2026-09-11, 00:48
Medlem
Vallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Kolla upp Denny Abrahamsson på Youtube. Boomer med thaikärring som bor i Thailand och tydligen är med i Afs. Finns många fler som han.

Jag har punktmarkerat dig sista tiden, i smyg.

Du är överallt! Konstant igång och försöker värva potentiella röster från AFS till SD, med hjälp av propaganda och halvsanningar.

Respektera den demokratiska processen.
Citera
2026-09-11, 06:41
Medlem
VelvetReds avatar
Någon som vet vad låten som spelas i början av årets torgmöten heter?
Citera
2026-09-11, 08:35
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Kolla upp Denny Abrahamsson på Youtube. Boomer med thaikärring som bor i Thailand och tydligen är med i Afs. Finns många fler som han.

Är det inte såna här gubbar som gör att Offervilja hatar SD och påstår att AFS är fritt från dom?
Citera
2026-09-11, 08:42
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Senaste TV-mätningen ger övriga partier 1,2 %. Det är ju skrattretande dåligt.
Oavsett om det är ÖP, AFS, Nyans eller Kristna värdepartiet. Kommer något parti ens i närheten av 4 procent så länge deras partiledare lever och går på jorden?

Eller finns andra undersökningar som ger högre procent?

Kristna Värdepartiet och FI kan du räkna bort. Några tusen röster. Dom har i princip gett upp.
Nyans, Visionspartiet (utbrytare ur Nyans) och Medborgerlig Samling kämpar på lite grann för att synas men har helt tappat momentum. Gissar på omkring 10000 röster vardera.
Sen har vi ÖP och AFS som jag gissar kommer upp i omkring 0,3%-0,5%. Kommer inte klara 1% spärren denna gången heller. 1%= gratis valsedlar utdelade till alla vallokaler nästa val.
Citera
2026-09-11, 08:57
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Kristna Värdepartiet och FI kan du räkna bort. Några tusen röster. Dom har i princip gett upp.
Nyans, Visionspartiet (utbrytare ur Nyans) och Medborgerlig Samling kämpar på lite grann för att synas men har helt tappat momentum. Gissar på omkring 10000 röster vardera.
Sen har vi ÖP och AFS som jag gissar kommer upp i omkring 0,3%-0,5%. Kommer inte klara 1% spärren denna gången heller. 1%= gratis valsedlar utdelade till alla vallokaler nästa val.

Intressant. Tack för ditt svar.

Varför kämpar man på så djävulskt som typ Kasselstrand när man knappt ens når upp till 1 procent? Och inte finns i riksdagen.... Känner han inte att han bör ge upp och satsa på sin familj istället? Det är ju lönslöst.
Citera
2026-09-11, 09:14
Medlem
Citat:
Intressant. Tack för ditt svar.

Varför kämpar man på så djävulskt som typ Kasselstrand när man knappt ens når upp till 1 procent? Och inte finns i riksdagen.... Känner han inte att han bör ge upp och satsa på sin familj istället? Det är ju lönslöst.

Det är precis därför jag röstar på AFS i år. Jag har aldrig gjort det tidigare. Men Gustav fortsätter kämpa, trots alla motgångar och all motvind. Det kräver ryggrad, uthållighet och framför allt karaktär.
Något som alla SD cucks saknar.
Citera
2026-09-11, 09:44
Medlem
Lumbagos avatar
Andra delen av Guldtands intervju med Kasselstrand:
Citat:
Gustav Kasselstrand "Valspecial" i Guldtands Podcast (Del 2)
https://youtu.be/fh-D80ElKug?si=sLAf7pHCRLwMtnKw
Citera
2026-09-11, 10:22
Medlem
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
Det är precis därför jag röstar på AFS i år. Jag har aldrig gjort det tidigare. Men Gustav fortsätter kämpa, trots alla motgångar och all motvind. Det kräver ryggrad, uthållighet och framför allt karaktär.

Exaaakt, det borde alla svenska boomers, icke-boomers göra, som pendlar mellan AFS och SD, dra sitt strå till stacken! Du kommer dö lycklig och med värdighet och säga -Jag gjorde mitt, jag röstade på AFS, jag räddade landet!

Det finns ingen mening att rösta på SD numera när liberalerna är över spärren också, det är en bortkastad röst om hjärtat egentligen brinner för AFS, rösta med hjärtat rösta på AFS!
Sverige och svenskarna först inte israel och usa!
Citera
2026-09-11, 11:12
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
Precis. Låt oss inte glömma att han och AfS tidigare (högst felaktigt) redan dödförklarats. Det är såhär riktigt politiskt förtroende byggs. AfS belackare även inom den nationella rörelsen kommer såklart göra allt för att få folk att tappa hoppet. Eftersom deras egen cuckiga trovärdighet beror på det.
Citera
2026-09-11, 11:29
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:

Det är ju nu han och partiet börjar se utdelning för sina ansträngningar, med hundratals entusiastiska ungdomar på varje torgmöte ute i kommunerna.

Man får ju tänka långsiktigt och se hur stödet är vid valet 2030 när de som ännu inte hunnit bli 18 har fått rösträtt.
Citera
2026-09-11, 11:41
Medlem
Citat:

Det handlar inte om att nå 1 procent utan om att säkra Kasselstrands fortsatta försörjning.

Halva styrelsen med Jeff Ahl bland andra hoppade av för några år sedan när dom insåg att största delen av partiets kassa gick till Gustavs lön. Det fanns knappt några pengar alls till valkampanjande eller distrikten och det är likadant nu.

Tidigare år har vi hört om nya medlemsrekord och partiet köpte egna opinionsundersökningar men det sägs det inget om nu eftersom det är färre medlemmar nu än förut.
2018 var det många olika talare på torgmötena, AfS var med i Almedalen och det var en stor valfinal i Kungsträdgården.

Nu? Gustav och nån enstaka medhjälpare åker själva runt i bil och tar selfies med tonårsbarn.

Men det blir väl 0,4 procent väljare så Gustav kan fortsätta säga "framtiden är vår" och hålla liv i bluffen fyra år till. Han älskar att flyga runt med partikassan och frottera med allehanda ytterkantspartier runt om i Europa.
Citera
2026-09-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TLNTH
Det handlar inte om att nå 1 procent utan om att säkra Kasselstrands fortsatta försörjning.

Halva styrelsen med Jeff Ahl bland andra hoppade av för några år sedan när dom insåg att största delen av partiets kassa gick till Gustavs lön. Det fanns knappt några pengar alls till valkampanjande eller distrikten och det är likadant nu.

Tidigare år har vi hört om nya medlemsrekord och partiet köpte egna opinionsundersökningar men det sägs det inget om nu eftersom det är färre medlemmar nu än förut.
2018 var det många olika talare på torgmötena, AfS var med i Almedalen och det var en stor valfinal i Kungsträdgården.

Nu? Gustav och nån enstaka medhjälpare åker själva runt i bil och tar selfies med tonårsbarn.

Men det blir väl 0,4 procent väljare så Gustav kan fortsätta säga "framtiden är vår" och hålla liv i bluffen fyra år till. Han älskar att flyga runt med partikassan och frottera med allehanda ytterkantspartier runt om i Europa.

Uppenbarligen är du en motståndare som vill smutskasta AfS.
Gustav gör ett fantastiskt jobb och AfS har väl lyckats bedriva en bra valrörelse trots att man inte har en börs som kan rivalisera Centern eller Sossarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in