Citat:
Ursprungligen postat av
R1D2
Känner samma sak. Trodde jag skulle ligga och flyga genom molnen hela natten.
Har lyckats bygga upp en del tolerans genom åren (1g tram) vilket enligt tabeller motsvarar 200mg morfin. Heroin är 3ggr starkare än morfin vid intravenöst bruk. Googlar till mig att det är hälften så starkt att ta det nasalt. Så då borde jag ligga på ungefär 130mg heroin nasalt.
Jag tog 350mg och det enda som hände var att jag också blev lite chill i kroppen och var vaken hela natten (spydde en gång). Har testat 2 olika leverantörer och det är samma skit där.
Behöver antagligen några månaders paus eller så är nästa steg att börja skjuta skiten. Tanken har slagit mig och jag har flera gånger drömt om det

.
1000mg Tramadol är ekvalent till 150mg morfin -
https://www.severnhospice.org.uk/wp-content/uploads/2019/11/Opioid-Conversion-Table-v07.19.pdf?hl=sv-SE#:~:text=*%20%E2%80%A2%20Tramadol%2050mg%20QDS%2 0%3D%2020 0mg,as%20oral%20morphine.%20See%20conversion%20exa mples%20above..
Din gissning om en renhetsgrad på 20–30 % för gatuheroin stämmer mycket väl överens med mätningar och beslagsanalyser i Norden, där genomsnittet för gatuheroin oftast ligger runt 20–30 % (även om variationerna kan vara stora).
Att beräkna en ekvivalent dos mellan morfin och gatuheroin är dock komplicerat eftersom intagsättet (administrationsvägen) spelar en avgörande roll för hur stark effekten blir.
1. Potensskillnad i ren kemisk form (Morfin vs. Rent Heroin)
I ren medicinsk form (diacetylmorfin) är heroin starkare än morfin:
Vid injektion (intravaskulärt/IV): Rent heroin är cirka 2 till 2,5 gånger starkare än morfin.
Vid oralt intag: Rent heroin bryts ner i levern (första-passage-metabolism) och omvandlas till morfin. Därför är effekten av rent heroin nästan identisk med morfin om det sväljs.
2. Beräkning utifrån 200 mg morfin oralt
Beroende på hur gatuheroinet administreras motsvarar 100 mg oralt morfin ungefär följande mängder gatuheroin (baserat på 20–30 % renhetsgrad): 100% rent norfin
Om gatuheroinet injiceras eller röks
När heroin injiceras eller inhaleras undviks nedbrytningen i levern, vilket gör att en mycket större andel når hjärnan snabbt.
200 mg oralt morfin motsvarar cirka 60–70 mg rent morfin/heroin i blodet (eftersom oralt morfin bara har cirka 20–40 % biotillgänglighet).
Omräknat till rent IV-heroin motsvarar det cirka 25–35 mg rent heroin.
Motsvarande mängd gatuheroin (20–30 % renhet): Cirka 100 mg till 175 mg (0,1–0,17 gram) gatuheroin.
Om gatuheroinet sväljs (oralt)
Eftersom oralt heroin omvandlas till morfin i kroppen ger 200 mg rent heroin oralt ungefär samma effekt som 100 mg morfin.
Motsvarande mängd gatuheroin (20–30 % renhet): Cirka 660 mg till 1 000 mg (0,66–1 gram) gatuheroin.
De största riskerna med gatuheroin
Ojämn renhetsgrad: Även om 20–30 % är ett snitt,.
200 mg oralt morfin motsvarar ungefär 25–40 mg rent IV-heroin. Så intravenöst heroin är snarare 8 gånger potentater än morfin oralt
Men du borde absolut känt av ca 350mg heroin nasalt. Var längesen jag tog nu men räckte med ca 100mc åt gången för att nästan nodda. Var det brunt eller vitt heroin du tog?