2026-09-10, 18:29
Medlem
spoilers avatar
"Ett barn ska ha utsatts för ett sexualbrott i ett grönområde utanför Viksjö Centrum under torsdagsmorgonen. Ännu har polisen ingen misstänkt, men hoppas på vittnesmål från platsen.

På torsdagsmorgonen larmades polisen om ett misstänkt sexualbrott mot ett barn i Järfälla. Barnet ska ha förts in i ett grönområde intill Viksjö centrum av en okänd gärningsman."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/barn-utsatt-for-sexbrott-utanfor-viksjo-centrum
Citera
2026-09-10, 18:29
Moderator
Parongatans avatar
Inlägg med länkar till HR-domslut samt FUP:

(FB) Barn utsatt för misstänkt sexbrott utanför Viksjö centrum (2026-09-10)

/Moderator
Citera
2026-09-10, 18:46
Medlem
Ännu en sjuk individ som inte kan låta barnen i samhället vara ifred...
Citera
2026-09-10, 18:58
Medlem
En ung flicka blev våldtagen i krokarna däromkring när hon var och joggade för några år sen. Har för mej det blev noll skriverier nästintill och likande notis likt denna. Detta barn kan ha blivit brutalt våldtaget och pisshororna till journalister skriver endå "en kolbaserat kropp har råkat ur för en händelse".

Men Sverige har aldrig varit säkrare!
Citera
2026-09-10, 19:13
Medlem
En riktig förälder går väl med sitt barn till skolan samt hämtar? Sett alldeles för många ensamma barn så irrar omkring.
Citera
2026-09-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
En riktig förälder går väl med sitt barn till skolan samt hämtar? Sett alldeles för många ensamma barn så irrar omkring.

Spontant avslöjar din kommentar att du inte själv är förälder... men du kanske sitter på info om ålder på barnet.. Det är lite avgörande här tänker jag?
Citera
2026-09-11, 09:05
Medlem
Citat:

Barn borde tvärt om ta sig till skolan tillsammans med sina skolkamrater, inte med föräldrar. Det är samma typ av fenomen med överbeskyddande föräldrar som bidrar till att många inte har kompisar att umgås med ute i sitt område.
Citera
2026-09-11, 09:19
Medlem
ThorfinnThorssons avatar
Citat:

Personligen när jag var yngre, efter 6-8 års åldern så gick jag 1-2 km fram och tillbaka till skolan och var ensam hemma från 13-14 till 17-18 tiden tills att mina föräldrar kom hem från jobbet, tycker inte det var konstigt då och det borde inte vara konstigt nu heller. Problemet är förbrytarna inte barnen eller föräldrarna.
Citera
2026-09-11, 11:06
Medlem
Vipeholmskolas avatar
Expressen idag, låter endå ganska otäck.....

"Med anledning av det misstänkta brottet har polisen i Järfälla ökat sin närvaro under fredagen. Kommunen sätter också in väktare.

Under torsdagseftermiddagen fick föräldrar till barn på låg- och mellanstadiet information om händelsen via skolplattformen. I meddelandet uppmanades föräldrarna att följa med sina barn till och från skolan de kommande dagarna, skriver Mitt i."
Citera
2026-09-11, 11:14
Medlem
Translesbisks avatar
Skedde i närheten av Högbysskolan.
https://www.mitti.se/nyheter/efter-misstankt-sexualbrott--foraldrar-uppmanas-folja-barn-till-skolan-6.3.385654.a9cc53c7d7
Citera
2026-09-11, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akjrvkrv
Barn borde tvärt om ta sig till skolan tillsammans med sina skolkamrater, inte med föräldrar. Det är samma typ av fenomen med överbeskyddande föräldrar som bidrar till att många inte har kompisar att umgås med ute i sitt område.
Polisen håller med mig., lata jävla föräldrar!
Citera
2026-09-11, 11:42
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipeholmskola
Expressen idag, låter endå ganska otäck.....

"Med anledning av det misstänkta brottet har polisen i Järfälla ökat sin närvaro under fredagen. Kommunen sätter också in väktare.

Under torsdagseftermiddagen fick föräldrar till barn på låg- och mellanstadiet information om händelsen via skolplattformen. I meddelandet uppmanades föräldrarna att följa med sina barn till och från skolan de kommande dagarna, skriver Mitt i."

Ett allvarligt överfall av barn enligt kommunen.

Fy fan alltså, tänker direkt på Luna.

Låter onekligen som riktigt grovt.

"– Det här är det mest prioriterade ärendet just nu, inte bara kommunalt utan i hela regionen. Vi har jobbat hela natten och vi fortsätter jobba med flera olika utredningsåtgärder. Vi har mycket resurser och det är mycket hög prio, säger Pontus Enbom, kommunpolis i Järfälla kommun."
https://www.mitti.se/nyheter/efter-misstankt-sexualbrott--foraldrar-uppmanas-folja-barn-till-skolan-6.3.385654.a9cc53c7d7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in