och pundaren Medvedev börjar lördagen med en ny portion av hot. Denna gång hotar han att sudda bort Litauen från kartan ifall Vilnius godkänner att ändra lagen så att den tillåter utplacering av kärnvapen. Enligt honom kommer inte ett enda land offra sin existens för Litauen.

https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-miedwiediew-grozi-krajowi-nato-zetrzemy-z-mapy-swiata,nId,23542550#google_vignette
Citera
2026-09-12, 09:32
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det vore läge att utmana även denna röda linje. Inget kommer ske om väst och Ukraina kommer överens om att låta väst-styrkor skydda området väster om Dnepr, inkl. gränsen mot Belarus och luftrummet. Med ett strikt defensivt uppdrag. Det skulle frigöra resurser för Ukrainas militär. Varför ska vi låta Putin bestämma vilka trupper som får finnas i Ukraina? Om Ukraina vill ha den hjälpen så bör de få detta.
Inget som hände när NATO klev över röda linjerna Georgien och Ukraina eller? Men du tror du de bluffar den här gången?
Ger sig NATO-allierades trupper in så är det självklart ett direkt krig sinsemellan. De har full rätt att bomba NATO-förband påväg mot Dnepr för att understödja fienden.
Ryssarna struntar fullständigt i om EU påstår att det handlar om något defensivt, ryssarna har ingen skyldighet att rätta sig efter fiendens narrativ.

Men känns inte troligt eftersom Merz usla false flag i Leipzig misslyckade att ens åberopa NATOs artikel 4. Moralen i EU att kriga mot Ryssland är också dålig.
Citera
2026-09-12, 09:46
Medlem
[quote=LazarusHeart|95917770]
"EU och NATO vågar inte riskera sina trupper i ett korrumperat Ukraina eftersom de då hade dött i klasar. Politikerna i Europa ser först och främst till att främja sina egna politiska karriärer än att låta sina soldater stå ansikte mot ansikte med ryssar. Varför tror du detta inte har hänt på dessa 4,5 åren kriget har varat? Deras taktik för att krossa Ryssland har hela tiden varit att låta ukrainarna göra jobbet, vilket dom inte har lyckats med. Ryssarna är fortfarande i Ukraina och rycker framåt dagligen, i princip längst med hela fronten."
-----------
Trams o lögner raderade.

Vilket start på en lördagsmorgon "kamrat"
Inte ett rätt påstående eller uppgift du postat är sann. Det stinker så det osar.
Senast redigerad av Antistalk 2026-09-12 kl. 09:56.
Citera
2026-09-12, 09:46
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Nej, man behöver inte titta på EUs ekonomi för att förstå att Ryssland (putin) har massakrerat den ryska ekonomin. Varför duckar du hela tiden för faktum?

Att dessutom ha blivit en nettoimportör av bränsle är en katastrof för den dysfunktionella korruptionsekonomin.
När nu elitens kapital flödar ut ur Ryssland gör ju inte saken bättre. Eller att befolkningen tömmer bankerna.
Jag har nämnt att den inte är bra men det är den inte i EU heller, av samma anledning, dvs kriget. Inte intresserad av att någon SVT-journalist-aktig ska dominera över en diskussion och säga vad som får nämnas och inte. Då kan du diskutera själv.
Citera
2026-09-12, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Fetade 1: Jodå, Speedo är mycket uppskattad för sina sakliga inlägg och med läsbara länkar.
Uppdaterade dessutom. Inte 7-8 månader gamla länkar.
Saker utvecklas.

Du var orolig över Flamingo.
En bra länk för dig.

https://www.theguardian.com/world/2026/jul/27/fire-point-ukraine-cruise-missiles-russia
Målbild 200
Nuläge ~100
Gammal information 16

Fetade 2: det är ingen nyhet. Det är inte bara där det brister…

Citat:
Hur många robotar har producerats i månaden om produktionen påbörjades i augusti 2025? Kan du räkna ut det till mej som är urkass på matte? Tack.

Jag förstår att Speedo är väldigt uppskattad av dej och alla andra som är förda bakom ljuset och som lever på hoppet om en ljus ukrainsk framtid och ryskt nederlag.

Jag har gjort en uträkning alldeles sjäv, trots mina begränsade kunskaper utan hjälp från Speedo. Sommaren har tre månader eller hur. Så gånga 3 med 100. Det blir 300, eller hur? Plussa sedan med dom 16 som hade producerats fram till maj månad så får du det totala antalet flamingos som producerats (316) Eller hur? Rätta mej om jag har fel. Dividera sedan 316 med dom 13 månaderna produktionen har varit igång. Jag får det till 24 producerade flamingos i månaden. Det är lite mer än en tiondel av vad Fire Point utlovade skulle produceras. Vad beror denna missräkning på? Svaret finner du i en av mina tidigare inlägg och stavas korruption. Denna "lilla" felberäkning vägrar Speedo nämna eller kommentera.

Nu, med tanke på den utbredda korruptionen i maffiastaten Ukraina och i synnerhet Fire Points track record, så låter det inte troligt att företagets planerade uppföljare, den sk FP-7 kommer bli en större succé. Men det återstår att se givetvis. Det finns alltid en liten, liten chans.
Citera
2026-09-12, 09:48
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Din länk var gammal.
Börja där först.
Citat:
Ursprungligen postat av LazarusHeart
Jag förstår att Speedo är väldigt uppskattad av dej och alla andra som är förda bakom ljuset och som lever på hoppet om en ljus ukrainsk framtid och ryskt nederlag.

Jag har gjort en uträkning alldeles sjäv, trots mina begränsade kunskaper utan hjälp från Speedo. Sommaren har tre månader eller hur. Så gånga 3 med 100. Det blir 300, eller hur? Plussa sedan med dom 16 som hade producerats fram till maj månad så får du det totala antalet flamingos som producerats (316) Eller hur? Rätta mej om jag har fel. Dividera sedan 316 med dom 13 månaderna produktionen har varit igång. Jag får det till 24 producerade flamingos i månaden. Det är lite mer än en tiondel av vad Fire Point utlovade skulle produceras. Vad beror denna missräkning på? Svaret finner du i en av mina tidigare inlägg och stavas korruption. Denna "lilla" felberäkning vägrar Speedo nämna eller kommentera.

Nu, med tanke på den utbredda korruptionen i maffiastaten Ukraina och i synnerhet Fire Points track record, så låter det inte troligt att företagets planerade uppföljare, den sk FP-7 kommer bli en större succé. Men det återstår att se givetvis. Det finns alltid en liten, liten chans.
Citera
2026-09-12, 09:51
Medlem
Ryssar attackerade höghus i Odessa, 23 skadade, inklusive spädbarn. Nyss.
Ivan Dyakonov, Roman Petrenko — 12 september, 10:11
"På morgonen den 12 september avfyrade ryska styrkor en missilattack mot Odessa. Fiendens attack skadade ett flervåningshus och skadade 23 personer."

Källa: Chef för Odessa MBA Serhiy Lysak

Direkt tal: "Fienden attackerade staden. Ett flervåningshus skadades. Preliminärt har tre personer redan skadats."
https://www.pravda.com.ua/news/2026/09/12/8053052/
De ryska barbarerna "krigar"...
Citera
2026-09-12, 09:56
Medlem
Zelensky har börjat mjukna, to late 🤡

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj är ”redo att förhandla” och vill träffa Rysslands president Vladimir Putin på G20-mötet i Miami i USA i december.
Det säger han i en intervju med tyska DW.
– Ja, självklart. Vi måste komma. Vi måste mötas, prata och fatta beslut, säger han.
Enligt honom spelar vad de ska säga till varandra mindre roll.
– Resultaten spelar roll. Det är allt, säger han.
Kreml har ännu inte meddelat om Putin kommer att åka till Miami.
Citera
2026-09-12, 10:02
Medlem
Citat:
Din länk var gammal.
Börja där först.

Vodkis, du lever i förnekelse. Inte konstigt att du tycker Speedo är "mycket uppskattad för sina sakliga inlägg och med läsbara länkar."

Citera
2026-09-12, 10:13
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Din länk var gammal.
Börja där först.
Paniken är uppenbar hos rysshoran nu då Flamingos börjar dimpa ner i dassriket. Idioten försöker nu önska bort dessa fåglar och tror det hjälper att önska och snacka ner produktionen.
Citera
2026-09-12, 10:15
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Zelensky har börjat mjukna, to late 🤡

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj är ”redo att förhandla” och vill träffa Rysslands president Vladimir Putin på G20-mötet i Miami i USA i december.
Det säger han i en intervju med tyska DW.
– Ja, självklart. Vi måste komma. Vi måste mötas, prata och fatta beslut, säger han.
Enligt honom spelar vad de ska säga till varandra mindre roll.
– Resultaten spelar roll. Det är allt, säger han.
Kreml har ännu inte meddelat om Putin kommer att åka till Miami.
Tror inte den fega väskbajasaren vågar dyka upp på nåt G-20-möte
Förövrigt har Zelenskyj flera gånger sagt att han gärna förhandlar direkt med Putin. Men den fega skithögen har aldrig vågat
Citera
2026-09-12, 10:17
Medlem
Hotet inför valet: Afrikanska trollkonton

Jenny Martorell Aftonbladet

"En trollarmé har mobiliserats mot Sverige inför valet på söndag, rapporterar SVT Nyheter.

Det rör sig om tusentals konton baserade i ett antal afrikanska länder, däribland Benin och Nigeria.

De låtsas vara svenskar – med namn som ”Klara Larsson” – och följer riktiga svenska konton, framför allt de som är högerlutande.

Enligt analysföretaget Trollrensics är det troligen ryska pengar som finansierar trollkontona.

– Man kan se dem som legosoldater som byggt upp en enorm armé av konton, säger Robert van der Noordaa på Trollrensics till SVT."
Mer att läsa och se:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/j0pqgA/valet-2026-nyheter?pinnedEntry=1493493
Så var det med den saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in